וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מלכודת מוות": מניין הנספים בשריפה בקליפורניה טיפס ל-33

כוחות החילוץ ממשיכים במאמצי החיפושים אחרי הגופות במועדון באוקלנד, והן הזהירו כי מספר ההרוגים צפוי לעלות. במבנה לא היו כמעט דרכי מילוט והוא היה עמוס בחפצים דליקים. "זהו מספר אסטרונומי"

צלמים זמניים מורשים

.

מניין ההרוגים בשריפה הקטלנית במועדון במדינת קליפורניה שבארצות הברית עלה ל-33, בזמן שצוותי החילוץ מעמיקים את חיפושיהם במבנה ההרוס - כך מסרו הלילה (שני) הרשויות באוקלנד. עוד נמסר כי חוקרים פליליים פועלים בזירה. מספר הנספים צפוי לעלות וסיבת הדליקה שהתרחשה בזמן מסיבה עדיין לא ידועה. "זה מספר אסטרונומי", אמר ריי קלי, דובר של משרד השריף במחוז אלמדה. "לא סיימנו עוד".

לעשרות המבלים במקום היו רק שתי דרכי יציאה – ירידה במדרגות עץ רעועות, או קפיצה מהחלון. "הזירה קשה ומלאה בהריסות, זה כמו מבוך: כבלים וקורת עץ נפלו זה על זה ויש מקומות שאנחנו לא מצליחים להגיע אליהם", אמר מוקדם יותר קלי. "מעט מאוד בני אדם פונו לבית החולים. או שהיו כאלה הצליחו להיחלץ ללא פגע, או שהם לא שרדו. אנו יודעים שיש במקום גופות שאנו לא יכולים להגיע אליהם".

עוד כתבות מהעולם:
אובמה במחיר מציאה: בובות השעווה של הנשיאים מוצעות למכירה
למרות הישגי רג'וב וברגותי: אבו מאזן נותר המנצח הגדול של ועידת פתח
אזרחי אוסטריה יכריעו: מועמד הימין הקיצוני ייבחר לנשיאות?

המבנה בו אירעה שריפה במהלך מסיבה, אוקלנד קליפורניה. 4 בדצמבר 2016. רויטרס
"יש לעבור מבוך בשביל לצאת". המבנה שנשרף באוקלנד/רויטרס

כלי תקשורת בארצות הברית דיווחו כי המקום ששימש סטודיו של כמה אמנים, והיווה מקום מגורים בלתי-חוקי עבור חלק מהם. לפי הדיווחים, המבנה בן שתי הקומות היה מלא ברהיטי עץ דליקים שחסמו את המעברים והקשו על פינוי המקום בעת פרוץ השריפה. כמו כן, לפי הרשויות, לא היו מתזי מים וגלאי עשן כפי שדורש החוק.

"זו מלכודת מוות עם מעט מאוד יציאות", תיאר אחד האנשים שגר בעבר במקום. לדבריו, בין הקומה השנייה לראשונה הפרידו מדרגות מאולתרות, ועל הרצפה הונחו ערימות של בולי עץ וכבלי חשמל חשופים. "אם מי שהגיע למסיבה לא הכיר בעבר את הבניין, הוא ככל הנראה לא היה מודע למבוך שאותו יש לעבור כדי לצאת", אמרה דניאל בורדו, המכירה את הזוג המנהל את המקום.

המבנה בו אירעה שריפה במהלך מסיבה, אוקלנד קליפורניה. 4 בדצמבר 2016. AP
טרם אותרו כל ההרוגים. כבאים פועלים באוקלנד, שלשום/AP

"יכולת להרגיש את החום של הלהבות", אמר לרשת CNN ג'ון אבנופסקי, שניצל ברגע האחרון לאחר שהגיע באיחור למסיבה. "בכינו מחוץ לבניין ולא ידענו איך להגיב. היה כל כך חם. זה נורא שכל כך הרבה ממכרי עדיין בפנים". אליסטר בון, עדת ראייה, הוסיפה כי "בתוך כמה דקות יצאו להבות מהחלון ועשן שחור היתמר מעל הבית".

המשפחות והחברים של המבלים שהיו במקום השתמשו ברשתות החברתיות כדי לנסות ולקבל מידע על יקיריהם, וכמה מהם הגיעו למקום במטרה לנסות ולעזור לכוחות החילוץ. דן וגה הגיע לזירה כדי לאתר את אחיו בן ה-22. "אני רוצה רק להגיע לשם ולחפש את אחי", אמר.

(עדכון ראשון: 16:40)

שריפה במועדון באוקלנד, קליפורניה, ארצות הברית, 3 בדצמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
"זירה קשה". השריפה שפרצה באוקלנד, שלשום/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully