וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד בכור הגרעיני בפוקושימה מעד – וגרם לתקלה במתקן הרגיש

6.12.2016 / 0:23

מערכות הקירור של הכור, שהנהלתו עדיין מתאוששת מרעידת האדמה העזה בשנת 2011, הופסקו למשך כשעה, לאחר שהעובד איבד את שיווי המשקל וכיבה מפסק – שהיה מוגן בכיסוי בטיחות. בשנים האחרונות נרשמו תקלות רבות במקום

צילום: רויטרס

(בווידאו: טקס לציון חמש שנים לאסון פוקושימה, בחודש מרץ)

הקירור באחד מהכורים בתחנת הכוח הגרעינית בפוקושימה, יפן, הפסיק אתמול (שני) למשך זמן קצר, לאחר שאחד העובדים במקום מעד בשוגג על מתג הכיבוי של מערכת הקירור. זאת, בעת שעבר במסדרון צר במהלך ביקורת שגרתית בכור. מהחברה שבבעלותה נמצא הכור, "טוקיו אלקטריק פאוור", נמסר כי הקירור לא פעל במשך כשעה, עד שמערכת הגיבוי האוטומטית הופעלה.

התקרית אירעה במעבר מוחשך בחלקו, שרוחבו 85 סנטימטרים בלבד, ומשני צדיו לוחות מתגים. מחשש לקרינה, העובד עטה מסיכת פנים מלאה וחליפת מגן, וככל הנראה איבד את שיווי המשקל שלו בעת שנשא ציוד. המרפק שלו התנגש במתג, שבר את כיסוי הבטיחות וכיבה את המתג.

עוד בוואלה! NEWS:
רעש בעוצמה 6.9 הכה ביפן: גלי צונאמי פגעו בחופי צפון המדינה
אסור לדבר על הסרטן: קשר השתיקה סביב אסון פוקושימה נסדק
מתקשים להתאושש: מיליונים ביפן ציינו 5 שנים לאסון הגרעיני ולצונאמי

מתג שנשבר בכור הגרעיני בפוקושימה, יפן, 5 בדצמבר 2016. AP
המתג שנשבר, היום בפוקושימה/AP

דובר החברה יואיצ'י אוקמורה הבהיר כי בכור המדובר, אחד מהשלושה שניזוקו במהלך רעידת האדמה בפוקושימה בשנת 2011, נותרו מספיק מי קירור, כך שלא היה שינוי ממשי בטמפרטורה ולא הייתה כל דליפה של חומר גרעיני. עם זאת, התקרית העלתה חשש מפני תקלות נוספות בתחנת הכוח השנויה במחלוקת.

להנהלת הכור לקח כשלוש שנים לשקם באופן מלא את המערכות לאחר האסון בשנת 2011, במהלכן נרשמו תקלות רבות, הפסקות חשמל – כולל כאלה שנגרמו מחולדות שלעסו את הכבלים, ובעיות קירור. התשתיות הושבו למצב תקין, אולם ההערכה היא כי תקלות נוספות ימשיכו לפקוד את המתקן הגרעיני בשנים הקרובות.

(עדכון ראשון: 22:47)

מתג שנשבר בכור הגרעיני בפוקושימה, יפן, 5 בדצמבר 2016. AP
שברי כיסוי הבטיחות על הרצפה/AP
מתג שנשבר בכור הגרעיני בפוקושימה, יפן, 5 בדצמבר 2016. AP
עובדים במעבר הצר, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully