וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין אף חשוד בהצתה לאומנית – אז למה רשות המסים הכריזה על נפגעי איבה?

ביקורת חריפה נמתחה במשטרה לאחר שקיבלו את ההודעה על פיצויים לנפגעי השריפות בחיפה וזכרון יעקב, מאחר שעדיין לא נקבע כי מדובר בהצתה על רקע לאומני. "בשום שלב לא קבענו בפני רשות המסים כי מדובר באירוע טרור", אמר גורם במשטרה

צילום: ערן גילווארג, עריכה: שניר דבוש

ברשות המסים מיהרו הבוקר (שלישי) להודיע על פיצויים לנפגעי השריפות באזור חיפה בהתאם לחוק נפגעי פעולות איבה, אולם במשטרה מבהירים שעדיין לא ניתן להכריז על אף אירוע באזור המדובר כבעל רקע לאומני. לדברי גורמים במשטרה, אמנם בשניים מהמוקדים בחיפה ובזכרון יעקב נקבע כי ישנם סימנים ראשוניים להצתה, אולם אין עדיין קביעה סופית – ובוודאי לא של המניע לכך.

"לא קבענו בשום שלב כי מדובר בהצתה על רקע לאומני, שכן אין לנו כרגע עצורים או מי שהודה בהצתה בשני המוקדים ולכן לא ניתן לקבוע מה המניע שהוביל להצתה", אמר גורם במשטרה. "בשיחותינו עם אנשי רשות המיסים, העברנו להם את המידע ואת ממצאי החקירה עד כה, אולם בשום שלב לא קבענו בפניהם כי מדובר באירוע טרור. לא ברור לנו מהיכן הגיעו למסקנה הסופית כפי שפרסמו בהודעתם הבוקר, כאילו מדובר בפעולת איבה לכל דבר".

ואולם, מפקד מחוז צפון בשירותי כבאות והצלה, טפסר בכיר אמיר לוי, טען באיגרת לכבאים כי "בחלק לא מבוטל מהשריפות אנחנו יודעים על כוונות זדון. יש האומרים של כאלה שרצו לפגוע בנו".

הנתונים בהתאם להודעת רשות המסים:

היישובים שהיו מוקד להצתות על רקע לאומני בגל השריפות האחרון. צילום מסך, עיבוד תמונה
היישובים שהיו מוקד להצתות על רקע לאומני בגל השריפות האחרון/עיבוד תמונה, צילום מסך

בשלב זה, הגישה המשטרה רק הצהרת תובע אחת, שבעקבותיה צפוי תושב אום אל-פחם להיות מואשם בשלוש הצתות באזור ואדי ערה, ובידי המשטרה עוד 22 חשודים. עם זאת, טרם ברור אם בכתבי האישום שיוגשו יתווסף מניע לאומני לעבירת ההצתה, המוסיף שנות מאסר בגזר הדין.

לדברי גורמים המעורים בנושא, ההחלטה על רקע של פעולות איבה דווקא עלולה להרע לבעל הרכוש שנפגע, מאחר שהפיצויים שתציע המדינה יהיו נמוכים משמעותית מאלה שהיה מקבל מחברת הביטוח. זאת, מאחר שהמדינה יכולה לפצות בסכום מקסימלי של עד 150 אלף שקל ובכפוף לסייגים רבים. לפיכך, לא תוכל לפצות על פגיעה בתכשיטים או בריהוט יקר ערך, שכן לרכוש זה נקבע סכום פיצוי גג.

מהמשטרה נמסר כי מקרים רבים של חשד להצתה בגל השריפות עדיין נמצאים תחת חקירה, לצד חקירות של מקרי רשלנות לכאורה וכי "עצם קיומה של חקירה אינו אינדיקציה לקיומה של עבירת הצתה". עוד נמסר כי עד כה נחקרו עשרות מעורבים וכי עצם הדיווח על מעצר או חקירה של חשוד אינו מעיד בהכרח על מסקנה באשר לגורם השריפה. עוד ביקשו להדגיש במשטרה כי הסמכות על פיצוי מטעם המדינה של נפגעים בשריפות היא בידי קרן מס רכוש במשרד האוצר.

(עדכון ראשון: 13:05)

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
פקיד של מס רכוש בבית שנשרף ביישוב נטף שבהרי ירושלים, 28 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
פקיד מס רכוש בנטף, לאחר השריפה/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully