וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי לרמטכ"ל: "תבורך על כך שאתה חושב מחדש על שילוב נשים"

יצחק יוסף הודה לאיזנקוט בטקס מינוי הרב הצבאי הראשי על כך שהוא "רוצה למצוא פתרון הלכתי" לסוגיית שילוב נשים בתפקידים נוספים בצה"ל. הרמטכ"ל: "אף אחד עוד לא הכניס בנות ובנים לטנקים - הנושא בבדיקה"

צילום: יקי אדמקר, עריכה: ניב מעוז

הרב הספרדי הראשי יצחק יוסף פנה הערב (חמישי) בטקס מינויו של הרב הצבאי הראשי תת-אלוף אייל קרים בקרייה לרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, ואמר: "תבורך הרמטכ"ל, על החשיבה השנייה על התקנה שיהיו חייל וחיילת ביחד בטנק". לדבריו, "אתה אמרת שאתה רוצה לחשוב על זה, אני מברך אותך על זה".

יוסף הוסיף: "בכל מקום שתלך תראה לעם ישראל מה היופי בתורה וביהדות, תפתור את הבעיות ההלכתיות שיש בצבא ברוח התורה". לדבריו, "לכל בעיה שיש, יש פתרונות בהלכה".

עוד בוואלה! NEWS:
צה"ל על סערת שילוב נשים בשריון: לא הוחלט דבר, הנושא בבחינה
טנקים לנשים בלבד, ללא חציית גבול: צה"ל נערך לקליטת הלוחמות
תת-אלוף במיל' קהלני על נשים בשריון: "תפקיד האישה להביא ילדים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הדיון לא תורם לדבר". הרב יוסף ואיזנקוט, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרמטכ"ל איזנקוט התייחס גם הוא לסוגיית שילוב נשים במקצועות נוספים בצה"ל, והבהיר: "אף אחד עוד לא הכניס בנות ובנים לטנקים". לדבריו, "הדיון, שמבקש רק לחשוב ולבחון רק האם, לא תורם דבר – לא לחיזוק של צה"ל ולא לחיזוק של החברה הישראלית, ואני יכול רק להצטער על זה".

לטענתו של איזנקוט, "השיח התקשורתי והציבורי נובע מדיסאינפורמציה, מאי-ידיעה וחצי אמיתות". הוא הוסיף כי בדרגים הצבאיים נמשך "הדיון שמבקש לברר את האפשרות להרחיב שילוב של נשים בכמה מקצועות, תוך שמירה על שירות המשותף ועל השילוב הראוי". הוא עוד אמר כי "כל הפעולות שאנחנו עושים, זה כדי לחזק את צה"ל".

לפי החלטת הרמטכ"ל, שפורסמה בסוף החודש שעבר, החלה עבודת מטה שתבחן שילוב של חיילות לוחמות ביחידות שריון, 669, ספינות המגן בחיל הים שיגנו בין היתר על האסדות בלב ים, והפעלת ציוד מכני הנדסי כבד. במקביל, עם פתיחתם של מקצועות נוספים לשירות נשים, תישקל הארכת שירות הנשים בצה"ל במקצועות בדומה למשך זמן שירות הבנים בסדיר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הרמטכ"ל גדי איזנקוט בטקס מינוי הרב הצבאי הראשי אייל קרים, הקריה, תל אביב. דצמבר 2016. ספק 500
"כל הפעולות שאנחנו עושים, זה כדי לחזק את צה"ל". איזנקוט וקרים, הערב בקרייה/ספק 500

בנוגע למינויו של הרב קרים, שהתעכב בשל עתירה לבג"ץ בנוגע לאמירות שנויות במחלוקת שלו, איזנקוט הוסיף: "לצערי, הטקס הזה נערך בשבוע איחור. השתכנעתי לפני חודשים בבחירת הרב אייל קרים לתפקיד". לדבריו, קרים הוא "האדם המתאים ביותר. דרכו כסמכות רבנית בצה"ל הייתה חדה וברורה, ולי לא היו לבטים. אני יכול רק להצטער על הדחייה בשבוע".

קרים אמר כי "זוהי עבורי זכות עצומה", והוסיף כי "ישקיע כל מאמץ כדי לוודא שהרבנות הצבאית תהיה בעלת יכולת לתת מענה מקצועי ואחראי לכל חיילי צה"ל". לדבריו, "רבנות צבאית מעצם טבעה נטועה בעולם ההלכה, הערכים, המוסר והמחשבה היהודית. מתוך שורשים אלה תוכל הרבנות להיות כזו שיודעת ללכת, לצעוד ולהתמודד עם אתגרי המחר ולהוות כתובת משמעותית ורלוונטית לכלל חיילי צה"ל ומפקדיו".

סגן שר הביטחון אלי בן דהן בירך גם הוא בטקס את קרים ואמר כי "העיכוב של השבוע האחרון היה מיותר ונעשה אך ורק למטרות תקשורתיות, ידענו אז ואנחנו יודעים היום שאתה האדם הנכון לתפקיד. אני מאחל לך שתקרב את כל חיילי ישראל למוסר היהודי ולמורשת היהודית".

הרמטכ"ל גדי איזנקוט בטקס מינוי הרב הצבאי הראשי אייל קרים, הקריה, תל אביב. דצמבר 2016. ספק 500
"לא היו לי לבטים". איזנקוט וקרים, הערב בקרייה/ספק 500

ביום שני הודיעו חברות הכנסת זהבה גלאון, מיכל רוזין ותמר זנדברג ממרצ לבית המשפט העליון כי לאור תצהירו של קרים, שהבהיר את עמדותיו ביחס לנשים וללהט"ב, הן סבורות שהעתירה השיגה את מטרתה וכי לא יעמדו על המשך בירור ההליך. בכך למעשה נמחקה העתירה בנושא. זאת, כשבוע לאחר שקרים הגיש תצהיר לבקשת שופטי בג"ץ, ובו הבהיר: "מעולם לא אמרתי, לא כתבתי ואפילו לא חשבתי שמותר לחיילי צה"ל לאנוס נשים במלחמה". בנוגע ללה"טבים, הוא הוסיף כי השקפתו היא שיש "להתייחס באופן שוויוני ומכבד כלפי בני הקהילה כמו גם כלפי כל אדם באשר הוא".

שבוע לפני כן, הוציא בג"ץ צו ביניים למשך יומיים שבהם יהיה על הרב קרים להגיש תצהיר המבהיר את עמדותיו. את העתירה לבג"ץ נגד מינויו של קרים הגישה מפלגת מרצ בבקשה שבית המשפט יבחן אם המינוי נעשה בצורה סבירה. בעקבות החלטת בג"ץ נדחה הטקס למינוי קרים לתפקידו, שאמור היה להיערך ביום רביעי שעבר.

לפני כמה שנים נשאל קרים באתר "כיפה" על פסוקים מתוך ספר דברים בנוגע להיתר לחיילים בזמן מלחמה לאנוס נשים. הוא ענה כי כחלק מהשמירה על כושר הלחימה של הצבא ועל רוחם של החיילים, ניתן "לפרוץ" את גדרי הצניעות והכשרות, כך שמותר לאכול מזון טרף ולספק את היצר הרע באמצעות משכב עם גויות בניגוד לרצונן: "אף שהתחברות אל גויה היא דבר חמור מאוד", כתב, "אלא שהוא הותר במלחמה, מתוך התחשבות בקשיי הלוחמים".

(עדכון ראשון: 20:05)

טקס מינוי הרב הצבאי הראשי אייל קרים, הקריה, תל אביב. דצמבר 2016. ספק 500
"הרבנות מעצם טבעה נטועה בעולם ההלכה". קרים, הערב/ספק 500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully