וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג אגד שגרם למות 6 בני אדם בכביש 1 הורשע בגרימת מוות ברשלנות

1.12.2016 / 14:35

חיים ביטון, נהג האוטובוס בתאונה הקטלנית בכביש 1, הודה במסגרת הסדר טיעון בשש עבירות. ביטון סטה לשולי הכביש ופגע בחלק האחורי של משאית חונה. למרות חשדות המשטרה, לא הואשם בשיבוש החקירה

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

בית משפט לתעבורה בירושלים הרשיע היום (חמישי) את חיים ביטון, נהג אגד שגרם למותם של שישה בני אדם שנסעו בקו 402 מירושלים לבני ברק בתאונת הדרכים שאירעה בכביש 1 בפברואר. זאת, תחת הסדר טיעון שנחתם בין פרקליטות מחוז ירושלים לבין ביטון ועורכת דינו לאה גולדמן, שבמסגרתו הודה ביטון בשש העבירות בהן הואשם, ובהן גרימת מוות ברשלנות, ולפיו ייגזרו עליו ארבע שנות מאסר. רישיון הנהיגה של ביטון על רכב ציבורי יישלל לצמיתות, ובית המשפט ידון על שלילת רישיונו הפרטי בדיון הבא בעניין.

לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד יובל קדר מפרקליטות המחוז, תאונת הדרכים אירעה לאחר שביטון, בעל עבר פלילי בתחום התחבורה, סטה לעבר השוליים של כביש 1 כך שמטר מרוחבו של האוטובוס היה מעבר לקו ההפרדה סמוך למחלף ענבה. ביטון לא הבחין במשאית שחנתה בצד הדרך בשל תקלה טכנית, ורק כשהיה במרחק של 30 מטרים ממנה ניסה לסטות בחזרה לנתיב הימני של הכביש המהיר כדי להימנע מפגיעה. אלא שבשל מהירות הנסיעה והמרחק הקטן שבו החל לנסות לשוב לנתיב לא הצליח לחמוק מהמשאית וקדמת האוטובוס פגעה בחלקה האחורי.

עוד בוואלה! NEWS:
חשד לרצח בעוספיה: גבר בן 41 נדקר למוות בקטטה
פיצוי בסך מאות אלפי שקלים ומגרש בחינם: כך יפונה הכפר הבדואי
למה כדאי להוציא תעודה - ומה החשש: המאגר הביומטרי - המדריך השלם

תוכל להוסיף לתמונות האלה את מילות המפתח: תאונה, תאונת דרכים, תאונות דרכים, כביש 1. עזריאל שניצר, זק"א, ספק 500
תשעה נוסעים נפצעו בתאונה, אחת באורח קשה. זירת התאונה/ספק 500, עזריאל שניצר, זק"א

כתוצאה מכך חדר חלקו האחורי של המשאית והמנוף שהיה עליה לתוך האוטובוס וכמה מושבים נעקרו ממקומם. בתאונה נהרגו כאמור שישה מנוסעי האוטובוס: ישראל וינברג, אהרן מרדכי כהן, יעקב מאיר חשין, לוי יצחק אמדאדי, לאה מלמוד וחנה פרנקל. נוסעת נוספת, שרה שפרלינג, נפצעה באורח קשה בידה הימנית שנקטעה ברובה ונזקקה להליך רפואי ושיקומי שאותו היא ממשיכה עד היום. שמונה נוסעים נוספים נחבלו באורח קל.

ביטון הורשע היום בשש עבירות של גרימת מוות ברשלנות, נהיגה ברשלנות, נהיגה במהירות בלתי סבירה, אי האטה או עצירה, נהיגה שלא בכביש מעשי פזיזות ורשלנות. עם זאת, הוא לא הואשם בשיבוש הליכי חקירה ובניסיון לשנות את נתוני הנסיעה שנמצאת בדסקת הטכוגרף של האוטובוס, מכשיר ובו דיסקה המסמנת זמן, מרחק, מהירות נסיעה ושעות עבודתו של הנהג, כפי שנחשד בתחילת החקירה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
דיון לחיים ביטון, נהג אגד שהואשם בגרימת מותם של 6 בני אדם בכביש 1, בית משפט לתעבורה, גבעת שאול, ירושלים. דצמבר 2016. נועם מושקוביץ
למרות החשדות נגדו, לא הואשם בשיבוש הליכי חקירה. ביטון/נועם מושקוביץ

כאמור, לא מדובר בעבירת התנועה הראשונה של ביטון. באוגוסט 2014 הוגש נגדו כתב אישום חמור בעקבות תאונת דרכים באותו קו, 402 מבני ברק לירושלים, בסמוך לשער הגיא, והתנגש במשאית מסוג וולבו. באותה תאונה נפצעו 18 בני אדם, ובכתב האישום תואר ביטון כמי "שנוהג ברשלנות ולא מבחין שהרכב שלפניו מאט".

ביטון הורשע בכתב אישום מתוקן בעבירות של אי שמירת מרחק, נהיגה בחוסר זהירות והתנהגות הגורמת נזק. הוא נידון ל-120 שעות לתועלת הציבור וכן ל-45 ימי פסילת רישיון בפועל, ושלושה חודשי פסילה על תנאי. בתום ריצוי עונשו חזר ביטון לעבודתו בחברת אגד.

תוכל להוסיף לתמונות האלה את מילות המפתח: תאונה, תאונת דרכים, תאונות דרכים, כביש 1. עזריאל שניצר, זק"א, ספק 500
בעבר הורשע ביטון בתאונת דרכים דומה, בה נפצעו 18 בני אדם. זירת התאונה בכביש 1/ספק 500, עזריאל שניצר, זק"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully