וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית אור יהודה קרא רחוב בעיר על שם המאהבת שלו

14.7.2015 / 16:29

כתב אישום חמור בגין עבירות מין ושחיתות הוגש נגד דוד יוסף על עבירות מין שעשה לכאורה בכ-15 נשים בגילאים שונים, ובהן גם כאלה שעבדו תחתיו. מכתב האישום עולה כי יוסף הבטיח למאהבת רחוב על שמה - וקיים

צילום: יותם רונן, עריכה: מתן חדד

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש היום (שלישי) כתב אישום נגד ראש עיריית אור יהודה, דוד יוסף, בשורה ארוכה של עבירות, ובהן גניבה בידי עובד ציבור, בעילה אסורה בהסכמה, מעשה מגונה ללא הסכמה, מעשה מגונה תוך ניצול יחסי מרות, מעשה מגונה תוך שימוש בכוח, עבירות על החוק למניעת הטרדה מינית, עבירות מרמה והפרת אמונים, שימוש לרעה בכוח המשרה, ועבירות שיבוש הליכי משפט וחקירה. כתב האישום הוגש באישור פרקליט המדינה שי ניצן ללא הליך של שימוע והוא כולל 25 אישומים שונים.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד רחלי חזן-פלדמן מפרקליטות מחוז תל אביב, החל ממאי 2007 ועד יוני 2015, במשך למעלה משתי קדנציות "ניהל הנאשם את העירייה ביד רמה והטיל חתתו על עובדי ועובדות העירייה". לפי האישום, "כאשר מי מהעובדים לא נעתר לדרישותיו, דאג הנאשם לא פעם לבוא עמו חשבון, על ידי כך שביצע כלפיו פעולות נקמניות במסגרתן סילק, פיטר, ביטל פרויקטים, ושלל תקציבים, וזאת כדי לפגוע בעובד שהמרה את פיו".

כתב אישום נגד ראש עיריית אור יהודה דוד יוסף, יולי 2015. יותם רונן, עיבוד תמונה
על שם המאהבת. רחוב באלי באור יהודה/עיבוד תמונה, יותם רונן

יתרה על כך, יוסף נעצר בסוף מאי בחשד שהטריד מינית חמש נשים וביצע בהן מעשים מגונים לאורך שנים. הוא נחשד כי השתמש שלא כדין בכספי הרשות כדי להעניק לנשים הללו ולאחרות טובות הנאה, וכי ניסה לשבש את החקירה. אחיו, אלי יוסף, נעצר אף הוא בחשד לשיבוש הליכי חקירה.

מכתב האישום עולה, כי ב-26 ביוני 2013, כינס יוסף את מועצת העיר והציע מספר שמות לרחובות באזור התעשייה החדש בעיר - וכולם אושרו מיד ברוב קולות, ללא דיון מהותי. אחד השמות שהציע יוסף היה "באלי", כאשר לא נימק את בחירתו ולא נשאל על כך. על פי כתב האישום, "באלי" הוא שם החיבה שבה נהג יוסף לכנות את ע', המאהבת שלו. במהלך הקשר ביניהם, אף נהג הנאשם לומר לה כי "ייתן לה את החיים שלו ויקרא רחוב על שמה", נכתב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
רחוב באלי, אור יהודה, יולי 2015. ראובן קסטרו
סמטת באלי באור יהודה/ראובן קסטרו

"באופן שיטתי ניסה, ופעמים אף הצליח, הנאשם לקיים קשרים מיניים עם נשים רבות, במצב משפחתי ובגילאים שונים ומגוונים, אותן פגש במהלך עבודתו. כשמישהי מצאה חן בעיני הנאשם, ומבלי שאותן נשים הביעו רצונן להיות בקשר עמו, היה הנאשם מלטף את הנשים במקומות שונים בגופן, או מנשקן, נצמד לגופן, או פונה אליהן בביטויים בוטים שונים המתייחסים למיניותן. הנאשם עשה כן פעמים רבות בלשכתו בעירייה, וכן במקומות שונים, וזאת על אף שנשים רבות לא הסכימו לביצוע המעשים האמורים ופעמים רבות אף ניסו לגרום לו לחדול ממעשיו", נכתב באישום.

מחשבים אישיים, שוברי שי וטובות הנאה

"הנאשם נהג להיטיב עם הנשים שנעתרו לו, על ידי כך שגנב בעצמו, או באמצעות אחרים שמילאו את הוראותיו, נכסים שהגיעו אליו מכוח תפקידו כראש העיר"

לפי האישום, כדי לגרום לנשים לקיים עמו קשרים אינטימיים, ניצל ראש העיר את מעמדו ותפקידו, וביצע שורה של מעשי מרמה והפרת אמונים, תוך שפעל במספר דרכים. "כך, נהג הנאשם להיטיב עם הנשים שנעתרו לו, על ידי כך שגנב בעצמו, או באמצעות אחרים שמילאו את הוראותיו, נכסים שהגיעו אליו מכח תפקידו כראש העיר, או לעירייה, לרבות מחשבים אישיים, שוברי שי, וכן טובות הנאה אחרות שנרכשו מתקציב העירייה או שנועדו לצורך פעילות העירייה. ראש העיר נאשם כי חילק רבים מהכספים הללו למקורביו, לבני משפחתו ולעושי דברו בעירייה".

בנוסף, הנאשם הורה על שיפוץ מפואר של לשכות הנשים שנעתרו לדרישותיו, או נשים "אותן רצה לרומם", זאת מתקציב העירייה ופעמים רבות על חשבון תקציבים שנועדו לצרכים אחרים. "הנאשם אף נהג להזמין את הנשים לסעוד איתו במסעדות שונות, וכן נהג לצרפן לטיולים בהם השתתפו מקורביו או גורמים שונים בעירייה, או לטיולי גיבוש של עובדי העירייה במימון העירייה. כמו כן, לעתים קידם הנאשם נשים שנעתרו לו ואשר נמצאו בקרבתו, וזאת על אף שלעתים הקידום לא תאם את כישוריהן, יכולותיהן, או דרישות התפקידים אותם קיבלו, תוך שהוא מפטר או מעביר מתפקידם עובדים אחרים, ללא כל הצדקה עניינית"

בחודש שעבר אמר יוסף במהלך דיון בעניינו בבית משפט השלום בראשון לציון כי הוא מתפטר מתפקידו. זאת, כדי להשקיע את זמנו בהוכחת חפותו. מאז הוארך מעצרו כמה פעמים, ובאחד המקרים אף שלא בנוכחותו לאחר שהתמוטט לפני דיון.

עוד בנושא:
ראש עיריית אור יהודה החשוד בעבירות מין התפטר מתפקידו
ראש עיריית אור יהודה התמוטט בדיון בהארכת מעצרו
המתלוננת על ראש עיריית אור יהודה: פוטרתי מתוך התנכלות

דוד יוסף, ראש עיריית אור יהודה, מחוזי ת"א, 13 ביולי 2015. יותם רונן
דוד יוסף בבית המשפט/יותם רונן

הפרשה נחשפה בעקבות תלונה שהגישו חמש הנשים, ובהן בכירה במוסד הקשור לעירייה. על פי החשד, בעקבות תלונתה של הבכירה ניסה ראש העיר לשבש את החקירה, ובין היתר הוא נחשד כי פעל כדי להדיח אותה מתפקידה ולהביא לפיטוריה ממקום עבודתה הממומן על ידי העירייה. נוסף על חקירתו, ערכו חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 חיפושים בביתו של יוסף, במשרדו ובכמה מוקדים נוספים בעיר.

במשטרה מדברים על דפוס פעולה כמעט זהה של יוסף כלפי המתלוננות השונות. לפי החשד, הוא הציע לכמה נשים, שחלקן היו כפופות לו ישירות, הצעות שכללו אירוח בבתי מלון יוקרתיים וארוחות במסעדות, ושם הוא ניסה לבצע בהן מעשים מיניים. לפי החשד, מימון ההצעות הגיע מכספי העירייה. הנשים שנענו לחיזוריו זכו לקידום ולהטבות רבות, בין היתר הטבות כלכליות במסגרת המשרה שלהן. לעומת זאת, לפי החשד, אלו שהתנגדו וסירבו להצעות זכו להתנכלות מצדו ולהרעה בתנאי העסקתן, והן הועברו מתפקידיהן בעירייה או במוסדות שקשורים אליה.

התובעת רחלי חזן-פלדמן מפרקליטות מחוז תל אביב אמרה בתום הדיון, שבו נקבע כי בחודש הקרוב יישאר יוסף במעצר בית, כי "כתב האישום הוגש לאחר עבודה מאומצת ומשותפת של רשויות החוק. כתב האישום כולל עבירות מין רבות ועבירות שחיתות ומצביע על דפוס של ניצול לרעה של כוחו ומעמדו של הנאשם".

לפניות לכתבת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully