וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולומביה: הנשיא עקף את העם, והשלום המריר עם המורדים יוצא לדרך

1.12.2016 / 8:31

הקונגרס אשרר את ההסכם החדש שהשיג חואן מנואל סנטוס עם מחתרת FARC, אחרי שהראשון נדחה במשאל עם. הסעיפים הבעייתים נותרו על כנם, ועתה יפעל הנשיא ליישום מהיר של ההסכם כדי למנוע מהפסקת האש השברירית לקרוס

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

הקונגרס של קולומביה אישר הלילה (חמישי) את הסכם השלום החדש עם המחתרת המרקסיסטית FARC, חרף התנגדותו של הנשיא לשעבר והסנאטור הנוכחי אלברו אוריבה. לדבריו, ההסכם נוח מדי למורדים שנאבקו בממשלה במשך 52 שנה. ההסכם אושר בידי 130 מחוקקים בבית התחתון. יום לאחר שהסנאט אישר אותו עם 75 תומכים ואפס מתנגדים. חברי מפלגת המרכז של אוריבה נטשו את שני בתי הקונגרס לפני שתי ההצבעות.

עתה החל פרק זמן של שישה חודשים, שבמהלכם אמורים 7,000 חברי המחתרת להתפרק מנשקם ולהקים מפלגה. הנשיא חואן מנואל סנטוס ומנהיג המורדים רודריגו לונדונו חתמו על ההסכם החדש בשבוע שעבר בטקס עגמומי, לאחר שההסכם המקורי נדחה במשאל עם באוקטובר. סנטוס, שזכה בפרס נובל לשלום על מאמציו לקידום השלום בארצו, רוצה ליישם את ההסכם במהירות המרבית כדי למנוע מהפסקת האש השברירית לקרוס.

לקריאה נוספת בנושא
לאחר הכישלון במשאל העם: הסכם שלום חדש נחתם בקולומביה
נשיא קולומביה סנטוס: אתרום את כספי פרס נובל לקורבנות הסכסוך

נשיא קולומביה חואן מנואל סנטוס נושא נאום לאחר החתימה על הסכם השלום, 22 בנובמבר 2016. רויטרס
זכה בפרס נובל על מאמציו. סנטוס אחרי החתימה על הסכם השלום בשבוע שעבר/רויטרס

הנשיא לשעבר אוריבה ותומכיו טוענים כי ההסכם כולל ויתורים רבים מדי למחתרת המרקסיסטית וכי הוא לא ירתיע ארגוני פשיעה אחרים. הממשלה טוענת כי בהסכם החדש נכללות הדרישות שהשמיעו המתנגדים להסכם המקורי, אולם שניים מהסעיפים הבעייתים ביותר שלו נותרו על כנם. אלו יאפשרו למורדים להיכנס לחיים הציבוריים ולהתחמק מעונש.

אזרחים רבים מקרב האוכלוסייה השמרנית במדינה זועמים על כך, כמו גם על העובדה שהנשיא סנטוס החליט לאשרר את ההסכם בקונגרס ולהימנע ממשאל עם נוסף, אחרי שהראשון נדחה ברוב זעום ובאופן מפתיע. הממשלה ונציגי FARC ניהלו שיחות בקובה במשך ארבע שנים במטרה לסיים את המלחמה הארוכה ביותר בדרום אמריקה, שגבתה את חייהם של 220 אלף איש ולעקירתם של מיליוני תושבים מבתיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully