וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושגה שליטה על השריפה בנצרת, התושבים הורשו לחזור לבתיהם

כתבי וואלה! NEWS

26.11.2016 / 4:45

ליד הכפר עילוט הסמוך לעיר פרצה שריפה וכובתה תוך זמן קצר. נבדק חשד להצתה. במקביל נמשכת השריפה ביישוב נטף שבהרי ירושלים. עדכונים שוטפים

צילום: דוברות המשטרה

03:33 11 בני אדם נפגעו משאיפת עשן ומחבלות בשריפה שפרצה במעלה אדומים. צעירה וצעיר בשנות ה-20 לחייהם שנפגעו באורח קשה פונו לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים. תשעה נפגעים נוספים, בהם שני נערים ותינוק, פונו לבתי החולים שערי צדק, הדסה עין כרם והדסה הר הצופים שבבירה במצב קל. השריפה כובתה והדיירים כולם חולצו מהבניין.

שריפה בפרצה בבניין מגורים במעלה אדומים, 26 בנובמבר 2016. צילום: דוברות כבאות והצלה יו"ש,
השריפה בבניין במעלה אדומים, הלילה/צילום: דוברות כבאות והצלה יו"ש

04:44 באירוע השריפה בחלמיש נפגע כבאי באורח קל וטופל במקום.

04:43 מטוסי כיבוי של חיל האוויר הגיעו לאזור השריפה בהתנחלות חלמיש כדאי לסייע לצוותי הכיבוי להשתלט על האש.

02:58 שריפה פרצה בדירה בבניין מגורים במעלה אדומים. שלושה צוותי כיבוי השתלטו על האש ופועלים לחילוץ עשרות הלכודים שבמקום.

01:56 מפקד מחוז ש"י במשטרה, ניצב משה ברקת, הורה להקפיץ כוחות משטרה נוספים לאזור חלמיש על מנת לסייע לכוחות הכיבוי שבשטח. זאת בתום הערכת מצב שקוימה עם גורמי כיבוי והצלה, צה"ל וגורמי חירום נוספים בהתנחלות. נמשכות הסריקות בבתי היישוב לאיתור לכודים.

00:26 עשרה בתים נשרפו עד כה בדליקה המשתוללת בהתנחלות חלמיש שבבנימין. בנוסף נפגעה אישה באורח קל. כוחות משטרה ומכבי אש סורקים את הבתים לאיתור לכודים.

00:05 16 צוותי כיבוי ומתנדבים פועלים לכיבוי השריפה בהתנחלות חלמיש, וצוותי כיבוי פלסטיניים הוזעקו גם כן לזירה. חמישה בתים עולים באש, והאש מקיפה את ההתנחלות מכל הכיוונים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

שריפה בחלמיש, נובמבר 2016. תצפית TPS
האש בחלמיש/תצפית TPS

23:53 צוותי הכיבוי משיגים שליטה על השריפה שפרצה בשכונת פאחורה בנצרת. תושבי הבתים שפונו הורשו לחזור לבתיהם. לא דווח על נפגעים או על נזק באירוע.

23:39 שלושה בתים וכמה כלי רכב ניזוקו בשריפה בהתנחלות חלמיש. כוחות משטרה וכיבוי מסייעים לתושבים לפנות את בתיהם וסורקים את היישוב בניסיון לאתר לכודים. כוחות סיוע נוספים נמצאים בדרכם למקום.

23:37 אדם אחד מטופל בעקבות שאיפת עשן בשריפה בהתנחלות חלמיש (נווה צוף). מצבו מוגדר קל והוא לא יפונה לקבלת טיפול רפואי נוסף. כמו כן, בעקבות הפגיעה ברשת החשמל, היישוב תחת עלטה, בעוד התושבים מפונים להתנחלויות הסמוכות עופרים ועטרת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השריפה בנצרת/מערכת וואלה!, צילום מסך

23:23 שריפת חורש משתוללת בסמוך לשכונת פאחורה בנצרת, ועקב הקרבה לבתי המגורים בעיר הוחלט על פינוי קו הבתים הקדמי. כמו כן, צירי תנועה בשכונה נחסמו לתנועת כלי רכב, ושוטרי משטרת ישראל ולוחמי האש פועלים במקום.

23:15 כל תושבי ההתנחלות חלמיש (נווה צוף), כ-350 משפחות, מתפנים. האש המשתוללת במקום, מצפון-מערב לרמאללה, תפסה עד כה שני בתים, וחזית האש ברוחב של כ-600 מטרים. הועברה הודעה לגיוס כללי של לוחמים ומתנדבים מהזירה.

23:07 בסמוך לכביש הכניסה לכפר עילוט, באזור נצרת פרצה שריפה ביער. היא כובתה תוך זמן קצר על ידי לוחמי האש. לא נגרם נזק ואין נפגעים באירוע, אולם נבדק חשד להצתה.

שריפה בחלמיש, נובמבר 2016. תצפית TPS
האש בחלמיש, הערב/תצפית TPS
שריפה בחלמיש, נובמבר 2016. תצפית TPS
האש בחלמיש, הערב/תצפית TPS

23:01 קרוב ל-200 משפחות מפונות מההתנחלות חלמיש (נווה צוף), מצפון-מערב לרמאללה, בשל שריפה שמשתוללת בסמוך למכינה במקום. לפי שעה, האש לא הגיעה לבתים. כוחות משטרה וכיבוי אש פועלים במקום.

22:37 האש מתחדשת באזור ההתנחלות דולב, ושני צוותי כיבוי של מחוז יהודה ושומרון פועלים במקום. כמו כן, צוותים בודדים פועלים בשריפות קוצים באלפי מנשה ובקרני שומרון, וצוות נוסף פועל בשריפה סמוך למכינה בנווה צוף. כוחות הכיבוי משיגים שליטה על השריפה באזור כפר האורנים הסמוך למודיעין, ושני צוותים נמצאים במקום.

22:35 ארבעה צוותי כיבוי מתחנה אזורית גליל מרכזי, בפיקוד רשף משנה מועדי שעלאן, פעלו לכיבוי שריפת בית קרקע בן ארבע קומות בטמרה שבגליל התחתון. שני נפגעים פונו לקבלת טיפול רפואי, ומצבם טרם התברר.

שריפה בהתנחלות דולב. נובמבר 2016. מחוז יו"ש, דוברות כב"ה
כוחות הכיבוי בדולב, הערב/דוברות כב"ה, מחוז יו"ש

22:24 כוחות הכיבוי משיגים שליטה על השריפה שפרצה באזור יער מי עמי, סמוך לאום אל פחם. הכוחות במקום פועלים כעת לכיבוי סופי של האש.

21:55 60 צוותי כיבוי הכוללים 150 כבאים פועלים בשריפת הענק באזור היישוב נטף שבהרי ירושלים. בשלב זה קיים סיכון גדול לבתים בחלק הצפון מערבי של נטף, והכוחות פועלים להגנה על היישוב, לכיבוי השריפה ביער ובחורש המקיף אותו ולמניעת התפשטות האש לישובים הסמוכים. מוקדים נוספים של אש נמצאים ביער המוביל לציר הכניסה ליישוב, ובפאתי בקיבוץ מעלה החמישה, שם פועלים 12 צוותים.

21:40 מתקבל דיווח ראשוני במשטרת ישראל על שריפה בין קיבוץ בחן והיישוב זמר, בעמק חפר. לפי שעה, אין סכנה להתפשטות האש, אולם תיתכן סגירה מקומית של כביש הגישה לזמר.

שריפה בנטף מהמסוק המשטרתי. נובמבר 2016. דוברות המשטרה, ספק 500
האש מאיימת על בתי התושבים. השריפה באזור נטף/ספק 500, דוברות המשטרה

21:36 דליקה פורצת ביער אורנים שבאזור מודיעין. ארבעה צוותי כיבוי פועלים בשעה זו להשתלטות על האש, שהחלה להתפשט לכיוון כפר האורנים.

21:29 ריכוזים גבוהים מאוד של חלקיקים נשימים נרשמים באזור הערבה, ים המלח ואילת - כך נמסר מהמשרד להגנת הסביבה. חולי לב וריאות, קשישים, ילדים ונשים בהריון מתבקשים להימנע משהייה בחוץ שלא לצורך, ועל יתר האוכלוסייה להימנע מפעילות גופנית מאומצת.

כמו כן, בחיפה והקריות, בשרון, בגוש דן, בשפלה, בירושלים, במישור החוף הדרומי, בנגב ובגדה המערבית נרשמים ריכוזים גבוהים של חלקיקים נשימים, ועל האוכלוסייה בסיכון באזורים אלה להימנע מפעילות גופנית מאומצת, על פי הודעת המשרד להגנת הסביבה.

שריפה בנטף. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
כוחות בנטף, היום/נועם מושקוביץ

21:15 השריפה שפרצה ביישוב נטף שבהרי ירושלים דועכת ברוב המוקדים. בשלב זה הוחלט שלא לאפשר לתושבי היישוב לשוב לבתיהם. זאת, בעיקר בשל החשש משינוי במזג האוויר שיובילו לליבוי האש כמו כן, ציר הגישה ליישוב יותר סגור לתנועה. .

20:00 שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, מורה על פתיחת מוקד סיוע לתושבים שביתם ניזוק, שמספרו 6266*. המוקד יופעל על ידי חברת עמידר, והוא יחבר בין תושבים שביתם ניזוק והם זקוקים לקורת גג או לציוד, לבין תושבים שמעוניינים להתנדב לארח משפחות בביתם או לתרום רכוש. ניתן לפנות למוקד, שיתחיל לפעול ממוצאי שבת, גם באמצעות עמוד הפייסבוק "עמידר החדשה".

19:36 מטוס הכיבוי האמריקני "סופרטנקר" נוחת בישראל. המטוס, שסייע בכיבויה של שריפת הענק בכרמל בשנת 2010, הובא כדי לסייע במאמצי הכיבוי של גל השריפות הנוכחי. סופרטנקר הוא מטוס הכיבוי הגדול בעולם, ובגרסתו הנוכחית הוא נחנך במהלך שנת 2016.

שריפה בנטף מהמסוק המשטרתי. נובמבר 2016. דוברות המשטרה, ספק 500
השריפה בנטף/ספק 500, דוברות המשטרה
מטוס הכיבוי סופרטנקר, נתב"ג. נובמבר 2016. אבי כהן
ה"סופרטנקר" שנחת בנתב"ג, היום/אבי כהן

19:25 שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, מביעה תמיכה בישראל עקב גל השריפות המתחולל במדינה. "אנו עומדים לצד אזרחי ישראל והרשויות בעת הזו. לא רק במילים אלא גם בתמיכה", אמרה. "אני שמחה שמדינות החברות באיחוד פועלות בסולידריות. נמשיך להיות בקשר עם הרשויות בישראל כדי להציע עזרה נוספת כשתידרש".

19:15 המשטרה קוראת לאזרחים שלא להגיע בימים הקרובים לפארקים ולשמורות הטבע באזור יערות מנשה. זאת, מחשש לקריסת עצים, לקבלת כוויות מעצמים חמים ולהתחדשות הדליקות.

שריפה בנטף מהמסוק המשטרתי. נובמבר 2016. דוברות המשטרה, ספק 500
השריפה בהרי ירושלים, הערב/ספק 500, דוברות המשטרה
שריפה בנטף. נובמבר 2016. רויטרס
השריפה בהרי ירושלים, הערב/רויטרס

19:00 כוחות הכיבוי מצליחים להשתלט על הלהבות בסמוך ליישוב בית מאיר שבהרי ירושלים. לא נשקפת סכנה ליישוב.

18:33 שריפת הקוצים שפרצה ביער דבירה הסמוך לרהט כובתה.

שריפה בנטף. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
כוחות הכיבוי פועלים להשתלטות על הלהבות בנטף/נועם מושקוביץ
שריפה בנטף. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
מאמצי הכיבוי בנטף, היום/נועם מושקוביץ

18:28 תושבי היישוב חרשים שבמשגב, שפונו הבוקר בעקבות שריפה שפרצה באזור, מורשים לחזור לבתיהם כדי שיוכלו להצטייד בציוד ללינה.התושבים ייאלצו לשוב ולהתפנות עד להשגת שליטה מלאה על הלהבות. ארבעה צוותי כיבוי פועלים בשטח.

18:22 כוחות המשטרה שעורכים סריקה ביישוב נטף שבהרי ירושלים, שבסביבתו משתוללת שריפה גדולה, מאתרים שמונה מתושבי המקום שנותרו במגוריהם. התושבים הוצאו מהיישוב באמצעות רכבי המשטרה, בליווי שוטרים ורכבי כיבוי.
. .

שריפה בנטף. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
השריפה באזור נטף שבהרי ירושלים/נועם מושקוביץ
שריפה בנטף. נובמבר 2016. כב"ה, דוברות כב"ה
השריפה מתקדמת למבוא חורון. נטף/דוברות כב"ה, כב"ה
שריפה ביער דבירה, סמוך לרהט. נובמבר 2016. דוברות המשטרה, ספק 500
כבאית במסוך ליער דבירה, היום/ספק 500, דוברות המשטרה

18:02 שריפה פורצת בסמוך ליישוב בית מאיר שבהרי ירושלים. צוותי הכיבוי שהגיעו למקום דיווחו כי ראו חשודים מציתים את השריפה ונמלטים.

17:56 השריפה המשתוללת באזור נטף שבהרי ירושלים מתקדמת לכיוון ההתנחלות מבוא חורון. צוותי כיבוי נמצאים בדרכם למקום, ובשלב זה לא נשקפת סכנה לתושבים.

17:55 שריפה פורצת ביער דבירה שליד רהט. צוותים מתחנת כיבוי באר שבע פועלים לכיבוי מספר מוקדים ביער.

שריפה בנטף. נובמבר 2016. אודי גל  דובר כב"ה ירושלים, דוברות כב"ה
שריפת המסעדה "המטבח של רמה"/דוברות כב"ה, אודי גל דובר כב"ה ירושלים
שריפה בנטף. נובמבר 2016. אודי גל  דובר כב"ה ירושלים, דוברות כב"ה
השריפה בנטף, הערב/דוברות כב"ה, אודי גל דובר כב"ה ירושלים

17:37 עקב החשיכה, מפסיקים מטוסי הכיבוי לפעול בשריפה בנטף. במקום נמצאים 20 צוותי כיבוי ו-50 צוותים נוספים בדרכם למקום.

17:05 הכוחות הפועלים לכיבוי השריפה ביישוב נטף שבהרי ירושלים נערכים לפינוי תושבים באמצעות מסוק. מדובר במי שטרם התפנה ונותר בשטח על מנת לעזור לכוחות הכיבוי.

16:55 תושב בנימינה נפגע באורח קל משאיפת עשן כשסייע לכבות שריפה שפרצה ביישוב. הוא פונה לבית החולים הלל יפה בחדרה. השריפה פרצה לפני כשעתיים ותוך זמן קצר הושגה עליה שליטה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שריפה במסעדה "המטבח של רמה" ביישוב נטף, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך
שריפה ביער דבירה, סמוך לרהט. נובמבר 2016. דוברות מרחב נגב  כיבוי אש, דוברות כב"ה
שריפה ביער דבירה בסמוך לרהט, הערב/דוברות כב"ה, דוברות מרחב נגב כיבוי אש

16:52 שריפה פרצה ביער מי עמי שבוואדי ערה. שבעה צוותי כיבוי וארבעה מטוסים פועלים במקום.

16:45 מסעדת "המטבח של רמה" שאורחיה פונו בשל השריפה ניזוקה קשות מהאש. גם בית נוסף נפגע.

16:31 בית משפט השלום בחיפה האריך את מעצרם של ארבעה חשודים בהצתות באזור הגליל, בהם שני קטינים. אחד החשודים הוא שוהה בלתי חוקי. מלבדם נעצרו עשרה בני אדם.

16:02 כל תושבי היישוב נטף פונו מבתיהם.

שריפה בנטף. נובמבר 2016. אודי גל  דובר כב"ה ירושלים, דוברות כב"ה
השריפה בנטף, הערב/דוברות כב"ה, אודי גל דובר כב"ה ירושלים
שריפה בנטף, 25 בנובמבר 2016. דוברות כב"ה ירושלים, דוברות כב"ה
השריפה בנטף, היום/דוברות כב"ה, דוברות כב"ה ירושלים
שריפה בנטף, 25 בנובמבר 2016. דוברות כב"ה ירושלים, דוברות כב"ה
עשן כבד ביישוב/דוברות כב"ה, דוברות כב"ה ירושלים

15:55 נחיתתו של מטוס ה"סופרטנקר", בואינג 747-400 האמריקני שצפוי לסייע במאמצי כיבוי השריפות שמשתוללות ברחבי הארץ, נדחתה ותתקיים בשעה 20:00. מדובר בעיכוב של שעה ו-20 דקות.

15:43 אורחים בחתונה במסעדת "המטבח של רמה" פונו באמצע האירוע בשל השריפה שפרצה ליד נטף.

15:40 בעקבות סכנת התפשטות האש לכיוון יישוב נטף, התקבלה בשירותי הכבאות החלטה להתחיל בפינוי קו הבתים הראשון של היישוב.

15:35 בכבאות בודקים את חשד לפיו השריפה לכיוון נטף ומעלה החמישה, החלה בעקבות השלכת בקבוק תבערה מאזור הכפר קטנה.

15:08 30 צוותי כיבוי ו-20 מטוסים פועלים בשריפת חורש שמתפשטת לכיוון יישוב מעלה החמישה שבהרי ירושלים. צוותי כיבוי נוספים הוזנקו למקום ומטוסים עורכים פעולות כיבוי בשטח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרי ירושלים בוערים/מערכת וואלה!, צילום מסך

14:57 רשות הטבע והגנים מבקשת מהציבור הרחב לא להגיע לטייל במהלך סוף השבוע באזורי השריפה, השמורות והגנים הלאומיים בהרי יהודה שכן הדבר מפריע לכוחות הכיבוי והאכיפה בשטח ומשום שמדובר בסכנת חיים בשלב זה. ברשות מדגישים את האיסור להדליק אש מכל סוג באזורים אלו, במרחב הכרמל ובכלל בשטחים הפתוחים.

כמו כן, אזרחים המזהים חיות בר פצועות או במצוקה כמו צבאים, תנים, זאבים , עופות, צבים דורסים ועוד מתבקשים לדווח על כך למוקד רשות הטבע והגנים שמספרו *3639 על מנת שיועברו לטיפול בבית החולים לחיות בר של רשות הטבע והגנים והספארי ברמת גן.

14:45 דוברות כבאות והצלה ביהודה ושומרון מסרה עדכון לגבי אירועי השריפות במחוז. ביצהר שבשומרון פועלים ארבעה צוותים, שני מטוסי כיבוי ועוד שני מטוסים זרים. הפרת סדר אירעה במקום והפריעה לפעולות כוחות הכיבוי. בהתנחלויות דולב וטלמון ממשיכה לבעור האש וחמישה צוותי כיבוי פועלים כדי לכבותה. בגבעות ביהודה כובו שתי דליקות קטנות. גם שריפת קוצים סמוך לכביש 1 באזור מעלה אדומים כובתה. שריפה שפרצה במטע זיתים ליד ריחן שבשומרון הועברה לטיפול הרשות הפלסטינית.

תושבי חיפה מכסים את פניהם מהעשן שנותר אחרי השריפה בחיפה, 25 בנובמבר 2016. ראובן קסטרו
עיר חרוכה. חיפה, היום/ראובן קסטרו

14:02 השר לביטחון פנים גלעד ארדן הנחה להפעיל את הסכם שיתוף הפעולה עם ארגון הכיבוי האמריקני. במסגרת הפעלת ההסכם יגיעו לישראל עשרות כבאים.

13:41 השר לביטחון הפנים ארדן אומר כי עד כה נעצרו 14 חשודים במסגרת חקירת השריפות ברחבי הארץ, וכי לאחרונה נעצר גם חשוב נוסף מאזור אבו טור, שנשא אמצעים לביצוע הצתה. ארדן מציין כי "לחקירה תינתן עדיפות גבוהה אם כי אנחנו מדברים על טרור שיכולים להיות לו עשרות אלפי חשודים פוטנציאליים, לכן נצטרך לראות איך נערכים בעתיד להתמודדות עם האיומים הללו".

13:35 ראש הממשלה נתניהו מתייחס לגל ההצתות ברחבי הארץ במהלך סיור בבסיס חצור. "אנחנו מכריעים את המערכה ומפיקים לקחים כיצד להמשיך", אמר נתניהו, והוסיף: "מי שמנסה לשרוף את מדינת ישראל ייענש בחומרה".

נזקי השריפה בחיפה, 25 בנובמבר 2016. ראובן קסטרו
נזקי השריפות בחיפה, היום/ראובן קסטרו
בית משפחת גלבוע שניזוק בשריפה בחיפה. 25 בנובמבר 2016. אלי אשכנזי באמצעות סמארטפון של וואווי Huawei, אלי אשכנזי
נזקי השריפה בחיפה, היום/אלי אשכנזי, אלי אשכנזי באמצעות סמארטפון של וואווי Huawei

13:17 הנסיעה במנהרות הכרמל לתושבי חיפה תתאפשר ללא תשלום החל מהשעה 13:00 ועד צאת השבת מחר ב-20:00.
תושבי חיפה שאינם מנויים יתבקשו להציג תעודה בכניסה לפרויקט, כך נמסר מדוברות מנהרות הכרמל.

13:16 חברת החשמל תיקנה את מרבית הנזקים והפגיעות ברשת החשמל והחזירה את האספקה הסדירה לרוב הלקוחות בחיפה. בנוסף לכך מתבצעים תיקונים להחזרת חשמל למבנים ספורים בעיר. עובדי חברת החשמל ימשיכו במתכונת החירום גם בסוף השבוע.

13:13 לוחמי האש בסיוע צוות קק"ל הצליחו לבלום את האש ביישוב יעד ולהשיג שליטה עליה. התושבים מורשים לחזור לבתיהם.

12:58 שריפה פורצת באזור היישוב יעד שבמועצה האזורית משגב. תושבי קו הבתים הראשון של היישוב מפונים.

12:22 ראש הממשלה נתניהו מסייר במוקד השריפה בבית מאיר שבהרי ירושלים עם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ומפקדים במשטרת ישראל. "הדבר הכי חשוב הוא לפנות את האנשים וגם את עצמכם. אף אחד לא צריך למות בעסק הזה", אמר נתניהו ללוחמי האש שעמם נפגש, והוסיף: "אי אפשר להילחם באש בלי לוחמי אש וזאת גבורה, אתם עומדים בקו האש. אני גאה על כך שיש לנו היום טייסת כיבוי גדולה וטובה".

12:16 תושבי השכונות רמת גולדה, רמות חן ורמות רמז, רמת בגין, רמות אלון ורמת אלמוגי שבחיפה מורשים לחזור לבתיהם. זאת, למעט תושבי רחוב אינשטיין.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקר בזירת השריפה בבית מאיר, 25 בנובמבר 2016. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו עם לוחמי האש בבית מאיר/לשכת העיתונות הממשלתית
נזקי השריפה בחיפה, 25 בנובמבר 2016. ראובן קסטרו
נזקי השריפה בחיפה, הבוקר/ראובן קסטרו

11:55 גורם מדיני טוען כי מצרים וירדן הציעו לישראל סיוע בכיבוי השריפות. ראש הממשלה קיבל את הצעת שתי המדינות, כך שמצרים צפויה לשלוח שני מסוקי כיבוי וירדן תשלח כבאיות.

11:52 ריפת קוצים פורצת באזור פארק אופירה שבכרמיאל. צוותי כיבוי בדרכם למקום.

11:30 האש מתחדשת בכמה מוקדי בעירה בחיפה. המוקדים שהחלו לבעור הם ברחוב צוללת דקר, ברחוב הרופא שבסמוך לבית החולים כרמל, בשכונת רוממה ובשכונת רמת אשכול.

זירת השריפה בבית מאיר, 25 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
זירת השריפה בבית מאיר, הבוקר/נועם מושקוביץ
זירת השריפה בבית מאיר, 25 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
אזור השריפה בבית מאיר/נועם מושקוביץ

11:15 ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיע לסיור במקום השריפה ביישוב בית מאיר שבהרי ירושלים.

10:55 האש מתחדשת בשכונת רמת אשכול שבחיפה ושני מטוסי כיבוי שנשלחו מקרואטיה הוחזרו לפעילות במקום. במקביל, תושב שכונת דניה הורשו לחזור לבתיהם.

10:45 הלהבות סמוך ליישוב חרשים שבגליל המערבי מגיעות לקו הבתים הדרומי. 34 צוותי כיבוי פועלים במקום, בהם 20 מרשות הטבע והגנים ו-14 צוותים משירותי הכבאות.

זירת השריפה בבית מאיר, 25 בנובמבר 2016. רויטרס
מקום השריפה בבית מאיר, הבוקר/רויטרס
מטוסי כיבוי פועלים מעל שמי חיפה לכיבוי השריפות, 25 בנובמבר 2016. רויטרס
מטוס כיבוי בשמי חיפה/רויטרס

10:20 תושבי היישוב חרשים מפונים מבתיהם בעקבות השריפה שפרצה באזור. 15 צוותים עדיין פועלים לכיבוי הלהבות המתפשטות לעבר קו הבתים.

9:41 משטרת ישראל מודיעה כי 12 חשודים בהצתה או בהסתה לביצוע הסתה נחקרים בשעה זו. שלושה מהחשודים קשורים לשריפה הגדולה שפרצה אתמול בחיפה. לפחות שמונה מהחשודים נעצרו אתמול.

9:28 שריפת חורש גדולה פורצת ליד היישוב חרשים שבמועצה האזורית משגב, בגליל המערבי. לפי שעה לא הוחלט על פינוי התושבים מבתיהם, אולם הכוחות באזור נערכים לפינויו. 15 צוותי כיבוי פועלים במקום, לצד מטוסי כיבוי יווניים וטייסת הכיבוי הארצית.

נזקי השריפה בחיפה, 25 בנובמבר 2016. שלומי גבאי
נזקי השריפה בחיפה, היום/שלומי גבאי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השריפה בחרשים, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

8:55 שר האוצר משה כחלון, הנמצא בחיפה, אמר במשדר וואלה! NEWS כי ניתן לתושבים שפונו מענה מיידי, הכולל לינה בבתי מלון, ומענה נוסף שכולל תשלום מקדמה ראשונית למי שביתו וחפציו נשרפו.

"סיכמנו עם רשות המסים כי ייפתח מוקד לכל מי שנפגע, שיגידו מה הם צריכים, איפה הם גרים, וישלחו אליהם שמאי", הוסיף. לדבריו, "יהיה זמן להתחשבן – עכשיו צריך לתת מענה לתושבים. המדינה תיקח אחריות על כל אירוע פח"ע ופיגוע – לצערי, מסתמן שזה בכיוון הזה".

כחלון הבהיר כי "מי שצריך להכריז על אירוע לאומני זו המשטרה, ובשיחה עם אגף החקירות, לצערי זה הולך לכיוון הזה". לדבריו, "אנחנו כרגע באירוע שמסתמן כאירוע חבלני. תושבים יקבלו מענה ולא יפלו בין הכיסאות".

נזקי השריפה בחיפה, 25 בנובמבר 2016. שלומי גבאי
נזקי השריפה בחיפה, היום/שלומי גבאי
לוחמי אש בזירת השריפה בבית מאיר, 25 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
השריפה בבית מאיר, הבוקר/נועם מושקוביץ

8:52 אדם שני נעצר בחשד להצתת השריפה שפרצה בבית מאיר, בהרי ירושלים. ממשטרת מחוז ירושלים נמסר כי החשוד, שפרטיו טרם פורסמו, מובא בשעה זו לחקירה.

8:51 כביש 6 נפתח לתנועה, לאחר שכובתה שריפה שפרצה בחלקו הדרומי. מסילה אחת בקו רכבת ישראל באר שבע-קריית גת-תל אביב נפתח לתנועה, וצוותים טכניים של רכבת ישראל משלימים את תיקון מערכת התקשורת שנפגעה בגין השריפה. תנועת הרכבות צפויה לשוב לסדרה בהמשך הבוקר.

מטוסי כיבוי פועלים מעל שמי חיפה לכיבוי השריפות, 25 בנובמבר 2016. רויטרס
מטוס כיבוי מעל חיפה, הבוקר/רויטרס
לוחמי אש בזירת השריפה בבית מאיר, 25 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
זירת השריפה בבית מאיר, היום/נועם מושקוביץ

8:36 חוקרי משטרת ישראל עצרו הלילה תושב רהט בן 24, בחשד שהעלה בדף הפייסבוק שלו דברי הסתה להצתות. החשוד מובא כעת להארכת מעצר בבית המשפט בבאר שבע.

8:12 דובר כבאות מחוז חוף אורי צ'יבוטרו אומר כי אין מוקדים בוערים בשעה זו בחיפה. עם זאת, הוא מוסיף כי קיים חשש להתפתחות מחודשת של השריפה, וכי בתא שטח גדול עדיין קיימות אלפי נקודות מעשנות שהרוח עשויה ללבות ולהצית מחדש את הבעירה.

7:48 ארבעה בתים נשרפו כליל הלילה בשריפה ביישוב בית מאיר הסמוך לבית שמש. כמה בתים ביישוב עדיין בוערים, וטרם הושגה שליטה על האש ביישוב, שכל תושביו עדיין מפונים.

זירת שריפה בחיפה , 25 בנובמבר 2016. שלומי גבאי
אזור שנשרף בחיפה, היום/שלומי גבאי
לוחמי אש בשריפה בבית מאיר, 25 בנובמבר 2016. כב"ה ירושלים, דוברות כב"ה
השריפה בבית מאיר, הבוקר/דוברות כב"ה, כב"ה ירושלים

07:13 מטוס ה"סופרטנקר" B747-400 האמריקני שיסייע במאמצי כיבוי השריפות שמשתוללות ברחבי הארץ ינחת הערב בנמל התעופה בן גוריון, בשעה 18:50.

07:07 משטרת ישראל מודיעה כי בסיום הערכת מצב בהשתתפות כלל גורמי ההצלה הוחלט כי בשלב זה לא תתאפשר חזרת התושבים לשכונות שפונו בחיפה. כוחות הכבוי ממשיכים בפעולות הכבוי מהאוויר ומהקרקע.

07:01 בשעות הקרובות יקיים ראש חטיבת המבצעים באגף המבצעים של המטה הכללי, תת-אלוף איציק תורג'מן, דיון להערכת מצב השריפות והאפשרות שצה"ל יגדיל את היקף כוח האדם שנשלח לסייע בפינוי מוקדי השריפות וסיוע בפינוי אוכלוסייה.

שריפה שפרצה בסמוך למסילת רכבת בקרבת קריית גת, 25 בנובמבר 2016. חטיבת דובר המשטרה
תנועת הרכבות באזור הופסקה. השריפה בקריית גת, היום/חטיבת דובר המשטרה
בניין מפויח לאחר השריפה בחיפה, 25 בנובמבר 2016. שלומי גבאי
התושבים טרם מורשים לחזור לבתיהם. נזקי השריפה בחיפה, הבוקר/שלומי גבאי
זירת שריפה בחיפה , 25 בנובמבר 2016. שלומי גבאי
מניין נפגעי העשן עלה ל-163. נזקי השריפה בחיפה, הבוקר/שלומי גבאי

06:53 תנועת הרכבות מקריית גת לא פועלת עקב דליקה שפרצה סמוך לכביש 6, באזור מחלף קריית גת. קטע הכביש הסמוך נסגר לסירוגין בהתאם להנחיות כיבוי אש. מוקד אש אחד כובה והושגה שליטה על המוקד השני.

06:40 מניין הנפגעים בשריפות בחיפה עלה ל-163 נפגעי שאיפת עשן. לבית החולים רמב"ם שבעיר פונו עד כה 76 נפגעים, שבעה מהם נשארו להשגחה במהלך הלילה והשאר שוחררו. 52 פונו למרכז הרפואי כרמל, מתוכם חמישה לא שוחררו. 35 פונו למרכז הרפואי בני ציון, 11 מהם אושפזו.

06:34 המשטרה עצרה חשוד במעורבות בפרוץ השריפה בבית מאיר. לוחמי האש הצליחו להקיף את חזית הלהבות בשריפה ולתחם אותה סביב היישוב, ובכך מנעו את המשך התפשטות האש לכיוון הבתים והיער הסמוך. טרם הושגה שליטה בשריפה, וההפוגה באש יכולה להשתנות בהתאם למשטר הרוחות. מאמצי הכיבוי נמשכים, בדגש על פעולות כיבוי מהאוויר.

06:06 משטרת ישראל מנהלת סריקות אחר חשודים שנצפו בזירת השריפה בבית מאיר. לפי הודעת המשטרה, עם קבלת הדיווח על אודות השריפה נמסר כי במקום נצפו כמה חשודים שנמלטו מהמקום. המשטרה פתחה בפעולות לאיתורם ובמקביל בודקת שלא נותרו תושבים ביישוב, שפונה לחלוטין עקב שריפת החורש.

03:28 שריפה פרצה ביישוב בית מאיר שבהרי ירושלים. סכנה נשקפת לבתי היישוב ולכן החלו כוחות המשטרה בפינוי התושבים. כוחות כיבוי רבים במקום ונאבקים בלהבות שהגיעו לקו הבתים. לפי שעה אין נפגעים.

שריפה מעל כרמיאל, בין נחף ללבון. נובמבר 2016. שלום מוקדר, ספק 500
השריפה בסמוך לנחף/ספק 500, שלום מוקדר

עיתון "האינדיפנדט" הבריטי מדווח על השריפות בישראל בעמוד הראשי:

2:53 האש בשריפה שפרצה בין כפר נחף ליישוב הר חלוץ כובתה. כמו כן, החשמל חזר ליישוב והתושבים רשאים לחזור לבתיהם. כוחות משטרה וכיבוי יישארו בסמוך למקום.

1:39 חמישה בתים מפונים מהיישוב כעביה שבצפון בשל שריפת חורש שפרצה במקום. לפי שעה, אין נפגעים ולא נגרם נזק אך הפינוי הוא צעד של אמצעי זהירות.

01:19 שישה בתים ביישוב הר חלוץ נפגעו בשריפה. התושבים, שפונו אתמול, מתבקשים שלא לשוב עדיין לבתיהם. כמו כן, שוטרי משטרת ישראל עורכים סיורים ביישוב כדי לשמור על רכוש התושבים. ציר 854 מצומת כרמיאל ועד לפידות נחסם משני הכיוונים.

00:05 שריפה פרצה בין הכפרים טמרה לכאבול שבגליל התחתון. לא דווח על פינוי תושבים.

שריפה בשער הגיא, ירושלים. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
שריפה בשער הגיא, אתמול/נועם מושקוביץ
שריפה בשער הגיא, ירושלים. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
שריפה בשער הגיא, ירושלים. נובמבר 2016/נועם מושקוביץ
שריפה בחיפה. נובמבר 2016. AP
צוותי הכיבוי בחיפה, אתמול/AP
מטוסי כיבוי מעל השריפה בחיפה, 24 בנובמבר 2016. ערן גילווארג
מטוס כיבוי בשמי חיפה/ערן גילווארג
מטובי כיבוי מעל השריפה בחיפה, 24 בנובמבר 2016. רויטרס
חיפה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully