וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מטעמי חיסכון": המועצה סירבה לספק הסעה לילד עם צרכים מיוחדים

2.12.2016 / 11:30

הורי הילד, תלמיד כיתה ב', הגישו עתירה לבג"ץ נגד מועצת גוש עציון, לאחר מאבק ממושך שבמהלכו נאלצו להסיעו בעצמם - אף שהחוק מחייב את המועצה לדאוג להסעה וליווי עבורו. "מאבק תקציבי על גב הילד"

תמונות אילוסטרציה של ילדים הולכים לבית ספר – בצפון הישן בתל אביב. ראובן קסטרו
בג"ץ הוציא צו ביניים עד שתיפתר המחלוקת/ראובן קסטרו

מועצת גוש עציון סירבה לספק הסעה לילד בכיתה ב' עם צרכים מיוחדים בנסיבות תקציביות, למרות תקנות חוק חינוך חובה בנושא. נוסף על כך, פעלה המועצה להוציאו מתחומי גוש עציון על מנת להתנער לכאורה מהאחריות לספק את הליווי הנדרש למשפחה. בעקבות האירוע, עתרו הורי הילד לבג"ץ, שהקפיא את המעבר למסגרת חינוכית אחרת עד שתינתן פסיקה בנושא.

הילד שובץ לאחר המלצות וועדת ההשמה של המועצה בכיתה מיוחדת בבית ספר רגיל באלון שבות. הוריו, המתגוררים בהר גילה, פנו למועצה בבקשה לתת הסעה נפרדת עם מלווה לבנם, אך נענו בסירוב. המועצה הודיעה להם כי בנם ייאלץ להצטרף להסעה אחרת, שאינה תואמת את שעות לימודיו. בשל כך נדרש ממנו לחכות בבית הספר לבדו לפני תחילת הלימודים, על אף שאינו מסוגל לשהות לבד.

לקריאה נוספת:
חשד: בכיר לשעבר בלשכת ראש הממשלה כלא אישה ותקף אותה מינית
הסכמה שבשתיקה: דממת הקרמלין היא הכרה בקווים האדומים של ישראל בסוריה
למה כדאי להוציא תעודה - ומה החשש: המאגר הביומטרי - המדריך השלם

מועצת גוש עציון: "אנו עושים מעל ומעבר עבורו"

לאחר שהתלוננו בפני משרד החינוך, הודיע להם מנהל אגף החינוך במועצה כי בכוונתם להעביר את הילד לבית ספר אחר בירושלים. לאחר מאבק שנמשך שנתיים, הוציא בית המשפט העליון צו ביניים, על פיו המועצה לא תוכל לממש את כוונתה לשבץ את הילד בבית ספר אחר כדי לחסוך בהוצאותיה על ההסעה.

לאחר כמה חודשים, הגיעו הצדדים להסדר שבו יהיה מלווה לבנם והוא לא ישהה לבד, אך למרות זאת מועצת גוש עציון לא עמדו בסיכומים - וההורים נאלצו עד סוף שנת הלימודים הקודמת להסיע אותו לבד. מצד המועצה נטען לאורך השיח עם הורי התלמיד כי משרד החינוך מסרב להשתתף במימון ההסעה כמקובל.

"חובתה של המשיבה כרשות מקומית לדאוג להסעה לתלמיד עם צרכים מיוחדים היא חובה עצמאית, מכוח החוק, שאינה תלויה בשאלה אם משרד החינוך מתקצב הסעה זו אם לאו", נכתב בעתירה. "המועצה ומשרד החינוך מנהלים מאבק תקציבי על גבו של הילד, תלמיד עם צרכים מיוחדים, ועל גביו של הוריו שנאלצים להסיע את בנם בעצמם מידי יום תוך בזבוז זמן יקר והוצאות כספיות הנלוות לכך".

"החוק קובע מפורשות שהרשות המקומית אחראית לדאוג להסעה בטיחותית לילדים עם צרכים מיוחדים", אמרה עו"ד הדס ברוה. "המועצה מנסה להתנער מאחריותה בגלל מאבק על תקציבים מול משרד החינוך, הכל על גבו של הילד. אנו מקווים ומאמינים שהעתירה המנהלית תשים לכך סוף".

מהמועצה האזורית גוש עציון נמסר: "המועצה פועלת בשנתיים האחרונות מעל ומעבר למען התלמיד. בשאילתה שהוגשה קיימים אי דיוקים רבים והנושא כולו יובהר בפני בית המשפט". עוד הדגישו כי צו הביניים הוצא מבית המשפט העליון בהסכמתה המלאה של המועצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully