וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם תצליחו לזהות תווי פנים של פושע רק במבט?

4.12.2016 / 6:58

האם באמת אפשר לזהות על אדם אם הוא עבריין או צדיק רק על פי תווי הפנים שלו? תוכנה חדשה מתיימרת לזהות פושעים ברמת דיוק של 89.5%. נראה אם תצליחו לגבור על התוכנה

צילום מסך

האם בקרוב ניתן יהיה לזהות פושעים בקלות רק על פי המאפיינים החיצוניים שלהם? חוקרים סינים מאמינים שהצליחו לפתח תוכנה שתוכל לברור פושע פוטנציאלי רק על פי ניתוח תווי הפנים שלו. התוכנה הצליחה להבדיל בין אזרחים שומרי חוק לפושעים נתעבים ברמת דיוק של 89.5%, אחרי גלילה של כמעט 1,900 תמונות פנים. האבחנה היא על דרך השלילה - האנשים החפים מפשע הם אלה שיש ביניהם דימיון רב בתווי הפנים - לעומת פושעים שאינם חולקים מבנה פנים טיפוסי.

הקרימינולוג היהודי-איטלקי, צ'זארה לומברוזו, טען כי הנטייה לפשע היא תורשתית - ומי ש"נולד פושע" ניתן לזיהוי ע"י מאפיינים חיצוניים. עוד טען שפושעים הם פרימיטיביים יותר מהאדם הרגיל, ולהם צורת גולגולת שונה ועצמות פנים סימטריות. על פי תיאוריות נוספות של המדע המפוקפק הזה, לעבריינים יש שפה עליונה המעוגלת ב-23% יותר מהאדם הנורמלי ועיניהם קרובות יותר האחת לשנייה.

האחת כוכבת קולנוע והשניה נאצית רצחנית: מזהים מי זה מי?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום מסך/מערכת וואלה!, צילום מסך

על אף שאין ראיות של ממש לכך שפושעים "נראית אחרת", האקדמאים של אוניברסיטת ג'יאו טונג שבשאנגחאי טוענים שניתן לסמוך על התוכנה הממוחשבת שלהם לאיתור פושעים בפוטנציה. הם טוענים כי "בניגוד לבוחן/שופט אנושי, לאלגוריתם ראייה ממוחשב אין התייחסות סובייקטיבית, רגשות, הטיות עקב ניסיון עבר, גזע, דת, דעות פוליטיות, מין, גיל וכדומה".

ד"ר ליאונרדו מינקו, מרצה למדעי המחשב באוניברסיטת לסטר, טוען שההבדל בתווי הפנים בתמונות, כולל זווית צרה יותר בין האף לדפנות הפה, יכול לנבוע מכך שפושעים אינם נוטים לחייך בתמונות בעוד מי שאינו פושע - סביר יותר שיחייך חיוך קטן. הייחודיות בתוכנה היא שהיא "לומדת" על בסיס הידע שניתן לה ומסוגלת לנתח כמות גדולה של תמונות ומידע שאנו, בני האדם, מתקשים לעשות.

עוד באותו נושא

"כולם נראים דומים": האם גם אתם תרשיעו שחור חף מפשע?

לכתבה המלאה

האחד סגן מפקד והשני "רוצח אמבט החומצה": מזהים מי זה מי?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום מסך/מערכת וואלה!, צילום מסך

במחקר שביצעו למטרת פיתוח האלגוריתם, אספו החוקרים 1,856 תמונות פנים של גברים בגילאי 18 עד 55 ללא שיער פנים, צלקות או שאר סימנים והזינו אותם למערכת, כשחצי מהם היו פושעים מורשים. הסיווג הטוב ביותר שנמצא עומד על 89.5 אחוזים ברמת הדיוק שלו, כשאלו דווקא תווי פניהם של החפים מפשע שהדימיון ביניהם ניכר לעומת הווריאציה הגדולה יחסית בין הפרצופים הפליליים.

האם תצליחו לזהות בעצמכם מי הצדיק ומי הפושע? לפניכם 8 תמונות שבכל אחת שני אנשים - אחד עבריין והשני חף מפשע. נסו לפי המראה בלבד לפענח מי זה מי.

  • עוד באותו נושא:
  • פושעים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully