וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנט אירי עשוי לקבל עונש מוות במצרים - סיסי מסרב לשחררו

איברהים חלאווה נעצר לפני שלוש שנים בעת שהשתתף בהפגנה במהלך חופשה בקהיר, ומאז הוא עצור בכלא בעיר וממתין למשפטו שיחל בחודש הבא. ראש ממשלת אירלנד שלח מכתב לנשיא המצרי ודרש את שחרורו המידי, אך זה דחה את הבקשה בתוקף

איברהים חלאווה, אזרח אירי שעצור בבית הכלא במצרים מאז 2013. טוויטר, צילום מסך
כלוא במצרים כבר שלוש שנים. חלאווה/צילום מסך, טוויטר

איברהים חלאווה, סטודנט אירי בן 20, נכלא לפני שלוש שנים בעת שהשתתף בהפגנה בקהיר שבמצרים, ועשוי לעמוד בפני עונש מוות. כעת מדווח הטיימס הבריטי כי הרשויות בדבלין שלחו מכתב לנשיא מצרים עבד א-פתאח א-סיסי, ודרשו את שחרורו המידי של חלאווה, אך זה סירב בתוקף.

חלאווה היה רק בן 17 כשנעצר בהפגנה של גורמים פרו-דמוקרטים בעת שהיה בחופשה במצרים בשנת 2013. מאז, הוא מוחזק במעצר, ובדצמבר, אחרי עיכובים רבים, הוא יעמוד למשפט המוני יחד עם 493 נוספים. מיוחסות לו עבירות טרור, ואם יורשע, עלול להיגזר עליו עונש מוות בתלייה.

משרד החוץ של אירלנד אישר כי ראש הממשלה אנדה קני שלח מכתב לא-סיסי ב-17 בנובמבר, וביקש ממנו לשחרר באופן מידי את חלאווה. המשרד אישר גם כי הנשיא המצרי לא הסכים לשחררו.

עוד כתבות מהעולם:
קריאות לספירה חוזרת: קלינטון מובילה ביותר משני מיליון קולות
ארדואן מאיים על אירופה: "נפתח עבור המהגרים את שערי הגבול"
לאחר הכישלון במשאל העם: הסכם שלום חדש נחתם בקולומביה

נשיא מצרים, סיסי, מרץ 2015. רויטרס
סירב לשחרר את חלאווה. א-סיסי/רויטרס

הריאט מקקולוץ', סגנית מנהל מחלקת עונשי המוות בארגון זכויות האדם "רפריב", אמרה כי "חלאווה עבר מסע ייסורים, הכל בגלל ש'פשע' ונכח בהפגנה. הוא סובל מעינויים, משפט המוני בלתי-הוגן ואיום מתמשך בגזר דין מוות". לדבריה, "מדהימה העובדה שנשיא מצרים לא מסכים להכיר בכך שאיברהים, כמו גם המוני צעירים, היה צריך להשתחרר לפני זמן רב. חשוב שאירלנד, ומדינות אחרות שמודעות למצב של חלאווה כמו בריטניה, תפעל לשחרורו".

הארגון העביר לעיתון "אינדפנדנט" הבריטי מכתב שכתב חלאווה בכלא, שבו פירט על התעללויות שעבר, הכוללות התעללות פיזית ומנטלית. במכתב הוא סיפר כיצד אסירים מוענשים ונאלצים לראות את חבריהם עוברים עינויים. בנוסף, הוא ציין כי אחת משיטות העינוי כוללת צליבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully