וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשמל סטטי ועור יבש: כך תמנעו מנזקי מזג האוויר

26.11.2016 / 10:10

מלבד האסון האקולוגי שנגרם מגל השריפות, מזג האוויר הקיצוני גרם לרבים לסבול ממחלות ויראליות ויובש בידיים, בשפתיים ובעור הפנים. מומחית ממליצה על הדרכים לטפל בעור הסדוק

מערכת וואלה!

(היום החמישי לגל השריפות)

מלבד האסון האקולוגי והבריאותי שנגרם לתושבי הצפון וירושלים השבוע כתוצאה מגל השריפות, מזג האוויר הקיצוני גרם לכולנו לסבול ממחלות ויראליות שמועברות אחד לשני באין מפריע לאחר חודש שחון. בעיה בריאותית נוספת שממנה כולנו סובלים היא יובש קיצוני בעור הפנים, הידיים ובשפתיים.

בסיבוב חטוף ברשתות הפארם בימים האחרונים נראו תורים ארוכים של גברים ונשים הרוכשים מוצרי לחות ושפתונים ובכך מחסלים את המלאי הקיים. עוד תופעה שממנה רבים סובלים היא חשמל סטטי שמועבר במגע עם ידיות של דלתות, צמר וחומרי פלסטיק, כתוצאה מהיובש הכבד.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי ארבעה ימי שריפות: מטוס הכיבוי סופרטנקר נחת בישראל
6 שנים אחרי אסון הכרמל: "שיפור דרמטי בתפקוד מערך הכיבוי"
לקראת השבת: המשטרה מבקשת ממטיילים לא להגיע לאזור יערות מנשה

אילוסטרציה. ShutterStock
"העור לא יכול להתרגל, הוא קו ההגנה הראשון"/ShutterStock

ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור במרפאת שירותי בריאות כללית בפתח תקווה, הסבירה כי "כשכמות הלחות באוויר יורדת, העור מאבד את הלחות הטבעית שלו והוא מתייבש. אנחנו חשים את זה בעיקר בעונות מעבר ובחורף כי בקיץ יש לחות גבוהה בהרבה מקומות. בחורף פתאום העור מתייבש בלי הכנה לכך אז הוא פשוט נסדק, כמו אדמה ללא מים".

לדבריה, "העור הוא חסם החיצוני, הוא שמגן על האיברים הפנימיים מפני כל השינויים החיצוניים מהסביבה. מה שחשוב לגוף שהתנאים של האיברים הפנימיים לא ייפגעו. העור לא יכול להתרגל, הוא קו ההגנה הראשון. עור זה איבר חי, הוא האיבר הכי גדול בגוף ותפקידו לשמש חיץ".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ד"ר אקרמן התייחסה באופן ספציפי ליובש הקיצוני שאנחנו חווים בימים אלו בשפתיים. "כשאנחנו מלקקים את השפתיים אנחנו חושבים שאנחנו מקררים אותן אבל זה עושה בדיוק את ההיפך. השפתיים מתייבשות והופכות לאדומות", הסבירה. "מים זה לא לחות, אנחנו חושבים שאנחנו מרטיבים אותן אבל אנחנו רק מייבשים אותן. לכן אנשים שנוטים לעור יבש, במזג אוויר כזה צריכים לקחת שפתון ולמרוח כמה פעמים ביום, באופן קבוע, וגם מיד אחרי מקלחת כי המקלחת מייבשת את העור".

היא הוסיפה כי בכל פעם בעונה הזאת, כשמזג האוויר מתחלף, ישנו יובש קיצוני ומתחילה נהירה המונית למרפאות העור. ואלה דרכי הטיפול והמניעה שהיא ממליצה עליהן במצבי יובש:

1. חשוב לדעת שלא להשתמש במים חמים מאוד, אלא פושרים, ולהשתמש בסבון עם קרם לחות, ומיד אחרי המקלחת למרוח קרם לחות.
2. להסתובב עם שפתון לשפתיים סדוקות ולמרוח כמה פעמים ביום.
3. להימנע ממריחת אודם קוסמטי המחזיק כמה שעות.
4. להימנע משטיפת ידיים ככל הניתן, זה מייבש את העור.
5. לא להשתמש במגבונים לחים, גם בכאלו שאינם מכילים אלכוהול. יש לשטוף את האזור המלוכלך במים וסבון במידת האפשר.

שטיפת ידיים עם סבון. ShutterStock
מומלץ להימנע משימוש במים חמים מאוד/ShutterStock

היעדר טיפול בעור יבש אינו נעים ואינו אסתטי אך לרוב אינו מצב בלתי הפיך, למעט אנשים הסובלים מעור רגיש ומגורה, שאצלם יובש בלתי מטופל מעורר תהליך חמור יותר בעור. "אם לא מטפלים זה יכול להיות טריגר לתהליך בעור, כמו למשל אסטמה של העור", המשיכה ד"ר אקרמן, "יש מעט מאוד מקרים כאלו אבל עדיין יכול לקרות. 2% מהאוכלוסייה מפתחים אסטמה של העור וזה מאוד שכיח בקרב ילדים, והרבה פעמים חולף עם הגיל".

"המשמעות היא עור מאוד יבש וסדוק, העור מגרד ויכולה להתפשט פריחה", הסבירה. "יש כל מיני רמות של אסטמה של העור. והטיפול כמו בתהליך כרוני. יש אנשים שסובלים מהתקף פעם בכמה זמן - יובש קיצוני, פריחה, גירוד בלתי נסבל. אנשים שכל שינוי קטן וגירוי של העור פתאום מתחיל התקף של גרד. הטיפול הוא כל הזמן לשמן את העור, ושימוש בכדורים המכילים סטרואידים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully