וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פעלו בשם חמינאי": 15 שיעים נידונו למוות בסעודיה בגין ריגול

בית משפט בממלכה גזר את העונש של חלק מחברי קבוצה שנעצרה ב-2013 בחשד שהעבירה מידע לאויבת של ריאד. נטען כי הם עברו אימונים בלבנון ובאיראן ונפגשו עם המנהיג העליון של הרפובליקה האסלאמית

צילום: רויטרס, אי-פי ויוטיוב; עריכה: אוהד פיטר ושניר דבוש

(עלייה במספר ההוצאות להורג ברחבי העולם)

בית משפט בערב הסעודית גזר היום (שלישי) עונש מוות על 15 אנשים בגין ריגול למען איראן – כך דיווחה רשת אל-ערביה. הנידונים למוות היו חלק מקבוצה של 32 איש – 30 מהם שיעים מקומיים, אחד מהם אזרח איראן אחד מהם אזרח אפגניסטן – שנעצרו ב-2013 בטענה כי ריגלו לטובת טהראן. משפטם החל בפברואר ולא ברור מה עלה בגורלם של 17 העצורים הנוספים.

לפי אל-ערביה, הם הורשעו בהקמת תא טרור, ששיתף פעולה עם גורמים במודיעין האיראני במטרה להעביר לו סודות מדינה ומידע רגיש הנוגע לצבא ערב הסעודית. התביעה טענה כי פעולותיהם פגעו בביטחון הלאומי, בשלמות הטריטוריאלית של הממלכה ובכבודה. עוד נטען כי הם נפגשו עם המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי. הם הורשעו גם בניסיון לפגוע באינטרסים הכלכליים של הממלכה ובמתקנים חיוניים, כמו גם בערעור על הסדר החברתי, בהפצת כאוס, בהסתה על רקע דתי ובפעולות עוינות.

לקריאה נוספת בנושא
המופתי של סעודיה: "מנהיגיה של איראן הם לא מוסלמים"
"תומך בטרור": איראן זועמת על בכיר סעודי שהשתתף בכנס של האופוזיציה
ערב הסעודית: מנהיג שיעי בכיר ו-46 נוספים הוצאו להורג

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי עם בן של לוחם שנהרג במלחמה בדאעש, דצמבר 2016. המנהיג העליון, אתר רשמי
היחסים עם סעודיה הדרדרו. המנהיג העליון של איראן חמינאי, אתמול/אתר רשמי, המנהיג העליון

היחסים בין הממלכה הסונית לרפובליקה האסלאמית השיעית התדרדרו בשנים האחרונות בשל תמיכתן בצדדים השונים במלחמות האזרחים המתחוללות במזרח התיכון. בינואר השנה הוא להורג המטיף השיעי נימר באקר א-נימר במצעד שעורר את זעמה של איראן. מאות אזרחים זועמים הסתערו על השגרירות ועל הקונסוליה הסעודית באיראן ובעקבות זאת ריאד ניתקה את יחסיה עם טהראן, וגררה אחריה עוד כמה מדינות ערביות ומוסלמיות.

באל-ערביה דווח עוד כי הקבוצה הורשעה בבגידה במדינה ובמלך ובניסיון לגייס עובדי מדינה כדי שאלו ירגלו לטובת המודיעין האיראני. רובם נסעו לאיראן וללבנון, שם הם התאמנו בטכניקות של ריגול, כולל בכתיבת מסרים מוצפנים. חלקם, נטען, חדרו למחשבים כדי להשיג מידע רגיש הנוגע לביטחון המדינה ולכלכלתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully