וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החפרפרת של דאעש בשב"כ הגרמני חושפת את הקושי בסיכול פיגועים

30.11.2016 / 17:08

איש מודיעין נעצר לאחר שלפי הדיווחים תכנן מתפקת טרור במטה הסוכנות, אחרי שהתאסלם בחשאי ועבר הקצנה דתית. מעצרו מגיע לאחר שגם בצבא התגלה תא קיצוני וברקע הניסיונות המרובים של דאעש לבצע פיגועים בגרמניה

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

(בחודש שעבר ביצעה המשטרה שורת פשיטות בכמה מחוזות)

דבר המעצר של איש שירות הביטחון הכללי של גרמניה, שלפי החשד תכנן פיגוע במטה הסוכנות, נחשף אתמול (שלישי) ברקע החשש הגובר מפני הסתננותם של גורמים אסלאמיים קיצוניים לכוחות הביטחון. במשרד הפדרלי להגנת החוקה (BfV), שירות ביטחון הפנים של המדינה, אישרו רק כי החשוד נעצר לאחר שהביע הצהרות קיצוניות באינטרנט והעביר מידע מסווג.

דובר של הסוכנות לא הרבה בפרטים, וניסה להדוף את הדיווחים בתקשורת המקומית שלפיהם תכנן איש המודיעין בן ה-51 פיגוע במטה ה-BfV בקלן. לפי דר שפיגל, החשוד מונה לאחרונה לפקח על הגורמים האסלאמיים הקיצוניים במדינה, אולם הוא בעצמו התאסלם ב-2014 ועבר הקצנה – ללא ידיעת משפחתו. לפי דיווח בעיתון Die Welt, פעילותה של החפרפרת התגלה בזכות מודיע שעמו שוחח החשוד, שמוצאו מספרד אך קיבל אזרחות בגרמניה.

לפי דר שפיגל, החשוד נשבע אמונים ללוחם דאעש מוחמד מחמוד, אזרח אוסטריה, שגורש בעבר מגרמניה. ארגון "המדינה האסלאמית" משקיע מאמצים רבים כדי להוציא לפועל מתקפת טרור נרחבת על אדמת גרמניה, וברשויות אמרו לא פעם כי מדובר בעניין של "מתי", ולא "אם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שוטרים מחפשים אחרי אזרח סורי בעיר שמניץ, גרמניה, 8 באוקטובר 2016. רויטרס
חוששים מפיגועים. פשיטה של המשטרה בחודש שעבר/רויטרס

בחודשים האחרונים אירעו שורת פיגועים של צעירים בודדים, שהושפעו מתעמולת דאעש ברשתות החברתיות ויצאו בשם הארגון לפעולות טרור. ואולם, אלו לא היו מתקפות מתוכננות או מתאומות, אלא פיגועים ספונטניים שאותם קשה מאוד למנוע. לפי ההערכות, בגרמניה יש כ-40 אלף איש שהושפעו מרעיונות אסלאמיים קיצוניים, בהם 9,200 סלפים. אם הם יצליחו להחדיר גורמים מטעמם לשורות כוחות הביטחון, סיכול מתקפות מאורגנות עלול להפוך למשימה קשה הרבה יותר.

כבר ביולי 2014, בשיא מסע הכיבושים של דאעש בעיראק, הוא עודד חיילים גרמנים להצטרף לשורותיו. בתחילת החודש נחשף כי הסוכנות לסיכול ריגול נגדי איתרה 20 חיילים קיצונים שמשרתים בצבא וכי היא עוקבת אחרי עוד 60 חיילים שלפי החשד עברו הקצנה דתית.

כדי להתמודד עם האיום, בפרלמנט מתכוונים להעביר חוק שיאפשר לתשאל מתגייסים. במצב הנוכחי, ניתן לעשות זאת רק אחרי שהם כבר משרתים בשורות הצבא, כך שקשה לחשוף מראש גורמים קיצוניים המנסים לנצל את היותם חיילים כדי לעבור הכשרה בשימוש בכלי נשק לקראת מתקפות טרור עתידיות, בגרמניה ומחוצה לה.

חיילים בצבא גרמניה. GettyImages
דאעש מנסה להסתנן לשורותיו. אימון של צבא גרמניה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully