וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית אור יהודה לשעבר דוד יוסף הורשע בעבירות מין ומרמה

5.12.2016 / 10:50

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע את דוד יוסף ב-11 עבירות מין, בהן מעשה מגונה בכוח. בנוסף, הורשע בחמש עבירות מרמה והפרת אמונים, על מתן מלגות למקורבים וקריאת רחוב בעיר על שם מאהבתו

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יאיר דניאל

ראש עיריית אור יהודה לשעבר דוד יוסף הורשע היום (שני) ב-11 עבירות מין מתוך 15 שיוחסו לו. החמורה שבהן היא ביצוע מעשה מגונה בכוח. בנוסף הורשע יוסף בחמש עבירות מרמה והפרת אמונים, הכוללות גניבה בידי עובד ציבור, ובהן מלגות שהעביר למקורבים וכינוי רחוב בעיר על שם מאהבתו, "באלי". בחלק מן העבירות, מתח בית המשפט ביקורת על התנהלותו של יוסף אך קבע שהעבירות לא עוברות את הסף הפלילי. העונש המירבי על עבירותיו של יוסף, גניבה בידי עובד ציבור ומעשה מגונה בכוח, הן עשר ושבע שנות מאסר בהתאמה.

ראש העירייה הורשע בבית המשפט המחוזי בתל אביב ב-16 מתוך 25 האישומים שהואשם בהם, ובהם בעילה אסורה בהסכמה, מעשה מגונה תוך ניצול יחסי מרות, הטרדה מינית, עבירות מרמה והפרה אמונים ושיבוש הליכי משפט וחקירה. ביולי 2015 הוגש נגד יוסף כתב האישום החמור, על ידי עו"ד רחלי חזן-פלדמן מפרקליטות מחוז תל אביב, וחשף שורת הטרדות מיניות לצד ניהול מטריד של העירייה.

עוד בנושא:
"נאסוף את השברים": ליאת שוחט נבחרה לראשות עיריית אור יהודה
"קצת פטמה, קצת בטן, קצת טוסיק": נפילת השריף מאור יהודה

הכרעת דין בעניינו של דוד יוסף אצל השופט דוד רוזן בבית המשפט המחוזי בתל אביב, 5 בדצמבר 2016. אור רביד צולם באמצעות הוואווי, מערכת וואלה!
הנשים העידו על "השיטה". יוסף בביהמ"ש, היום/מערכת וואלה!, אור רביד צולם באמצעות הוואווי

כתב האישום מפרט מערכות יחסים רבות בין יוסף לנשים הכפופות לו וכן דפוס קבוע של הטרדות מיניות. במהלך המשפט העידו גם נשים שחלה התיישנות על המקרים אותן גוללו, כדי להעיד על "השיטה" שלפיה פעל יוסף. בסוף חודש מאי 2015 נעצר יוסף בחשד שהטריד מינית חמש נשים וביצע בהן מעשים מגונים לאורך שנים, ואף ביצע באחת העובדות שלו בעילה אסורה בהסכמה. עוד נחשד, כי השתמש שלא כדין בכספי הרשות כדי להעניק לנשים הללו ולאחרות טובות הנאה, וכי ניסה לשבש את החקירה.

הסיפור שחשף את הפרשה הוא של ב', מזכירתה של א' שהתלוננה גם היא נגד יוסף. על פי כתב האישום, בהזדמנות אחת נישק יוסף את ב' על שפתיה ללא הסכמתה. בפעם אחרת, במהלך טיול של עובדי העירייה, הציע לה לעלות לחדרו כדי לעשות לה עיסוי, והיא סירבה. בהזדמנות נוספת פגש בה יוסף במחסן השייך לעירייה. לאחר חילופי דברים שעסקו בבחירות לעירייה, הושיט יוסף את ידו לחזה של ב' וצבט את פטמתה, מעל חולצתה, ללא הסכמתה.

בהמשך, כך לפי כתב האישום, לאחר ש"הגלה" אותה למחלקה אחרת בעלת תנאי עבודה ירודים יותר, הורה ראש העיר לאסור עליה להיכנס לבנייני העירייה. לבסוף החליט לפטר אותה. כדי שיוכל לעשות זאת ביקש ממנהלת המחלקה להוציא מכתב על אי הערכתה לתפקודה של ב'. מנהלת המחלקה לא מילאה אחר דרישת יוסף ואנשיו, וניסחה ביחד עם קצין הביטחון מכתב שכלל גם הערכה חיובית לב'. דברים דומים אמרה גם בשימוע לפני הפיטורים. עקב כך, חמתו של ראש העיר בערה בו, והוא דרש לפטר גם את מנהלת המחלקה ולא לאפשר את כניסתה למחלקה.

עוד באותו נושא

"ביזיון": כך אושר פה אחד רחוב "באלי" באור יהודה

לכתבה המלאה
ראש עיריית אור יהודה שוחרר למעצר בית. אבי כהן
נהג לצ'פר נשים מכספי העירייה. יוסף עם עורכי דינו, יוני 2015/אבי כהן

כמה ימים לאחר מכן קיבלה מנהלת המחלקה טלפון ממחלקת כוח האדם, שבו נשאלה האם היא מעוניינת בשימוע לפני פיטורים או שבכוונתה לעזוב לאלתר את העבודה. היא הודיעה שהיא רוצה שייערך שימוע, אליו תגיע עם עורך דינה. זמן לא רב לאחר מכן נעצר יוסף על ידי המשטרה והיא הוחזרה לתפקידה. לאחר חשיפת הפרשה המשטרה פנתה לכמה נשים, אך רובן סירבו לדבר. בשלב מוקדם יחסית של החקירה הוחלט להתחיל בחקירה גלויה, ומיד אחרי שיוסף נעצר התחיל להגיע למשטרה מבול של תלונות.

לא את כל הנשים שמופיעות בכתב האישום נגד יוסף נטען כי הטריד. עם חלקן הוא ניהל מערכות יחסים רומנטיות, והן אופיינו בכך שהוא נהג לצ'פר אותן מכספי העירייה. אחת הנשים היא ט', צעירה בת 33 תושבת אור יהודה, אם חד-הורית לילד בן תשע. בשלב מסוים במהלך הקשר שלהם הזמין אותה יוסף להצטרף אליו לטיול של עובדי העירייה, תוך שהוא מורה לה להציג עצמה בשם בדוי. באותו מעמד נתן לה תלושי שי בסך 500 שקלים של חנות הצעצועים "הפיראט האדום", אשר נקנו על ידי העירייה. בעת הטיול דאג יוסף לכך שט' קיבלה חדר לבד, לפי השם הבדוי שבו נרשמה, בעוד ששאר עובדי העירייה, למעט יוסף, שוכנו בחדרים זוגיים.

אחד הסיפורים המפורסמים ביותר בפרשה הוא רחוב "באלי" שבעיר, שבמהלך החקירה התברר שיוסף קבע את שמו על שם המאהבת שלו. "זה הלם ובושה גדולה", אמרה ראשת העיר ליאת שוחט, שכיהנה כיו"ר סיעת האופוזיציה בעיר בזמן חשיפת הפרשה, לאחר הגשת כתב האישום. "כולם ידעו שהוא פלרטטן אבל העוצמה והכמויות – אנשים ממש בהלם. ההרגשה היא שהוא החזיר את העיר הרבה שנים אחורה מבחינה תדמיתית. זו פגיעה קשה שייקח זמן רב לשקם".

פרקליטו של יוסף: "המחשבה על עסקת טיעון היא לא רצינית"

פרקליטו של יוסף, עו"ד אבי אודיז, אמר בשיחה עם וואלה!NEWS אמר כי בהשוואה למה שהוטח בראש העיר לשעבר בחקירתו, מדובר בכתב אישום קל וגם ממנו לא יישאר הרבה. "רק מתוך מה שבית המשפט הקריא, אפשר לשמוע שמחצית מאישומים זיכוי ומחצית האשמה. לא קראתי בעיון את פסק הדין, ממה ששמעתי מהציטוטים שנשמעו בבית המשפט, התמונה מורכבת. נכון לעכשיו, כמי שניהל את התיק במשך שנה וחצי, הזיכויים ממש לא מעטים - מדובר על תשעה זיכויים משמעותיים מתוך 16 אישומים. נקרא בעיון ונתייחס בהתאם. המחשבה כרגע על עסקת טיעון היא לא רצינית".

לגבי העבירה עם רחוב "באלי", אמר עו"ד אודיז כי "מדובר בהרשעה בעבירה סקסית, מונח שנתבע היטב. אני מכיר את הראיות, ועם זאת הייתי באולם בית המשפט ולא שמעתי את פירוט ההרשאה של איך ולמה".

עו"ד חזן פלדמן מפרקליטות מחוז תל אביב בירכה על ההחלטה. "בית המשפט הרשיע היום את הנאשם, ראש עיריית אור יהודה לשעבר דוד יוסף, בשורה ארוכה של עבירות מין ועבירות שחיתות. בית המשפט קבע שהנאשם השתמש בכוחו ובסמכותו, פגע בנשים תושבות העיר ופגע בציבור שחי בעיר, והשתמש בכספי ציבור לצורך ביצוע העבירות האלה. בית המשפט הרשיע אותו ברוב כתב האישום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully