וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן על פרשת הצוללות: איראן לא יכולה להפיק מידע מהעסקה

6.12.2016 / 12:11

שר הביטחון הדף את הביקורת שהתעוררה לאחר הפרסום כי חברת השקעות איראנית מחזיקה במניות התאגיד הגרמני תיסנקורפ, שממנו נרכשו הצוללות במיליארדי שקלים. "הכול היה ידוע ואין לכך השפעה", אמר בדיון בכנסת

צילום: לע"מ, עריכה: שניר דבוש

(נתניהו לשרים: חיזוק ביטחון ישראל הוא השיקול היחיד שעמד לנגד עיניי ברכש הצוללות, בחודש שעבר)

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס הבוקר (שלישי) להתפתחויות האחרונות בפרשת הצוללות, ולפיהן חברת השקעות איראנית מחזיקה במניות בתיסנקורפ, התאגיד הגרמני ממנו נרכשו כלי השיט. "הכול היה ידוע ולא היתה לזה השפעה", אמר ליברמן במהלך דיון משותף של ועדות הכספים וחוץ וביטחון בכנסת. לדבריו, לאיראן אין יכולת להשפיע על העסקה ולא לשאוב ממנה מידע.

זו אינה הפעם הראשונה שליברמן מתייחס לנושא. לפני כשבועיים אמר כי ההחלטה על רכש הצוללות התקבלה ממניעים עניינים בלבד. "ההחלטה על הצוללות הייתה נכונה וצודקת - לספק לעצמנו ביטחון", אמר בוועידת הדיפלומטים של עיתון "ג'רוזלם פוסט".

לדבריו, הדרג הפוליטי והמקצועי רואה עמו עין בעין. "אי אפשר לפרט את השיחות והדיונים, אבל אני יכול להבטיח שזו הייתה ההחלטה הנכונה ביותר ושהיה לגביה קונצנזוס רחב במערכת הביטחונית והפוליטית", אמר. בנוגע לעו"ד דוד שמרון, פרקליטו של נתניהו שמייצג את את נציגה בישראל של החברה הגרמנית, אמר ליברמן: "יש לי הרבה ניסיון משפטי ועדיף שלא אנקוט עמדה לגבי שמרון, אבל אני חושב שזה חלק מסדר יום פוליטי. ההחלטה על הצוללות הייתה נכונה ונקיה".

לקריאה נוספת:
עמוס גלעד: "הוויכוח לא היה על מהות הצוללות – אלא על הכמות"
בנט על פרשת הצוללות: "נתניהו לא ימכור את ביטחון ישראל עבור כסף"
צה"ל מבהיר: הצורך בצוללות חדשות הועלה על ידינו לדיון בקבינט

שר הביטחון אביגדור ליברמן במסגרת שעת שאלות, כנסת. יולי 2016. נועם מושקוביץ
השפעה שולית. ליברמן בכנסת, ביולי האחרון/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully