וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית יהוד נעצר בחשד לקבלת שוחד

22.5.2013 / 10:06

בתום חקירה סמויה נעצר יוסי בן דוד בחשד שנטל שוחד מבעלי עסקים ומקבלנים, בתמורה להטיית החלטות בעירייה. 5 חשודים נעצרו עמו. נבדק חשד שהקים חברות קש לצורך קבלת הכספים

ראש רשות נוסף מסתבך: המשטרה עצרה הבוקר (רביעי) את ראש עיריית יהוד, יוסי בן דוד, בחשד שנטל שוחד מבעלי עסקים ומקבלנים בעיר. הוא נעצר בתום חקירה סמויה שמתנהלת בתקופה האחרונה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה). יחד עמו עוכבו לחקירה חמישה חשודים נוספים. לצד קבלת שוחד, בן דוד חשוד בביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד והלבנת הון.

הבוקר פשטו שוטרי יאח"ה על משרדי עיריית יהוד והחרימו מסמכים ומחשבים. בלשים הגיעו גם לבתיהם ולמשרדיהם של יתר החשודים. בין העצורים קבלן, בעלי חברות ובעלי עסקים בעיר. במשטרה חושדים שבמספר הזדמנויות קיבל בן דוד כספים או טובות הנאה בתמורה להטיית החלטות בעירייה, בין היתר מתחום הנדל"ן. ביאח"ה בודקים גם את האפשרות שלצורך קבלת הכספים הקים ראש העיר חברות קש. המידע התקבל בין היתר בעקבות תחקיר שפורסם בערוץ 10.

ראש העירייה והחשודים הנוספים הובאו למשרדי יחידת להב 433 בלוד, שם הם צפויים להיחקר ולמסור את גרסתם. בתום החקירה צפויה המשטרה לבקש להאריך את מעצרו של ראש העירייה בבית משפט השלום בראשון לציון. בהתאם להתפתחויות בחקירה יוחלט האם לבקש את הארכת מעצרם של חשודים נוספים בפרשה.

איציק רוכברגר, ראש עיריית רמת השרון, פברואר 2013. דרור עינב
כתב אישום הוגש לפני יומיים נגד ראש עיריית רמת השרון/דרור עינב

זהו לא ראש העירייה הראשון שנחשד לאחרונה במרמה. לפני יומיים הוגש לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום נגד ראש עיריית רמת השרון, יצחק רוכברגר, בגין עבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד ומרמה והפרת אמונים בתאגיד. זאת, לאחר שהוא נחשד כי קיבל במרמה כ-120 אלף שקלים מהקרן להשתלמות של עובדי רשויות מקומיות, בזמן שכיהן כראש עירייה. כתב האישום הוגש לאחר שימוע שנערך לרוכברגר בפני פרקליט המדינה משה לדור.

על פי כתב האישום, עליו חתומה פרקליטת מחוז תל אביב, אריאלה סגל-אנטלר, בין השנים 2004-2006 כיהן רוכברגר כיו"ר הקרן להשתלמות של עובדי רשויות מקומיות, במקביל לכהונתו כראש עיריית רמת השרון. על פי חוק, אסור היה לרוכברגר לקבל שכר על עבודה מעבר לתשלום עבור כהונתו כראש העיר. לטענת הפרקליטות, כדי לעקוף את האיסור, רוכברגר ובכירים בקרן סיכמו כי הוא יקבל סכום הוצאות מוגדל, וכך הוא יקבל 6,000 שקלים בחודש במקום 500 שקלים.

בחודש פברואר נפתח בבית המשפט המחוזי בתל אביב משפטו של ראש עיריית רמת גן, צבי בר, בגין שורה של עבירות שוחד מקבלנים בסך שני מיליון שקלים, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ושיבוש מהלכי משפט. בתחילת הדיון אמר פרקליטו של בר, עו"ד נבות תל צור, כי "בפרשה הזאת שערוריה רודפת שערוריה". הוא קבל על כך שכתב האישום הוגש נגד בר שלושה ימים לאחר שזומן לחקירה נוספת במשטרה, ומבלי שנערך לו שימוע נוסף. לעומתו, נציג הפרקליטות אמר כי "החשדות נגדו רק התחזקו" בעקבות השלמות החקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully