וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: הורים שילדיהם הורשעו בטרור לא יקבלו קצבת ביטוח לאומי

1.12.2016 / 17:10

לפי ההצעה, שצפויה לעלות לוועדת השרים לחקיקה בשבוע הבא, תישלל קצבת הביטוח הלאומי המשולמת להורים עבור ילדם למשך חמש שנים מיום ההרשעה. מטרת החוק היא לפגוע כלכלית בהורי הנערים, ובכך "להרתיע המפגעים הבאים"

עימותים בין צעירים פלסטינים לכוחות הביטחון בחברון, 19 בספטמבר 2016. רויטרס
"ארגוני הטרור עושים שימוש בקטינים". נער מיידה אבנים/רויטרס

הצעת חוק חדשה שצפויה לעלות לוועדת שרים לחקיקה ביום ראשון הקרוב מבקשת לפגוע כלכלית בהוריהם של נערים שהורשעו בעבירות טרור או עבירות על רקע לאומני. לפי ההצעה שיזם ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) ונוסחה הגיע לידי וואלה! NEWS, תישלל קצבת הביטוח הלאומי המשולמת להורים עבור ילדם למשך חמש שנים מיום הרשעתו.

"ארגוני הטרור עושים שימוש בקטינים ומנצלים את הענישה המוגבלת הקיימת בחוק כלפיהם", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק. "על מנת לקדם הרתעה ולעצור את טרור האבנים, על מדינת ישראל להפסיק לממן את משפחות המחבלים ולמנוע תשלום קצבאות ביטוח לאומי המשולמות להורים בעד ילדיהם". הצעת החוק מתייחסת בעיקר לאירועי יידוי אבנים על רקע לאומני "המבוצעים על ידי מחבלים קטנים אשר משמשים חלק מתשתית הטרור".

עוד בוואלה! NEWS:
גל השריפות: הנפגעים יוכלו לקבל פיצויים מהמדינה - וגם מחברות הביטוח
סקר: חרף הסתייגויות כחלון - מצביעי כולנו תומכים בחוק ההסדרה
ריבלין ביקש מכחלון: אפשר לסיעתך חופש הצבעה על חוק המואזין

עימותים בין צעירים פלסטינים לכוחות הביטחון בחברון, 19 בספטמבר 2016. רויטרס
"רק החמרת הענישה תרתיע את המפגעים הבאים". נערים מיידי אבנים/רויטרס

החוק מציע לקבוע מנגנון לשלילת הקצבה ללא שיקול דעת "מתוך הבנה כי מדובר בקטין המבקש לפגוע באותה מדינה המשלמת להוריו קצבה חודשית שמטרתה עזרה ותמיכה בגידולו וחינוכו", כך לפי הצעת החוק. "באופן זה, תוטל על הוריהם של קטינים שהורשעו בעבירות בעלות רקע לאומני או בזיקה לאירוע טרור אחריות הורית למעשי ילדיהם ככלי ענישה הרתעתי".

בשיחה עם וואלה! NEWS הסביר ח"כ זוהר כי "מדיניות של מתן עונשים קלים למציתים על רקע לאומני לא תיצור את ההרתעה המתבקשת. יש להחמיר את העונשים על ידי הריסת בתים ופגיעה משמעותית בכיסם ובסביבתם הקרובה של המפגעים". לדבריו "רק החמרת הענישה למפגעים ולסביבתם תוכל להרתיע את המפגעים הבאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully