וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות שוקלת להעמיד לדין את ראש עיריית יהוד לשעבר

6.12.2016 / 11:55

פרקליטות תל אביב הודיעה ליוסי בן דוד כי נשקלת העמדתו לדין בכפוף לשימוע בגין חשדות לעבירת מרמה והפרת אמונים ובגין עבירת מס. הוא חשוד שפעל כדי לקדם את ענייניו הכלכליים של קבלן בנייה למרות ניגוד אינטרסים

ראש עיריית יהוד, יוסי בן דוד בהארכת מעצר. השלום ראשל"צ. מאי 2013. יותם רונן
לדברי הפרקליטות, לא דיווח לרשות המסים על כמה נכסים שברשותו. יוסי בן דוד/יותם רונן

פרקליטות מחוז תל אביב הודיעה היום (שלישי) לראש עיריית יהוד לשעבר יוסי בן דוד כי נשקלת העמדתו לדין בכפוף לשימוע בגין עבירת מרמה והפרת אמונים ובגין עבירת מס. בן דוד חשוד כי בין השנים 2013-2009, בזמן שכיהן בתפקיד ראש העירייה וראש הוועדה המקומית לתכנון ובנייה יהוד-מונוסון, פעל כדי לקדם את ענייניו ואת האינטרסים הכלכליים של חברו, קבלן הבנייה המקומי אליהו עזרא. זאת, במסגרת פרויקט בנייה במתחם מלון אוויה בעיר.

לשם כך העמיד עזרא ערבות בנקאית לפרעון חובת הלוואה של כשני מיליון שקלים במטרה להשלים קניית שני בתים לטובת בן דוד. כמו כן, שתי חלקות נוספות באותו מתחם, שיועדו לבנייה, נמכרו לקבלן, ובהמשך נמכרו הזכויות על הקרקעות לקרובי משפחתו של בן דוד. עם זאת, עד מועד הפתיחה בחקירה, לא הועברו מרבית התשלומים לעזרא.

עוד בוואלה! NEWS:
תצלומי הלוויין חשפו: נושאת המטוסים הרוסית בסוריה היא גרוטאה צפה
תיעוד: הלוחמים קמים מהמארב - ועוצרים את משליכי בקבוקי התבערה
פסל מוזהב הוצב בכיכר רבין: "מראה לתהליכים בישראל"

ראש עיריית יהוד, יוסי בן דוד בהארכת מעצר. השלום ראשל"צ. מאי 2013. יותם רונן
בן דוד בבית משפט השלום בראשון לציון ב-2013/יותם רונן

למרות ניגוד העניינים שנבע מהקשרים האישיים של השניים, והתלות הכלכלית שנוצרה בינם על רקע עסקת המקרקעין, פעל בן דוד במסגרת תפקידו לקידום ולאישור פרויקט הבנייה במתחם המלון בפני הועדות לתכנון ובנייה ובפני גופים רשמיים נוספים. לטענת הפרקליטות, הוא עשה זאת תוך פגיעה ממשית בטוהר המידות של עובדי הציבור, אמון הציבור בעובדי הציבור ותקינות פעולת המנהל.

כמו כן, לדברי הפרקליטות, במהלך הצהרת הון שהוגשה על ידו, לא הצהיר בן דוד לרשות המסים על כמה נכסים שנמצאו בבעלותו, שהוא מיופה כוח בהם או משמש כנאמן בעניינם. פרקליטות תל אביב זימנה את בן דוד לשטוח את טענותיו בהליך שימוע שיתקיים בפני פרקליטת המחוז מיסוי וכלכלה עו"ד ליאת בן ארי.

פרקליטו של בן דוד, עו"ד ירון קוסטליץ, מסר כי "לאחר שיתקבל חומר החקירה מהפרקליטות, נטען בפני הפרקליטות את טענותינו, ואנו מאמינים כי יוחלט שאין מקום להגיש כתב אישום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully