וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריקון חשבונות בנק ושכפול כרטיסי אשראי: החלה "תיירות עונת הפשע"

7.12.2016 / 9:16

בימים האחרונים נתפסו שלוש חוליות ושני אזרחים מרומניה בחשד שמשכו אלפי שקלים באמצעות כרטיסי אשראי מזויפים. במשטרה סבורים כי מדובר בתופעה, החוזרת על עצמה מדי שנה לקראת חג המולד והסילבסטר, של כנופיות פשע ממזרח אירופה

כספומט. ShutterStock
כספומט/ShutterStock

שני תיירים מרומניה נעצרו שלשום (שני) בחשד משכו אלפי שקלים ממכשיר כספומט בתל אביב באמצעות 22 כרטיסי אשראי מזויפים. על פי החשד, הנתונים מכרטיסי האשראי הועתקו מכספומטים בחיפה יממה קודם לכן. מעצר זה, המצטרף לתפיסת שלוש חוליות דומות נוספות בימים האחרונים, מסמן מבחינת המשטרה את תחילת "עונת תיירות הפשע".

בבית משפט השלום בתל אביב נערך אתמול דיון בהארכת המעצר של השניים, מוריאן איאונוט צייסר ולופו לוציין. השופטת חיותה כוחן האריכה את מעצרם בשישה ימים, שבהם יתאפשר לחוקרים מפלג ההונאה של משטרת תל אביב, בפיקודו של סגן-ניצב דוד משקין, לאתר חברי כנופיה נוספים שהגיעו לישראל במסגרת "העונה".

עוד בוואלה! NEWS:
"נסיכה כוסית שלי": שוטרת התחזתה לבת 13 - והפלילה חשוד בפדופיליה
שוטר שזוכה בעבר מפלילים - נעצר שוב בחשד לקבלת שוחד מעבריינים
הפרקליטות שוקלת להעמיד לדין את ראש עיריית יהוד לשעבר

אף שהשניים הודו במעשיהם, הם לא סיפקו מידע על חברי הרשת האחרים. הסנגורים שמייצגים אותם, עורכי הדין יהונתן שרמן וטלי בר און, אמרו במהלך הדיון בבית המשפט כי סביר להניח שבתום החקירה תחליט המדינה, כפי שעשתה במקרים רבים בעבר, לגרש אותם מישראל במקום להושיבם בבתי הכלא על חשבון משלם המסים הישראלי.

תיירות פשע: כנופיות מרומניה, אוקראינה ומולדובה

את תופעת "עונת תיירות הפשע" מכירים במשטרה ובחברות האשראי בישראל זה שנים רבות. בשיא עונת החורף באירופה ולקראת חג המולד והסילבסטר מגיעות לישראל, בדרך כלל ממדינות מזרח אירופה וחבר העמים לשעבר, כנופיות פשע. מדובר בכנופיות מקצועיות שמתעסקות במגוון עבירות רכוש ומרמה.

אחת מהפעילויות המרכזיות שלהן הוא שכפול כרטיסי אשראי וריקון חשבונות בנק. על פי ניסיון העבר, חברי הכנופיות שמגיעים ממדינות כמו רומניה, מאוקראינה וממולדובה נכנסים במסווה של תיירים שהגיעו לשהות בישראל החמימה בתקופת החגים הנוצריים.

הם נכנסים בחוליות קטנות, בדרך כלל של שניים-שלושה חברים. בין החוליות קיימת חלוקת תפקידים מוגדרת. חוליה אחת שמחזיקה בציוד מיוחד מעתיקה את פרטי כרטיסי האשראי. ההעתקה נעשית בכספומטים ברחבי הארץ, בדרך כלל במתקנים הממוקמים באזורים שקטים, עם תנועת עוברי אורח נמוכה, שמאפשר להם לבצע את ההתקנה בקלות מבלי לעורר חשד.

התקנת ציוד ההעתקה כוללת הרכבת שפתיים כפולות בפאנל של מכשיר הכספומט. השפתיים הכפולות מאפשרות את העתקת הפס המגנטי. במקביל, מותקנת מצלמה זעירה על החלק העליון של מכשיר המשיכה, שתפקידה לצלם את המספר הסודי כפי שהוא מוקלד על ידי בעלי הכרטיס. צוות אחר של הכנופיה מקבל את הכרטיסים שזויפו על פי פעולת האיסוף של הצוות הראשון ובעזרת הכרטיסים המזויפים מבצעים את המשיכות ומרוקנים את החשבונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully