וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלת "המטבח של רמה" חזרה למסעדה שנשרפה: "בכיתי, לא נשאר דבר"

26.11.2016 / 12:50

בעוד תושבי נטף שבהרי ירושלים שומרים על דריכות ומוודאים שאין התלקחויות נוספות, שבה רמה בן צבי למסעדתה שנחרבה כליל. "ראיתי את האש, הבנתי שהלכה המסעדה ובכיתי", שחזרה. שכניה הבטיחו: "זה שובר לב, נעזור בשיקום"

מערכת וואלה!

"ראיתי את האש עולה, הבנתי שהלכה המסעדה ובכיתי" - כך שחזרה היום (שבת) רמה בן צבי, בעלת מסעדת "המטבח של רמה" שנשרפה כליל בדליקה שהשתוללה ביישוב נטף שבהרי ירושלים. בן צבי הגיעה למקום לראשונה מאז פרוץ השריפה שכילתה את בית העסק שלה, וסיפרה על הקושי לעכל את אבדן מפעל חייה.

"במסעדה לא נשאר שום דבר. כשהדבר הזה קורה אין פרספקטיבה שזה אירוע דרמטי, אני מרגישה שאני לא מבינה מה קורה ולא מה אני מרגישה", סיפרה בצער. "רגע אחד אני ממררת בבכי ורגע אחר כך זה נראה לי שטויות".

עוד על גל השריפות ברחבי הארץ בוואלה! NEWS:
עשרות בתים נשרפו בחלמיש: "הלהבות הגיעו לגובה של 20 מטרים"
"מצאנו חומרי בערה, רדפנו אחרי מציתים": משמר ההצתות מנסה למנוע שריפות
"הכול נמחק": המשפחות שאיבדו את בתיהן בשריפה מנסות להתאושש

רמה בן צבי בעלת מסעדת "המטבח של רמה" ומיה הבת שלה, נובמבר 2016. נועם מושקוביץ ואודי גל דובר כבאות, נועם מושקוביץ
רמה בן צבי במסעדה שנשרפה, היום/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ ואודי גל דובר כבאות
רמה בן צבי בעלת מסעדת "המטבח של רמה" ומיה הבת שלה, נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
רמה בן צבי ובתה במסעדה שנשרפה, היום/נועם מושקוביץ

היא הוסיפה כי בני משפחת כהן המתגוררים ביישוב סייעו לכוחות הכיבוי שפעלו לכיבוי השריפה במסעדה, זאת לאחר שביתם נשרף ביום רביעי האחרון. כמו כן, היא ציינה ששני עובדי המשתלה מהכפר קטאנה, שממנו נטען כי הושלך בקבוק תבערה לעבר נטף, סייעו במאמצי הכיבוי.

בן צבי סיפרה על הרגעים שבהם החלה השריפה, בזמן שבמסעדתה התקיימה חתונה. "תוך כדי החתונה אני רואה את האש ואומרת 'היא שם, הלוחמים פה והמטוסים בשמיים. נמשיך כרגיל'", אמרה. "אני לא אדם שנלחץ. רק אחר כך הבת שלי אמרה לי לארוז דברים. לקחתי אלבומי תמונות, לחם שאפיתי. לא ידעתי מה לקחת". היא ציינה כי כרגע אין לה תכניות עתידיות, וכי רק במועד מאוחר יותר תחשוב על המשך הדרך.

תומר ניב, שף המסעדה, סיפר כי במקום התקיימה חתונה ובערך בשעה 14:30 אתמול דווח על השריפה. "בשעה 15:00 אמרנו ללקוחות לצאת כי חששנו שכביש הגישה ייחסם, הרחקנו את בלוני הגז וב-16:30, תוך עשר דקות, הכל קרה. אש תופת", סיפר.

הוא הוסיף כי נשאר במסעדה בזמן השריפה וכי הוא ושאר אנשי הצוות ניסו לעצור אותה, "אך לא היה סיכוי". "היו משאיות כיבוי ולוחמי אש עם זרם מים אבל, הלהבה הייתה בגובה 20 מטר. זה משהו יקר לכולנו שנשרף, אנחנו מעכלים, לא יודע מה אני מרגיש", אמר.

רמה בן צבי בעלת מסעדת "המטבח של רמה" והכבאי אודי גל, נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
רמה בן צבי בוחנת את ממדי ההרס/נועם מושקוביץ
תומר ניב, שף מסעדת "המטבח של רמה" בהריסות המקום לאחר השריפה, 26 בנובמבר 2016. משה שטיינמץ
"המטבח של רמה", היום/משה שטיינמץ
רמה בן צבי, בעלת מסעדת "המטבח של רמה" ביישוב נטף, חוזרת אל המסעדה לאחר שנשרפה. 26 בנובמבר 2016. משה שטיינמץ
רמה במסעדה, היום/משה שטיינמץ

שמשון ינאי, תושב נטף, סיפר כי הגיע הבוקר ליישוב שבו עדיין מנסים לאתר התלקחויות נוספות. "התחושות יותר טובות עכשיו, אתמול היה חשש כבד וצפיתי מבחוץ כי לא נתנו להיכנס. היה מאוד מדאיג", סיפר. הוא הוסיף כי בתי היישוב נותרו שלמים ורק מסעדת "המטבח של רמה" נהרסה כליל. "מנסים לראות איך מתקדמים, התושבים מפזרים תצפיות כדי לחפש התלקחויות מחודשות, ואנחנו עוזרים לכבאים לעזור לנו", הוסיף.

בתוך כך, תושבי נטף שבהרי ירושלים התכנסו היום לתדריך בעקבות השריפה הגדולה שפקדה את האזור. על אף שהושגה שליטה על האש, התושבים החלו להתכונן עם חזרתם לבתים גם לתרחיש הגרוע מכל - התחדשות הלהבות. רמי מתן, מזכיר היישוב, הדגיש בפני התושבים כי האירוע "עדיין לא נגמר" וסוכם כי יוקמו צוותי סיור ותצפיות כדי לוודא שאין התלקחויות נוספות שעלולות לגרום לאסון.

"יש כמה משימות. הציוד שלנו פרוש ברחבי נטף, צריך לאסוף הכול ולרכז במקום אחד", הסביר נתן, שקרא לתושבים לנקות את היישוב שממנו פונו אמש. אחד התושבים סיפר כי הוא ובני ביתו מקפידים על צפייה ביער הסובב את היישוב במשקפת כדי לאתר מוקדי אש נוספים. "כל נזק וכל הוצאה לרשום ולתעד. שריפה, בגדים מסריחים - כל דבר תרשמו, תתעדו ותצלמו. אנחנו לא יודעים עוד את כל הנזקים שבטח יתגלו עוד יום או יומיים".

תומר ניב, שף מסעדת "המטבח של רמה" בהריסות המקום לאחר השריפה, 26 בנובמבר 2016. משה שטיינמץ
"המטבח של רמה", היום/משה שטיינמץ
שריפה בנטף. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
כוחות בשריפה בנטף, אתמול/נועם מושקוביץ

"זה שובר את הלב, המשתלה הזו היא החיים שלנו", סיפרה פנינה באומהפט, מנהלת המשתלה הסמוכה למסעדת "המטבח של רמה", שניזוקה אף היא בשריפה. "אנחנו נלחמים עליה תמיד, כשהיא יבשה וכשהיא פגועה, עכשיו מה נעשה? אין לי מושג אם הצמחים ישרדו, הם חטפו חום עצום".

היא סיפרה כי אתמול הייתה ביישוב עד הצהריים, אז נסעה למשפחתה במעלה אדומים. "ב-15:00 התחילו לפנות את היישוב והצטערתי שלא הייתי פה. שמעתי מה קורה והתחלחלתי. לא האמנתי שזה קורה שוב, רציתי לבוא ולא הייתה אפשרות להיכנס". לדבריה, "היום התגנבתי דרך הר הרוח, הייתי חייבת להגיע, גם לדאוג לבעלי החיים ולראות מה קורה עם הבית שלי. הבית האמיתי לא נפגע, אבל כאן (במשתלה - מ"ש) קטסטרופה, זה קורע לב".

באומהפט התייחסה לחשדות כי הדליקה נגרמה עקב בקבוק תבערה שהושלך בידי תושבי הכפרים הערביים השכנים. "האנשים מקטאנה באים לעבוד פה, אני חלילה לא מאשימה אף אחד, אבל לזרוק בקבוק תבערה אלינו?", תמהה. "עצוב, קורע לב, אני מקוו שיתגברו על זה. המטוסים חגים כבר שעות וכל פעם האש צצה מכיוון אחר".

סיון פורת רונקין גרה כבר תשע שנים בנטף וביתה ממוקם סמוך למשתלה. "פינו אותנו לאבו גוש ואחר כך ליד השמונה", שחזרה. "פיזרתי את הילדים והיה לי ברור שאני חוזרת לפה. ב-23:00 בלילה הצלחתי לחזור, ידענו שאצל רמה המצב לא טוב אבל שהגברים שנשארו נלחמו באש. ידענו שהם נלחמים על הבתים. התחושות קשות, אבל כולנו פה משפחה, נעזור לרמה לשקם. יש ביישוב דברים יפים ואחד מהם הוא העזרה ההדדית".

השריפה בנטף, נובמבר 2016. נועם מושקוביץ', נועם מושקוביץ
מטוס כיבוי פועל באזור נטף/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ'
השריפה בנטף, נובמבר 2016. נועם מושקוביץ', נועם מושקוביץ
"המטבח של רמה", היום/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ'
השריפה בנטף, נובמבר 2016. נועם מושקוביץ', נועם מושקוביץ
ההרס במסעדה/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ'
שריפה בנטף, 25 בנובמבר 2016. דוברות כב"ה ירושלים, דוברות כב"ה
השריפה בנטף, אתמול/דוברות כב"ה, דוברות כב"ה ירושלים
שריפה בנטף. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
מטוס כיבוי מעל נטף/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully