וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומכי טראמפ מנסים למנוע ספירת קולות חוזרת בשלוש מדינות

2.12.2016 / 23:18

התובע הכללי במישיגן, ביל שוט הרפובליקני, הודיע כי הגיש תביעה נגד המהלך במדינה בטענה שההליך יקר מדי. הוא הוסיף כי בקשת מפלגת הירוקים "בלתי נסלחת". בוויסקונסין הוגשה תביעה דומה

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

(יועצת בכירה של טראמפ על הספירה החוזרת: שהילרי תפסיק להתבכיין)

תומכיו של נשיא ארצות הברית הנבחר, דונלד טראמפ, המבקשים לשמר את הניצחונות המדודים שלהם בשלוש מדינות ניסו היום (שישי) לאתגר משפטית את הבקשות של מפלגת הירוקים לספירה חוזרת של הקולות בהן. תביעות לספירה מחודשת ממתינות במישיגן, ויסקונסין ופנסילבניה, שלוש מדינות "רצועת החלודה" שזנחו את מורשתם בתמיכה בדמוקרטים והצביעו לטראמפ הרפובליקני בבחירות ב-8 בנובמבר.

התובע הכללי במישיגן, הרפובליקני ביל שוט, אמר היום כי הוא הגיש תביעה לעצירת הספירה החוזרת בבחירות לנשיאות במדינה. לדבריו, ספירה חוזרת יקרה מאוד ועלותה כמיליון דולר ועל כן "המאמץ יקר מידי". הוא ביקר את בקשת מפלגת הירוקים ואמר שהיא "תשתיק את המצביעים במישיגן" והוסיף כי הבקשה "בלתי נסלחת".

לקריאה נוספת:
טראמפ: "מיליוני בני אדם הצביעו בבחירות באופן לא חוקי"
מטה קלינטון הודיע: נתמוך בספירת הקולות המחודשת
שבועיים אחרי ניצחון טראמפ: בקשה לספירת קולות חוזרת בוויסקונסין

נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ בנאום בסינסינטי שבמדינת אוהיו, 2 בדצמבר 2016. רויטרס
"זו הונאה". טראמפ/רויטרס

גם בוויסקונסין הוגשה תביעה דומה. פעילים תומכי טראמפ הגישו אתמול לבית המשפט הפדרלי תביעה המבקשת למנוע את הספירה החוזרת במדינה. על פי דיווחים, עורכי דינו הפרטיים של טראמפ פועלים בצורה דומה בפנסילבניה ובמישיגן.

מפלגת הירוקים טענה כי בקשותיה לספירה חוזרת במדינות אלה נועדו לוודא את תקינות הליך ההצבעה בארצות הברית ולא לגרום לשינוי תוצאות הבחירות. מועמדת המפלגה ג'יל סטיין שזכתה רק בכ-1% מהקולות אמרה כי הבקשות לא נועדו כדי לפגוע בטראמפ או בקלינטון.

הילרי קלינטון באירוע למען קרן צדקה לרווחת ילדים, וושינגטון. נובמבר 2016. AP
ספירה חוזרת לא תשנה את התוצאה. קלינטון/AP

בשבוע שעבר הודיע מטה הקמפיין של קלינטון כי יתמוך ביוזמתה של סטיין לספירה חוזרת של הקולות בוויסקונסין. אך גם אם תתקיים ספירה חוזרת, ישנה סבירות נמוכה מאוד שהיא תוביל לשינוי בתוצאה הכללית ובניצחונו של טראמפ על קלינטון.

בתגובה למהלך זה אמר טראמפ כי "מדובר בהונאה. זוהי דרכה של סטיין למלא את כיסיה בכסף. במקום להתעסק בשינוי תוצאות הבחירות, היא צריכה לכבד אותן". בתחילת השבוע אף טען טראמפ כי אזרחים רבים הצביעו באופן לא חוקי. לדבריו, בקליפורניה, בווירג'יניה, ובניו המפשייר אירעו "תרמיות" שהובילו לניצחונה של קלינטון במדינות אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully