וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל שריפות בארה"ב: שבעה הרוגים ועוד עשרות פצועים בדליקות בדרום המדינה

עיקר הנזק נגרם במדינת טנסי, שם שתי ערי נופש נפגעו קשות מהאש המשתוללת שכילתה גם מאות מבנים. "אנחנו רוצים להתפלל למען המשפחות הללו, למען אלו שאיבדו את חייהם"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שבעה בני אדם נהרגו בשריפות יער המשתוללות בכמה מדינות בארצות ומאמצי החיפוש והחילוץ נמשכים. עוד עשרות בני אדם נפגעו מהדליקות שהחריבו מאות מבנים, רובם בערי הנופש גטלינבורג ופיג'ן פורג' בטנסי. הרשויות מזהירות כי חרף ההשתלטות החלקית על האש, היא עוד עלולה להתגבר.

יותר מ-14 אלף תושבים פונו מבתיהם ובתי ספר שונים נאלצו להיסגר. אתמול איתרה המשטרה שלוש גופות, מה שהעלה את מניין ההרוגים. לא נמסרו פרטים על סיבת המוות שלהם. חרף ירידת גובה הלהבות, עתה ישנה סכנה מפני מפולות בוץ וסלעים.

לארי ווטרס, ראש מחוז סבייר שבטנסי, אמר לכתבים כי "אנחנו רוצים להתפלל למען המשפחות הללו, למען אלו שאיבדו את חייהם. אנחנו ממשיכים לנסות ולזהות אותם. עדיין לא הצלחנו". הרשויות בגטלינבורג מקוות לאפשר לתושבים לשוב לבתיהם מחר, אולם חובת הפינוי מהעיר נותרה על כנה.

לקריאה נוספת בנושא
קולומביה: הנשיא עקף את העם, והשלום המריר עם המורדים יוצא לדרך
טראמפ על התוקף מאוהיו: "הוא לא היה צריך להיכנס בכלל לארה"ב"

שריפת יער בהרי הסמוקי בטנסי, 1 בדצמבר 2016. AP
הרשויות מזהירות מהתפשטות האש. השריפה בטנסי/AP
שריפת יער בהרי הסמוקי בטנסי, 1 בדצמבר 2016. AP
האזור מושך מיליוני תיירים מדי שנה/AP

ראש העיר מייק וורנר קרא לתיירים להגיע לאזור הכולל את הפארק גרייט סמוקי מאונטיינז, המושך 11 מיליון איש מדי שנה. "אנחנו הולכים להיות בסדר גמור, זה המסר שלנו", אמר וורנר, שאיבד את ביתו ואת העסק שלו במהלך השריפה. "אם אתם רוצים לעשות משהו למען גטלינבורג, חזרו ובקרו אותנו".

מערכת גשם חולפת בימים האחרונים באזור, אולם ברשויות חוששים שהיא לא תספיק כדי לכבות את השריפה שכבר בוערת במשך כמה שבועות בשל תנאי בצורת. במדינות אחרות בדרום ארצות הברית נהרגו חמישה בני אדם ונפצעו עוד עשרות בשל סופות ברקים וטורנדו עזות.

שריפת יער בהרי הסמוקי בטנסי, 1 בדצמבר 2016. AP
שריפת יער בהרי הסמוקי בטנסי, 1 בדצמבר 2016/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully