וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידים באוסטרליה לימדו את המנכ"ל שהקפיץ מחיר תרופה לקח

11 תלמידים מסידני ייצרו במעבדת בית הספר תרופה למלריה שמחירה עלה בשנה שעברה בכ-5,000%. התלמידים ביקשו להוכיח שהתמחור מופרז, וייצרו את המרכיבים הפעילים בעלות של שני דולרים בלבד

רויטרס

קבוצה של תלמידי תיכון באוסטרליה הצליחו לשחזר במעבדת בית הספר את המרכיב הפעיל בתרופה מצילת חיים שמחירה עלה בכ-5,000%. התרופה, "דאראפרים", משמשת לטיפול בסוגים מסוימים של מלריה כמו גם טוקסופלסמוזיס, זיהום נדיר ומסכן חיים הנגרם על ידי טפיל "טוקסופלאסמה" שמשפיע במיוחד על אנשים עם מערכת חיסונית מוחלשת כמו חולי סרטן ואיידס.

בשנה שעברה קנתה חברת התרופות האמריקנית "טיורינג" את הפטנט על התרופה שנמצאת בשוק כבר עשרות שנים ושהפטנט עליה פג ב-1970. כחודש לאחר מכן העלתה החברה את מחיר התרופה מ-13.5 דולרים ל-750 דולרים וגרמה לסערה.

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר פרישתו המפתיעה של הולנד: השמאל בצרפת לוט בערפל
שלט "העבודה משחררת" שנגנב ממחנה ריכוז בגרמניה - אותר בנורבגיה
מכוניות תופת, חטיפות ופיגועי התאבדויות: איום דאעש גדל באירופה

תלמידי תיכון מאוסטרליה ייצרו תרופה מצילת חיים בשני דולרים. רויטרס
התלמידים במעבדת בית הספר/רויטרס

אחד התלמידים האשים את מנכ"ל החברה לשעבר מרטין שקרלי בתמחור מופרז של התרופה. "הוא איש עסקים שמחפש תשומת לב", אמר התלמיד, "הוא שכח שחיי אדם מונחים על הכף".

כדי להוכיח עד כמה מופקע מחירה החדש של התרופה החליטו 11 תלמידים בני 16 ו-17 מתיכון בסידני לשחזר את התרופה. התלמידים עבדו תחת הדרכתם של ד"ר אליס וויליאמסון ופרופ' מתיו טוד מהאגודה לפיתוח תרופות למלריה בקוד פתוח. הניסוי של התלמידים צלח, והם הצליחו לייצר את התרופה בעלות של שני דולרים בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תלמידי תיכון מאוסטרליה ייצרו תרופה מצילת חיים בשני דולרים. רויטרס
"כל אחד יכול לעשות את מה שאנחנו עשינו"/רויטרס

שקרלי התייחס להישג של התלמידים בטוויטר וטען כי הוא אינו מוכיח דבר. "ניתן לייצר כמעט כל תרופה בקנה מידה קטן בעלות נמוכה", כתב. אחד התלמידים, לאונרד מילאן, אמר לעיתונאי ה"גרדיאן" באוסטרליה כי "שקרלי אמר לנו שכל אחד יכול לעשות את מה שאנחנו עשינו, זה בהחלט נכון".

מילאן הוסיף כי "אם אתה מבין את השיטה שלו, מחיר מופקע ושימוש בכימיקלים רעילים במעבדה תעשייתית זה קל. אבל העובדה שהצלחנו להחליף כמה גזים ממש רעילים בכימיקלים פשוטים שזמינים בבית ספר, ולעשות את זה במחיר כל כך זול, מדגימה את האבסורד בניסיונות שלו להצדיק את המחיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully