וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה החל לבדוק את היערכות הממשלה לגל השריפות

5.12.2016 / 0:19

השופט בדימוס יוסף שפירא ציין עוד כי הורה לנציבות תלונות הציבור לזרז את הטיפול בתלונות. בנוסף לכך, הוא אמר שמשרדו נמצא תחת מתקפה של "מבוקרים בדרג גבוה אשר מנסים בדרך פסולה לשנות את מסקנות הביקורת"

עריכה: טל רזניק

מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא התייחס אתמול(שני) לגל השריפות שהשתולל ברחבי הארץ והודיע כי משרדו החל בבחינה ראשונית של תלונות הנוגעות להיערכות הממשלה בנושא. בנאום שנשא שפירא בכנס הענקת אות תנועת אומ"ץ לשנת 2016, ציין כי הוא הורה לנציבות תלונות הציבור "לזרז את הטיפול בתלונות פרטניות שכבר הגיעו מאזרחים, שהם או רכושם נפגעו בשריפות".

המבקר טען עוד כי משרדו "חשוף למתקפות של מבוקרים בדרג גבוה שמנסים בדרך פסולה לשנות את מסקנות הביקורת". הוא הוסיף כי "לאחרונה הורחבה יריעת ההתקפה ואף נעשה ניסיון לפגוע ביושרתם או בתקינות הליך מינויים של עובדים בכירים במשרד מבקר המדינה".

"כמשרת ציבור אני בוחר להמשיך ולעסוק בשליחותי ולא להיגרר למאבקים לא לי", אמר שפירא. הוא הוסיף כי "הביקורת תמשיך לעסוק בכל נושא שנדרש, וביחס לכל גוף מבוקר, בכיר ככל שיהיה. לא נירתע מהניסיונות להכפיש את מוסד מבקר המדינה ואת עובדיו, וראוי שהגופים המבוקרים יתמקדו אך ורק במתן מענה מקצועי וענייני לליקויים שנמצאו אצלם".

עוד בוואלה! NEWS:
אבי המתלוננת במכתב לבוכריס: "אתה לא גיבור, תתנצל על מה שעשית"
חרף הסרת סעיף עמונה: היועמ"ש צפוי להתנגד לחוק ההסדרה
תיעוד: הרכב המשוריין שיסיע את לוחמי חטיבת הקומנדו לעומק שטח האויב

מטוס הסופרטנקר האמריקאי מעל היישוב נטף, 26 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
הסופרטנקר שופך מים מעל אזור נטף/נועם מושקוביץ

שלשום ננעל מוקדם מהמתוכנן דיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה שאמור היה לעסוק בפיצויים הכספיים לאזרחים, שבתיהם נפגעו בגל השריפות ובתקצוב יצירת קווי חיץ למניעת שריפות. יו"ר הוועדה ח"כ דוד אמסלם (הליכוד) החליט להפסיק את הדיון בשל היעדרות פקידי הממשלה המטפלים בנושא שהוזמנו לישיבה מבעוד מועד.

שר האוצר משה כחלון הגיע להסכמה עם חברות הביטוח על גובה הפיצוי לאלפי נפגעי גל השריפות שפרץ ברחבי הארץ לפני שבוע וחצי. לפי ההסכמה, חברות הביטוח קיבלו על עצמן לשלם את הפער בין התשלום מצד המדינה, לבין תשלומי הביטוח על פי גובה פוליסות המבוטחים. כך, לא יקרה מצב שבו נפגעים מסוימים שיקבלו פיצויים מהמדינה ייאלצו להסתפק בסכום הגג המגיע להם, ויוכלו להשלים את עלות הנזק גם מחברות הביטוח.

משמעות הדבר היא כי המדינה, באמצעות קרן מס רכוש, תשלם לכל מי שביתו נפגע מהשריפה. במקביל, חברות הביטוח ישלימו את התשלום עד גובה הפוליסה של המבוטחים מעל לתשלומים שמשלמת הקרן. כך, לאחר קביעת מס רכוש, יוכל המפוצה לפנות לחברת הביטוח שבה הוא מחזיק בפוליסה, והחברה תשלים את הפער לסך הפוליסה המקסימלי של ביטוח תכולת הבית.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
פקיד של מס רכוש בבית שנשרף ביישוב נטף שבהרי ירושלים, 28 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
נזקי השריפות בהרי ירושלים/נועם מושקוביץ

גל השריפות שאירע בארץ נבע מהצתות מכוונות ומרשלנות שהובילה לדליקות יחד עם סיבות הקשורות לתנאי מזג האוויר היבש באופן קיצוני ששרר. בשבוע וחצי של גל השריפות טיפלו הכבאים ב-1,773 שריפות בשטחים פתוחים, מתוכן 39 שהצריכו יותר מעשרה צוותי כיבוי. ב-25 אירועים לפחות, נחקר תחילה חשד להצתה. שריפות גדולות במיוחד בערו בחיפה, בזכרון יעקב, בגוש טלמונים, בנטף שבהרי ירושלים ואחרים. השריפות כילו שטחים בסדר גודל של יותר מ-41 קמ"ר. כ-600 בתים ניזוקו בשריפות.

(עדכון ראשון: 21:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully