וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה לראש העיר יהוד: השעה עצמך עקב החשד לשוחד

22.5.2013 / 17:17

התנועה לאיכות השלטון קראה ליוסי בן דוד להשעות עצמו מראשות העירייה ומתפקידו כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, עד להתבהרות מצבו המשפטי. הבוקר נעצר בתום חקירה סמויה

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

התנועה לאיכות השלטון קראה היום (רביעי) לראש עיריית יהוד-מונוסון, יוסי בן דוד, להשעות את עצמו מתפקידו בעירייה וכן מתפקידו כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, עד להתבהרות מצבו המשפטי. זאת בעקבות מעצרו של בן דוד הבוקר, בחשד כי קיבל שוחד מבעלי עסקים ומקבלנים בעירו בכמה הזדמנויות. "נוכח מעצרו של ראש עיריית יהוד, יוסי בן דוד, בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים", נכתב בהודעת התנועה, "בין היתר בשל עבירות לכאורה מתחום רישוי העסקים ותכנון ובנייה, לא רק שמתחזקת עמדת התנועה כי אין הוא כשיר לכהן כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, אלא כי התנועה לאיכות השלטון סבורה שראוי היה שישעה עצמו מראשות המועצה, וזאת עד להתבהרות המצב המשפטי".

ראש עיריית יהוד, יוסי בן דוד בהארכת מעצר. השלום ראשל"צ. מאי 2013. יותם רונן
ראש עיריית יהוד בבית המשפט, היום/יותם רונן

עוד נכתב בהודעת התנועה, כי נגד בן דוד הוגש כבר כתב אישום על עבירות בנייה, "וזה כשנתיים מנהלת התנועה לאיכות השלטון הליך משפטי שמטרתו הדחתו של בן דוד מראשות הוועדה המקומית לתכנון הבנייה". התנועה לאיכות השלטון קראה לגורמי אכיפת החוק לקדם את החקירה ולקבל החלטה בהקדם האפשרי, בייחוד לנוכח העובדה שהבחירות לרשויות המקומיות יתקיימו עוד כחצי שנה. "עד אז חייב הציבור לדעת מה מצב הדברים".

ראש עיריית יהוד נעצר הבוקר בתום חקירה סמויה שניהלה לאחרונה היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה). השוטרים פשטו על משרדו והחרימו מסמכים ומחשבים. יחד עמו עוכבו לחקירה חמישה חשודים נוספים. לצד קבלת שוחד, בן דוד חשוד בביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד והלבנת הון. ביאח"ה בודקים גם את האפשרות שלצורך קבלת הכספים הקים ראש העיר חברות קש. המידע התקבל בין היתר בעקבות תחקיר שפורסם בערוץ 10.

ראש העירייה והחשודים הנוספים הובאו למשרדי יחידת להב 433 בלוד, ואחר כך לדיון בבית משפט השלום בראשון לציון. בדיון אמר בן דוד: "היו תשעה תיקים שנסגרו, והתיק הזה גם ייסגר, כמו כולם". בהתאם להתפתחויות בחקירה יוחלט אם לבקש את הארכת מעצרם של חשודים נוספים בפרשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ראש עיריית יהוד נעצר בחשד לקבלת שוחד

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully