וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרלמנט בהולנד אישר: מוסלמיות לא יוכלו לעטות רעלה בציבור

29.11.2016 / 22:37

הבית התחתון של בית המחוקקים בהאג אישר חוק האוסר על בגדי לבוש המסתירים את הפנים באופן מלא וחלקי במקומות רבים, בהם בבתי ספר, בתחבורה הציבורית ובמבני ממשל. המתנגדים מאשימים את ראש הממשלה בניסיון לגרוף את אהדת הגורמים האנטי-מוסלמים לקראת הבחירות

צילום: רויטרס

(בווידאו: בית משפט בצרפת קבע כי איסור לבישת בורקיני אינו חוקי, אוגוסט האחרון)

הפרלמנט בהולנד הצביע היום (שלישי) בעד איסור על עטיית רעלה המסתירה את הפנים או את חלקן במקומות ציבוריים – צעד מפתיע בשל העובדה שהולנד נחשבת לאחת המדינות הסובלניות באירופה. החוק, שבו תומכת הממשלה והעומד בראשה מארק רוטה, עבר בבית התחתון ועדין מצריך את אישור הסנאט. הוא קובע כי עטיית הרעלה, כמו גם פריטי לבוש נוספים המסתירים את הפנים כמו מסכות סקי וקסדות, ייאסר במקומות שבהם זיהוי האדם הכרחי, בהם מבני ממשל, תחבורה ציבורית, בתי ספר ובתי חולים. העובר על החוק ייקנס ב-405 אירו.

הלבוש המוסלמי, בעיקר זה המכסה את הפנים כמו בורקה וניקאב, הוא נושא טעון ברחבי אירופה, ומוקד ויכוח בין תומכי חופש הדת לחילונים ואלה הטוענים כי מדובר בביגוד שאינו תואם לתרבות המקומית, או בכזה המדכא את האישה. בצרפת ובבלגיה חל איסור כולל עם עטיית רעלה בציבור. החוק לא צפוי להשפיע על נשים רבות ברחבי המדינה, שכן מעט מאוד נשים מוסלמיות בהולנד נוהגות לעטות רעלה.

עוד בוואלה! NEWS:
שבוע לפני שנהרג בהתרסקות: כדורגלני שאפקואנסה הפתיעו את חברם
התוקף מאוהיו כתב: "לא נאפשר לכם לנוח עד שתניחו למוסלמים"
הריאליטי של טראמפ לקראת הכרעה: ייפגש הערב שוב עם רומני

תיירות ממדינות המפרץ בבוסניה, אוגוסט 2016. רויטרס
נשים לא יוכלו לעטות בורקה בציבור/רויטרס

"לכל אחד יש את הזכות להתלבש כפי שיחפוץ", נמסר בהודעת הממשלה בנושא. "עם זאת, החופש הזה מוגבל כאשר הכרחי שאנשים יראו זה את זה, בין היתר כדי להבטיח שירות טוב וביטחון". המתנגדים לחוק האשימו את ראש הממשלה ממפלגת הימין-מרכז בניסיון לצבור את הקולות האנטי-אסלאמיים ההולכים וגוברים במדינה, כדי שלא ינוצח בידי מנהיג הימין הקיצוני חירט וילדרס, המוביל בסקרים, בבחירות במרץ הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully