וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביוזמת שקד: ועדת העיזבונות תעביר כספים לנפגעי שריפות

29.11.2016 / 18:16

הוועדה אישרה להעביר מתקציב 2017 כספים לרשויות המקומיות ומהן לנפגעי השריפות שלא יזכו לקבל פיצויים ממס רכוש או כאלה שאינם מבוטחים. שרת המשפטים: "נדאג שאיש לא יופקר"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: שניר דבוש

ועדת העיזבונות במשרד המשפטים אישרה היום (שלישי) את המלצתה של שרת המשפטים איילת שקד להקצות כספים עבור נפגעי גל השריפות האחרון מתקציב 2017 של הוועדה. היוזמה של שקד הגיעה לאחר שהתברר שבין נפגעי השריפות עשויים להימצא כאלו שלא יזכו לסיוע מהמדינה, אף שנגרם נזק גדול לרכושם.

גל השריפות שאירע בארץ בסוף השבוע האחרון נבע מהצתות מכוונות, חלקן לכאורה על רקע לאומני, ומסיבות הקשורות לתנאי מזג האוויר היבש באופן קיצוני ששרר. תושבי יישובים שבהם נמצאו ראיות ברורות להצתה ממניע טרור יפוצו מטעם קרן מס רכוש לאחר בדיקת שמאי.

לקריאה נוספת:
אין אף חשוד בהצתה לאומנית – אז למה רשות המסים הכריזה על נפגעי איבה?
למי לפנות - וכמה כסף מקבלים: המדריך השלם למי שביתו נפגע בשריפה
"המון בעלי חיים נשרפו או נחנקו למוות": אתרי הטבע הפכו למלכודות אש

בניינים חרוכים לאחר גל השריפות שפקד את חיפה בשבוע שעבר, 27 בנובמבר 2016. שלומי גבאי
בית שרוף בחיפה/שלומי גבאי

תושבי יישובים שבהם פרצה השריפה כתוצאה מתנאי היובש הקיצוני יפוצו על ידי חברות הביטוח שבהן מבוטחים בעלי הבתים שנפגעו. יוזמת שרת המשפטים מבקשת לתקצב באופן מיוחד נפגעים שייוותרו ללא כל פיצוי משום שהם אינם מבוטחים ובתיהם לא הוצתו באופן מכוון. כספי הפיצוי יועברו דרך הרשויות המקומיות לנפגעי השריפות.

שרת המשפטים איילת שקד אמרה כי "גל השריפות שפקד אותנו הותיר אחריו הרס רב ואנשים רבים ללא קורת גג ואמצעי מחייה בסיסיים". לדבריה, "נעשה כל שביכולתנו על מנת להחזיר את החיים למסלולם התקין ונדאג שאיש לא יופקר. הטיפול בנפגעי השריפות צריך להיעשות ברגישות המרבית ומתוך התחשבות במצבם הקשה, המדינה תעמוד לצדם עד שהדברים יחזרו לקדמותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully