וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גשם יורד ברחבי הארץ, שלג החל לרדת בחרמון: כל העדכונים

שלג החל לרדת בשעות הבוקר בחרמון, ומחר האתר ייסגר בשל תנאי מזג האוויר. הגשם התפשט מהצפון למרכז וימשיך גם לדרום. פיגומים קרסו בתל אביב בשל הרוחות החזקות וגבר כבן 30 נפצע קל. מפלס הכנרת עלה ב-1.5 ס"מ מהבוקר

צילום: דוברות המשטרה, דוברות אתר החרמון, שלומי גבאי, אבי כהן וערן גילווארג, עריכה: יאיר דניאל וניב מעוז

גשם מעורב בשלג החל לרדת בשעות הצהריים (חמישי) המוקדמות בהר החרמון. הגשם שהחל לרדת בלילה בצפון הגיע גם לאזור המרכז מוקדם יותר וצפוי להתפשט גם לדרום בהמשך היום. בין 20 ל-30 מילימטרים של גשם ירדו משעות הבוקר בהרי הגליל והגולן ו-40 מילימטרים בפסגות החרמון. לפי רשות המים, באגן ההיקוות של הכנרת הצטברו כ-40 מ"מ ויש צפייה לגשמים נוספים, בכנרת נמדדו כ-25 מ"מ - ומפלס הכנרת עלה ב-1.5 ס"מ מאז שעות הבוקר.

במהלך נובמבר מפלס הכנרת ירד ב-13 ס"מ, בגלל היעדר הגשמים, ההתאדות הרבה והרוחות המזרחיות. "אין ספק שהגשם הנוכחי מנע התייבשות משמעותית של מקורות מים ופגיעה עמוקה ובלתי הפיכה בחקלאות, ויש לקוות שימשיכו לרדת משקעים גם בשבועות הקרובים, אחרת משבר המים בצפון הארץ, לאחר שלוש שנות בצורות רצופות עלול להמשיך ולהחריף", נמסר מרשות המים. עוד נמסר כי המפלס הנוכחי עומד על 213.83- מטרים וכי חסרים עוד חמישה מטרים להגיע לקו האדום העליון.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
ההקלטות חושפות: הטייס הודיע כי הדלק אזל לפני ההתרסקות בקולומביה
חשד: בכיר לשעבר בלשכת ראש הממשלה כלא אישה ותקף אותה מינית
הסכמה שבשתיקה: דממת הקרמלין היא הכרה בקווים האדומים של ישראל בסוריה

הר החרמון לפניי תחילתו של השלג, 1 בדצמבר 2016. דוברות אתר החרמון,
השקט שלפני הסערה, החרמון הבוקר/דוברות אתר החרמון
וידאו דסק- שלג מעורב בגשם ירד בפסגת החרמון; גשמים ורוחות חזקות ברחבי הארץ. ספק 500
שלג מעורב בגשם בצפון הגולן, היום/ספק 500

באזור המרכז, הביא הסערה לקריסתם של פיגומים על גג של בית קפה במרכז תל אביב ולפציעתו של גבר כבן 30 בתקרית באורח קל. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו אותו לבית החולים איכילוב בעיר.

"ראינו פיגומים שקרסו על גג בית קפה וגרמו להרס רב במקום. גבר כבן 30 מבית הקפה נחבל והיה בהכרה מלאה, הוא התלונן על כאבים בגפיים", סיפרו הפרמדיקים של מד"א, אהרון גוליברודסקי ושי רענן. "לאחר טיפול רפואי ראשוני בשטח פינינו אותו לבית החולים כשמצבו קל. שאר יושבי המסעדה פונו מהמקום ולא הזדקקו לטיפול רפואי".

מזג אוויר חורפי בשוק הכרמל, תל אביב. דצמבר 2016. ניב אהרונסון
שוק הכרמל, היום/ניב אהרונסון

מי שמצפה במיוחד למימוש הבטחת הסערה החורפית הוא לירון מילס, מנכ"ל אתר החרמון. "אני מקווה שההר יהיה מכוסה בשלג", אמר אתמול מילס שחזה כי המפלס העליון של האתר יקבל מנה של 30-20 ס"מ של שלג, וכי המפלס התחתון צפוי להתברך בכעשרה סנטימטרים נוספים. הנהלת האתר הודיעה היום שעקב תנאי מזג האוויר הצפויים בסוף השבוע הוא יישאר סגור מחר למבקרים.

לדברי מילס אם תצטבר כמות משמעותית של שלג ייפתח האתר למבקרים ולגולשים. "במצב כזה נפעיל כמובן את הרכבל, נפתח את המסעדה העליונה ונאפשר החלקה על השלג במזחלות פלסטיק", אמר.

ימת הכינרת אחרי הגשם, 1 בדצמבר 2016. רשות הכינרת 
אלון דזיי, מערכת וואלה! NEWS
המפלס הנוכחי עומד על 213.83- מטרים. הכנרת, היום/מערכת וואלה! NEWS, רשות הכינרת אלון דזיי

ביתר חלקי רמת הגולן מצפים בכיליון עיניים למימוש התחזיות. אם יתממשו, מדובר יהיה בכמות נאה של משקעים שיברכו את חבל הארץ שבשלוש השנים האחרונות סובל ממיעוט משקעים. הכנרת, השוכנת למרגלות הרמה, סובלת ממפלס במרחק של 83.5 ס"מ מתחת לקו האדום התחתון, וכמוה גם הגולן שבשלוש השנים האחרונות סבל מכמות משקעים הנמוכה בעשרות אחוזים מהממוצע הרב שנתי.

"המאגרים המשמשים להשקיית הגידולים החקלאיים ריקים היום לחלוטין. בשלוש השנים האחרונות יש ירידה של כמעט 35% בכמות המשקעים הממוצעת שיורדת כאן", הסביר איתן שדה, מנכ"ל אגודת המים מי גולן. "אבל אני מקווה שזה הולך להשתנות השנה. התחזיות העונתיות אמנם לא אופטימיות, אבל הן חזו שנובמבר ודצמבר יהיו שחונים. הן כלל לא חזו את המערכת היפה שאנחנו צפויים לקבל מחר".

שדה הוסיף גם כי בשל המחסור החמור במים, השנה נאלצו חקלאי הגולן לצמצם בצורה דרמטית את גידולי השדה. "הבצורת גרמה לעלייה במחירי המים והפכה בכך את גידולי השדה ללא כדאיים", סיכם שדה. "הצרה הזאת מתווספת לבעיות נוספות שהחקלאים נאלצים להתמודד איתן בימים אלו. הניסיון להלאים את אגודות המים יגרום לעלייה משמעותית במחירי המים לחקלאים ובנוסף לזה החקלאים מתמודדים עם בעיית פערי התיווך בשיווק התוצרת שלהם".

צפו במכ"ם הגשמים:

מזג אוויר חורפי בירושלים. דצמבר 2016. נועם מושקוביץ
רצים בקור הירושלמי/נועם מושקוביץ
שלג מעורב בגשם ירד בפסגת החרמון; גשמים ורוחות חזקות ברחבי הארץ. ספק 500
"אם תצטבר כמות משמעותית נפתח את האתר לגולשים". החרמון, היום/ספק 500
ראשוני. שלג בחרמון. מערכת וואלה! NEWS
גשם מעורב בשלג בחרמון, היום/מערכת וואלה! NEWS
גשם בתל אביב, ש בדצמבר 2016. אבי כהן
שעתן היפה של המטריות. גשם בתל אביב, היום/אבי כהן

מזג האוויר הלילה יהיה גשום לפרקים ומלווה בסופות רעמים בצפון הארץ ובמרכזה, וקיים חשש להצפות במישור החוף ובנחלי מדבר יהודה וים המלח. שלג צפוי בחרמון, ינשבו רוחות חזקות ויהיה אביך בדרום הארץ. מחר יהיה גשום וסוער בצפון ובמרכז הארץ. בצפון הנגב ייתכן גשם מקומי ובדרום יהיה עדיין אביך. הטמפרטורות יוסיפו לרדת, ולקראת הערב הגשמים ייחלשו.

הטמפרטורות החזויות ללילה ולמחר: ברמת הגולן יהיו 8 מעלות הלילה ו-13 מחר, בחיפה 11 הלילה ו=17 מחר, בטבריה 17-12, בתל אביב 17-14, בירושלים 11-8, בעין גדי 20-16, בבאר שבע 17-9, במצפה רמון 14-6 ובאילת יהיו 13 מעלות הלילה ו-21 מחר.

(עדכון ראשון: 07:41)

גשם בתל אביב, ש בדצמבר 2016. אבי כהן
רוכב קטנוע שנקלע לגשמים בתל אביב, היום/אבי כהן
גשם בתל אביב אחרי גל השריפות בשבוע שעבר, 30 בנובמבר 2016. ראובן קסטרו
ערוכים למזג האוויר החורפי, בתל אביב היום/ראובן קסטרו
גשם בתל אביב אחרי גל השריפות בשבוע שעבר, 30 בנובמבר 2016. ראובן קסטרו
תינוקות ערוכים למזג האוויר החורפי, בתל אביב היום/ראובן קסטרו
גשם בתל אביב, ש בדצמבר 2016. אבי כהן
אב ובנו נמלטים מהגשם במרכז תל אביב, היום/אבי כהן
גשם בתל אביב, 1 דבצמבר 2016. ניב אהרונסון
גשם בתל אביב, היום/ניב אהרונסון
גשם בתל אביב, 1 דבצמבר 2016. ניב אהרונסון
גשם בתל אביב, היום/ניב אהרונסון
גשם בתל אביב, ש בדצמבר 2016. אבי כהן
הגשם תפס כמה מהאנשים ברחוב לא מוכנים. תל אביב, היום/אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully