וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוקף מאוהיו כתב: "לא נאפשר לכם לנוח עד שתניחו למוסלמים"

עבד א-רזאק עלי ארתאן, שתקף 11 איש באוניברסיטה בקולומבוס, כתב בפייסבוק לפני האירוע כי הוא "עייף מלראות את המוסלמים נהרגים". בריאיון שנערך עמו באוגוסט אמר שהוא חושש להתפלל בציבור. דאעש קיבל אחריות למתקפה

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

"בשם אללה, לא נאפשר לכם לישון, לחגוג וליהנות עד שלא תניחו למוסלמים" – כך כתב בפייסבוק הצעיר ממוצא סומלי שדקר אתמול (שני) סטודנטים באוניברסיטת אוהיו, ארצות הברית. לפי הרשויות במדינה, הבוחנות את הפרופיל של עבד א-רזאק עלי ארתאן, הוא פרסם פוסט שעות ספורות לפני המתקפה שבה נפצעו 11 בני אדם. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות לאירוע, ומסר כי "מבצע התקיפה באוהיו הוא לוחם של 'המדינה האסלאמית'. הוא ביצע את הפעולה בתגובה לפגיעת אזרחים בתקיפות מדינות הקואליציה". הרשויות לא שוללות את האפשרות שהיה מדובר באירוע טרור .

ארתאן כתב בפוסט כי נמאס לו לראות את אחיו המוסלמים "נהרגים ומעונים". הוא קרא לארצות הברית "להפסיק להתערב בענייניהן של מדינות אחרות, במיוחד באומה המוסלמית". בפוסט הוא אף הזכיר את שמו של אנוואר אל-אוולקי, איש דת מוסלמי יליד ארצות הברית שהיה בכיר באל-קאעדה ונהרג ב-2011, וקרא לו "גיבור".

במהלך האירוע, דרס ארתאן קבוצה של אנשים בקמפוס בעיר קולומבוס לפני שיצא מכלי הרכב ודקר סטודנטים אחרים. שוטר מקומי ירה למוות בצעיר אחרי שהוא סירב להישמע להוראותיו.

עוד כתבות מהעולם:
שבוע לפני שנהרג בהתרסקות: כדורגלני שאפקואנסה הפתיעו את חברם
"לקראת קטסטרופה הומניטרית": 650 אלף איש במוסול נותרו בלי מים
"העיר בוכה": קבוצת הסינדרלה מברזיל שנמחקה בהתרסקות בקולומביה

עבד א-ראזק עלי ארתאן, חמוש שפצע 11 בני אדם באוניסרסיטת אוהיו שבארצות הברית, נובמבר 2016. AP
"סמכתי על האל. הלכתי לפינה והתפללתי". ארתאן/AP

במקביל, כלי תקשורת בארצות הברית חשפו ריאיון שנערך עם ארתאן באוגוסט בעיתון של האוניברסיטה, בכתבה שכותרתה "האנשים של אוניברסיטת אוהיו". הוא אמר כי הוא רוצה להתפלל בציבור בקמפוס, אך הוא חושש לביטחונו. "אם אנשים מסתכלים עלי, מוסלמי מתפלל, אינני יודע מה הם יחשבו, מה יקרה", אמר. עם זאת, הוא הדגיש כי למרות החשש הוא החליט שלא להימנע מהנוהג. "פשוט עשיתי את זה. סמכתי על האל. הלכתי לפינה והתפללתי", ציין

לדבריו, הוא הגיע לאוניברסיטה לאחר לימודיו בקולג' ציבורי, שם היו חדרי תפילה מיוחדים לתלמידים המוסלמים. הוא אף הביע את חוסר שביעות רצונו מהאופן שבו התקשורת מציגה את דתו. "זו התקשורת ששמה את התמונה בראשם של אנשים. זה גורם להם להרגיש לא בנוח", אמר.

(עדכון ראשון: 19:33)

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה
ניידות משטרה מחוץ לאוניברסיטת אוהיו במהלך השתלטות יורה על המקום, 28 בנובמבר 2016. AP
11 בני אדם נפגעו במתקפה. זירת המתקפה, אתמול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully