וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של גיבור הקרב על גבעת התחמושת ירה בפורץ: "אני לא רמבו"

26.11.2016 / 12:40

דורון נאוה, בנו של איתן, המקלען המפורסם שחיפה על חבריו בקרב עד שנורה למוות מקליע אויב, ירה בכתפו של אדם שניסה לפרוץ לביתו במושב מולדת בגליל התחתון. "חששתי שיירו בי ויריתי ראשון", תיאר את פעילותו שמוגדרת הגנה עצמית. הפורץ מאושפז במצב בינוני

דורון נאוה, נובמבר 2016. ספק 500
"רציתי להגן על משפחתי". דורון נאוה/ספק 500

דורון נאוה, בן 50 מהמושב מולדת שבגליל התחתון, הצליח למנוע הלילה (שבת) שוד בביתו. הוא ירה ופצע בפורץ שחדר לבית. אדם אחר או שניים, שהיו עם הפורץ, הצליחו להימלט מהמקום. הפורץ, בן 42 מיריחו, נפצע בכתפו והוא אושפז בבית החולים העמק בעפולה כשמצבו מוגדר בינוני. הוא אינו משתף פעולה עם חוקרי המשטרה וזהותו עדיין אינה ידועה.

"חששתי שיפגעו בנו, והמחשבה היחידה הייתה להגן על משפחתי", סיפר נאוה על הרגע בו נכנסו הפורצים לבית משפחתו, "כשהם הבחינו בי, חששתי שיירו בי ויריתי ראשון". נאוה עצמו עוכב לתשאול ושוחרר לביתו בלי תנאים מגבילים. פעולתו מוגדרת הגנה עצמית.

יצר ההגנה על הקרובים לו הוא יצר שככל הנראה זורם בעורקי משפחת נאוה. דורון הוא בנו של איתן נאווה, המקלען שנהרג בקרב המפורסם על גבעת התחמושת ב-6 ביוני 1967 כשהיה בן 23. במהלך כיבוש הגבעה, נתקל הכוח בהתנגדות קשה בעודו מנסה להתקדם בתעלות ההגנה החפורות במקום, והתקדמותו נעצרה. איתן נשלח לצאת מההגנה היחסית בין כותלי התעלה וחיפה על הכוח כשהוא חשוף כולו. הוא ירה במקלע מן המותן, הסתער וחיפה על הכוח במטרה לאפשר לו להמשיך ולהתקדם עד שנפגע מאש האויב.

עוד בוואלה! NEWS:
עשרות בתים נשרפו בחלמיש: "הלהבות הגיעו לגובה של 20 מטרים"
"הזקן מת": בארה"ב חוגגים את מותו של קסטרו, בקובה מתאבלים
"מצאנו חומרי בערה, רדפנו אחרי מציתים": משמר ההצתות מנסה למנוע שריפות

איתן נאווה, המקלען שנהרג בקרב על גבעת התחמושת. אתר "יזכור", אתר רשמי
לא היסס לרגע. איתן נאוה/אתר רשמי, אתר "יזכור"

מעשה הגבורה של איתן, אביו של דורון, הונצח בשיר "גבעת התחמושת" המפורסם, המתאר את הקרב הקשה של לוחמי הצנחנים לכיבוש המוצב הירדני. "איתן לא היסס לרגע, עלה למעלה והתחיל להפעיל את המקלעון", כתב יורם טהרלב בשירו על הקרב הקשה, "עברנו איזה שלושים מטר - איתן היה מחפה מלמעלה ואנחנו טיהרנו את הבונקרים מבפנים, עד שנפגע בראשו ונפל פנימה. דורון היה בן פחות משנה ביום שאיבד את אביו בקרב.

"אני לא רמבו ולא מחפש אקשן", סיפר נאוה לוואלה! NEWS והדגיש כי אינו מחפש את החיבור ההיסטורי בן מעשיו למעשה הגבורה של אביו, "פרצו לי לבית וחשבתי איך להגן על משפחתי. במקרה הזה אני לא מסתכל על ההיסטוריה ולא מבקש להיות מודל לחיקוי".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

בני המשפחה ישנו, הפורצים הסתובבו בבית

בשנה האחרונה יש גל מתמשך של מעשי פריצה וגניבות מבתים פרטיים ופגיעה בציוד חקלאי באזור העמקים והגליל התחתון. גל הגניבות לא פסח על משפחת נאווה, והפריצה הלילה היא השנייה בחודשים האחרונים. לפני כשלושה חודשים נכנסו פורצים למקום וגנבו רכוש, כסף ואת מכוניתו של דורון - כל זאת בזמן שבני המשפחה ישנו. "זו תחושה מאד לא נעימה שמסתובבים לך בתוך הבית. תחושה של חוסר ביטחון", אמר נאוה.

מיד עם תום האירוע שוחח ראש המועצה האזורית גלבוע עובד נור עם נאוה ומשפחתו ועם הנהגת היישוב, ועמד בקשר רציף עם קציני משטרת עפולה שחוקרים את הנושא. "המקרה הלילה הוא ביטוי נוסף למצוקת ההתיישבות בפריפריה", אמר עובד נור, "החקלאים לא רק שנאבקים על פרנסתם, ונאבקים נגד מדיניות אנטי חקלאית של רפורמות כוחניות, אלא הם גם נאלצים להתמודד עם מכת פריצות וגניבות בלתי נסבלת, הפוגעת ברכושם, ולעתים בביתם. זהו מצב חמור ובלתי נסלח, ואנו נעמוד לצדו של כל מי שיגן על ביתו ומשפחתו".

עו"ד שני וייל המייצגת את נאוה מסרה כי "מדובר במקרה מובהק של הגנה על בית המגורים והגנה עצמית כשדורון פעל מול סכנה מוחשית לחייו ולחיי משפחתו. אנו בטוחים שהמשטרה תפעל למצות את הדין עם הפורצים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully