וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכוננים לסערה: 75 טון מלח בחרמון, תגבור כוחות במערך הכבאות

30.11.2016 / 13:00

לקראת המערכת החורפית שהחלה היום, נערכות הרשויות בשיא המרץ. בחרמון נשלמות ההכנות לשלג הראשון, ובחברת החשמל מנסים להתגבר על נזקי גל השריפות, שצפויים להשפיע על אספקת החשמל

עריכה: אוהד פיטר

הסערה שכולם ציפו לה עדיין לא כאן, אבל החל מהבוקר (רביעי) ירדו גשמים קלים ברחבי הארץ. בשעות הצהריים צפויה להיכנס המערכת החורפית הראשונה: הגשמים התפשטו ויתחזקו ברוב חלקי הארץ ותורגש התקררות ניכרת.

באתר החרמון נשלמות ההכנות האחרונות לקבלת הפנים לשלג הראשון, שצפוי לפקוד את המקום כבר בלילה שבין רביעי לחמישי. "אם התחזיות אכן יתממשו, המפלס העליון של האתר צפוי לקבל 20 ס"מ של שלג ובמפלס התחתון צפויים להצטבר חמישה עד עשרה ס"מ", סיפר לירון מילס, מנהל אתר החרמון. "זה יצבע לנו לראשונה השנה את ההר בלבן, ואם באמת יהיה מספיק שלג במפלס העליון, אז נקיים שם פעילות במזחלות, הרכבל כמובן יופעל והמסעדה למעלה תיפתח", הוסיף.



עוד בוואלה! NEWS:
אין אף חשוד בהצתה לאומנית – אז למה רשות המסים הכריזה על נפגעי איבה?
ביוזמת שקד: ועדת העיזבונות תעביר כספים לנפגעי שריפות
שוב זיהום: חשש לחיידקי ליסטריה בחומוס של מותג "שופרסל"

שלג בחרמון, ינואר 2013. משה אסרף, ג'יליס
המפלסות כבר מוכנות. אתר החרמון בשנה שעברה/ג'יליס, משה אסרף

עד כה נקנו 75 טון מלח לטובת פינוי השלג מצירי התנועה המובילים לאתר. הרכבלים, "חתולי השלג" והמפלסות כבר הוכנו לקראת השלג הראשון, והחניונים ומסלולי הסקי חודשו והורחבו לקליטת אלפי המבקרים.

מזג האוויר היום יהיה קר ומעונן ותחול ירידה בטמפרטורות. כמו כן, ינשבו רוחות חזקות וייעשה אביך, בעיקר בדרום. ברוב הארץ צפויים גשמים מקומיים וסופות רעמים בודדות. קיים חשש קל משיטפונות בנחלי מדבר יהודה וים המלח. במהלך הלילה יתחזק הגשם בצפון ולאורך החוף בעוד שבשאר אזורי הארץ הוא יחלש. כמו כן, יוסיפו לנשוב רוחות חזקות ועדיין ייתכן אובך בדרום הארץ. כמו כן, יש חשש קל משטפונות בנחלי מדבר יהודה וים המלח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מזג אוויר חורפי במעלה גלבוע. נובמבר 2016. דודי נשר, ספק 500
המערכת החורפית הראשונה עוד רגע כאן. מעלה גלבוע, היום/ספק 500, דודי נשר

הגשם יתחזק במהלך הלילה בצפון הארץ ולאורך החוף, וילווה בסופות רעמים. בשאר האזורים הוא צפוי להיפסק. רוחות דרום-מערביות חזקות ימשיכו לנשק ועדיין ייתכן אובך בדרום הארץ. מחר ימשיכו לרדת ממטרים בעיקר בצפון הארץ ובמישור החוף, בזמן שבדרום הארץ יהיו סופות חול מקומיות. תחול ירידה נוספת בטמפרטורות וייעשה קר מהרגיל.

ביום שישי יהיה מעונן וקר. גשם יוסיף לרדת מהצפון ועד לצפון הנגב ויש חשש מהצפות במישור החוף ולשיטפונות בנחלי מדבר יהודה וים המלח. בדרום עדיין ייתכן אובך, ובשעות הערב ייחלשו בהדרגה הרוחות והגשמים. בשבת תחול עלייה בטמפרטורות. בשעות הבוקר עדיין ייתכן גשם מקומי קל לאורך מישור החוף.

צפו במכ"ם הגשמים

הטמפרטורות החזויות להיום והלילה: בירושלים מ-16 מעלות היום עד 11 מעלות בלילה, בתל אביב מ-20 עד 15, באשדוד מ-20 עד 17, בחיפה מ-19 עד 13, בצפת מ-14 עד 9, ברמת הגולן מ-19 עד 13, בטבריה מ-22 עד 15, בבקעת בית שאן מ-22 עד 12, בים המלח מ-23 עד 18, בבאר שבע מ-21 עד 13, במצפה רמון מ-16 עד 9 ובאילת מ-23 מעלות היום עד 14 מעלות בלילה.

הכבאים נערכים ממלחמה באש - לנזקי ההצפות

תחנות כיבוי האש מתמודדות כעת עם המעבר החד בין גל השריפות שתקף את כל חלקי הארץ בשבועיים האחרונים לעבודה השונה בתכלית שצפויה להם כעת. היחידות למשימות מיוחדות של התחנות האזוריות החלו לרענן ולבדוק את כשירותן של סירות הגומי ושאר הציוד המיועד לחילוץ נהגים משיטפונות. בנוסף, נערכים שם גם לשאיבת מים מדירות וממקלטים בערים המועדות להצפות.

"אנחנו מתגברים כוחות, מעבים את מערך כוח האדם, ומרעננים ציוד", סיפר אורי צ'יבוטרו, דובר כבאות והצלה במחוז חוף. "ובכל תחנה יהיה צוות של יל"מ (יחידה למשימות מיוחדות) שמתמחה בחילוץ ממים", הוסיף. "לוחמי האש של מחוז הצפון יהיו בימי הסערה בפריסה רחבה יותר", הוסיף אושרי ממו, דובר כבאות והצלה במחוז צפון. לדבריו, היחידות למשימות מיוחדות נכנסות לכוננות מוגברת.

"בקרב המומחים גוברת ההבנה שמדובר ב'שני הצדדים של אותו המטבע'", הסביר ד"ר עמיר גבעתי, מהשירות ההידרולוגי ברשות המים. "מגמה זו איננה מטיבה עם משק המים וגם לא עם החקלאים, אשר מתקשים להתמודד עם התנודתיות ההולכת וגוברת של הבצורות ההולכות ומחמירות מצד אחד, ואירועי שיטפונות מצד שני", אמר.

ירושלים בגשם – 1 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
הכבאים מתכוננים. גשם בירושלים, בתחילת החודש/נועם מושקוביץ

בחברת החשמל מצננים את חגיגות המעבר מגל השריפות חסר התקדים לסערה, שצפויה לשטוף את עשן הדליקות. אתמול הודיעה החברה כי נזקי השריפות ממשיכים להתגבר וכי האבק והפיח הרב שהצטברו על רשת הולכת החשמל עלולים לגרום להפרעות באספקת החשמל עם הגשם הראשון.

עם רדת הגשם הראשון, השילוב של המים עם האבק והפיח שהצטברו על רשתות החשמל עלולים לגרום לתקלות בקווים. זאת, על אף עבודות התחזוקה הרבות שביצעה החברה כהכנה לחורף, בהן שטיפות קווים, גיזום עצים ופיתוח הרשת. יחד עם זאת נמסר כי חברת החשמל ערוכה באופן מלא לקראת החורף וכי היא מתגברת בימים אלה את מוקד השירות 103.

(עדכון ראשון: 22:52)

שיטפונות בנגב. 2 בינואר 2016. בית ספר שדה כפר עציון, מערכת וואלה! NEWS
מגמה מטרידה של "בצורות ושיטפונות"/מערכת וואלה! NEWS, בית ספר שדה כפר עציון
גשם ראשון בפתח תקווה. ראובן קסטרו
כמויות משקעים גדולות בפרק זמן קצר/ראובן קסטרו
עבודות של חברת החשמל לתיקון תשתיות החשמל לאחר השריפה בחלמיש. 26 בנובמבר 2016. מאיר ברניב, חברת החשמל, אתר רשמי
עבודות חברת החשמל בעקבות השריפה בחלמיש/אתר רשמי, מאיר ברניב, חברת החשמל
גשם בבאר שבע, 12 באפריל 2016. ראובן קסטרו
נערכים גם לשאיבות מים בערים המועדות להצפות/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully