וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי המדינה לא הגיעו לדיון בשריפות; יו"ר ועדת הפנים: "חצופים"

תושבים שבתיהם ורכושם נפגעו בשריפות שפקדו את הארץ לפני שבוע הגיעו לכנסת לדיון בפיצויים על הנזק, אך נציגי האוצר, המשפטים ורשות המסים לא הופיעו לדיון. בתגובה איים יו"ר הוועדה, ח"כ אמסלם, בביטול דיוני חוק ההסדרים: "שיחפשו אותי"

עריכה: יאיר דניאל

יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה ח"כ דוד אמסלם (הליכוד), נעל מוקדם מהמתוכנן את דיון הוועדה הבוקר (ראשון) שאמורה הייתה לעסוק בפיצויים הכספיים לאזרחים, שבתיהם נפגעו בגל השריפות ובתקצוב יצירת קווי חיץ למניעת שריפות. זאת, בשל היעדרות פקידי הממשלה המטפלים בנושא שהוזמנו לישיבה מבעוד מועד.

"זו חוצפה ועזות מצח שאנשים שאיבדו את ביתם וכל רכושם מגיעים לכאן כדי לקבל תקווה ופקידי הממשלה לא שמים עליהם", אמר אמסלם והוסיף כי "הפקידים החצופים מזלזלים באזרחים לאחר שהמדינה התרשלה בתחזוקת שטחיה המיוערים". לדבריו, נציגי משרדי האוצר, המשפטים ומנהל רשות המסים שהוזמנו לדיון כלל לא הופיעו הבוקר.

יו"ר הוועדה איים כי בתגובה לא יקיים את הדיונים על חוק ההסדרים בתקציב המדינה בוועדה שבראשותו. "אני מתנצל בפני הדיירים בשם המדינה ומבטל מחר את כל דיוני הוועדה בנושא חוק ההסדרים. שיחפשו אותי", אמר אמסלם.

לקריאה נוספת:
גל השריפות: הנפגעים יוכלו לקבל פיצויים מהמדינה - וגם מחברות הביטוח
מכבי האש: השריפה בנטף - תוצאה של בקבוק תבערה מכפר סמוך
למי לפנות - וכמה כסף מקבלים: המדריך השלם למי שביתו נפגע בשריפה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שיחפשו אותי". ח"כ דוד אמסלם/מערכת וואלה!, צילום מסך

תושבת בית מאיר, תמר בוקר, סיפרה בפתח הדיון על האש שפגעה במקום מגוריה. "המושב עלה באש שכילתה בתים ולולים", סיפרה בוקר, "כל המושב נראה כמו עמוד עשן. 34 משפחות התפנו כי מסוכן לשהות במושב". היא הוסיפה כי טרם הופק דוח רשמי המפרט את הגורמים לשריפה ואף גוף ממשלתי לא לוקח אחריות ומסייע. "אנחנו אנשים שרגילים לתת, עכשיו אנחנו צריכים את המדינה".

ח"כ אמסלם הוסיף כי אין טעם לעסוק בשאלה אם ההצתות הן על רקע לאומני או לא. "מדובר ביערות ששייכים למדינה, לקק"ל או למנהל", אמר יו"ר הוועדה, "או שתשמרו על היערות שבתים לא יישרפו, או שתישאו בתוצאות".

לדבריו, "המדינה אחראית לתחזק את היערות שלה. אם מהשטח שלה יוצא נזק, היא צריכה לשפות. מה זה רלוונטי אם ההצתה לאומנית או שהמשטרה הרימה שם פצצת תאורה? ברור שהבעירה לא התחילה מחצר פרטית אלא מהיער". הוא הוסיף כי המדינה "פושעת שהיא לא קידמה את קווי החיץ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
לוחמי אש בזירת השריפה בבית מאיר, 25 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
לוחמי האש בבית מאיר/נועם מושקוביץ

על אי התייצבותם של נציגי האוצר ורשות המסים לדיון ועל נסיבות נעילת הדיון אמר אמסלם: "אני המום. זה מראה על הזלזול שהפקידים מזלזלים בתושבים. יש פה אנשים שהבית שלהם נשרף והפקידים אפילו לא באים לשמוע. אנשים נותרו ללא בית. לאן ילכו אחרי שבוע בבית מלון? מי שאמור לתת תשובות לא פה".

הוא הוסיף כי הוועדה תקיים דיון נוסף בתוך ימים אחדים. "עד אז אני רוצה תשובות. המדינה אחראית על השטח שלה. אם אני בביתי שלי אעשה פעולה שתזיק לשכן, הוא יתבע אותי. כאן מותירים אזרח בודד מול מדינה ששולחת אותו לרוץ ולחזר על הפתחים ואפילו לא באים לפה לשמוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully