וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל תומכת באיסור על בורקה: "חוקי גרמניה קודמים לשריעה"

קנצלרית גרמניה זכתה למחיאות כפיים כשהבטיחה כי גל הפליטים לא יחזור על עצמו. "צריך לאסור זאת בכל מקום שבו ניתן", אמרה בכנס מפלגתה בעיר אסן, שבמהלכו נבחרה באופן רשמי להוביל את המפלגה גם בבחירות בשנה הבאה

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל קראה היום (שלישי) לאסור על עטיית בורקה "בכל מקום שבו ניתן לעשות זאת מבחינה חוקית". בפתח כינוס מפלגתה בעיר אסן, טענה מרקל כי "החוק הגרמני נמצא מעל חוקי השריעה", וזכתה למחיאות כפיים סוערות.

במהלך הכינוס, מרקל נבחרה כצפוי ברוב של 89.5% מקולות חברי המפלגה הנוצרית-הדמוקרטית (CDU) להנהגתה. בכך אושרה רשמית מועמדותה של הקנצלרית לכהונה נוספת, רביעית במספר, בבחירות שייערכו בשנה הבאה.

עוד בוואלה! NEWS:
סערה בגרמניה: פליט אפגני חשוד שרצח ואנס בת של בכיר באיחוד
"תודה לך גברת מרקל": הילד האפגני שריגש את גרמניה
החפרפרת של דאעש בשב"כ הגרמני חושפת את הקושי בסיכול פיגועים

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בנאום בכנס מפלגתה, אסן, גרמניה, 6 בדצמבר 2016. רויטרס
זכתה לתמיכה של כ-90% בקרב חברי מפלגתה. מרקל, היום/רויטרס

מרקל הוסיפה בדבריה כי "לא תאפשר" חזרה על גל הפליטים שעבר על המדינה בשנה האחרונה, במהלכו נכנסו אליה כמיליון מהגרים ומבקשי מקלט. הפופולריות של מרקל נפגעה בשל משבר הפליטים, והיום היא הבהירה כי המצב "לא יכול ואסור שיחזור על עצמו". הקנצלרית הדגיש בדבריה כי זאת "הייתה ועודנה המטרה המוצהרת שלנו".

הצעתה של מרקל, שכבר הוצגה על ידי ממשלתה לפני כמה חודשים אולם טרם קודמה - בין היתר, בשל התנגדות מפלגת SPD החברה בממשלה - צפויה להתייחס לאיסור על לבישת הכיסוי המלא במקומות ציבוריים, כמו במוסדות רשמיים ובמוסדות חינוך, בדומה למצב בצרפת השכנה. על פי ההערכות פחות מ-0.1% מ-4.7 מיליון המוסלמים והמוסלמיות במדינה עוטות בורקה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בנאום בכנס מפלגתה, אסן, גרמניה, 6 בדצמבר 2016. רויטרס
מרקל, היום/רויטרס

שר הפנים תומאס דה מזייר הכריז על הכונה לאסור על בורקה בחודש אוגוסט האחרון, ברקע שורת אירועי טרור במדינה שבוצעו על ידי פליטים. "אין לכך מקום בחברה שלנו", הסביר אז. מרקל עצמה הביעה בכך תמיכה בריאיון שהעניקה באותו חודש. "בעיניי, לאישה עם כיסוי פנים מלא כמעט שאין סיכוי להשתלב בצורה מוצלחת בחברה הגרמנית", אמרה.

בעקבות גל המהגרים, מפלגת הימין הקיצוני אלטרנטיבה לגרמניה (AfD) התחזקה בבחירות שהתקיימו בפרלמנטים מחוזיים. לפי הסקרים, היא צפויה להיכנס לפרלמנט של גרמניה בבחירות שיתקיימו בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully