וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחמים על הבתים בנטף: "האש לא תשבור אותנו"

כל התושבים פונו מהיישוב שבהרי ירושלים, ועשרות צוותי כיבוי הצליחו לבלום את התפשטות את לעבר בתי המגורים. בנצרת הושגה שליטה על שריפה שפרצה בעיר. "נישאר בשטח עד שגל האש יחלוף ונכבה את אחרון מוקדי השריפה"

צילום: רוני כנפו, דוברות מד"א, כבאות והצלה יו"ש; עריכה: ליאור נאור

עדכונים שוטפים

* מאות תושבי היישוב נטף פונו מבתיהם בעקבות השריפה המשתוללת
* האש נהדפה מקו הבתים אולם טרם הושגה שליטה מלאה
* כביש הגישה ליישוב נותר חסום
* שריפה פרצה בהתנחלות חלמיש שבבנימין. התושבים פונו מבתיהם
* שריפת חורש פרצה ליד שכונת פאחורה שבנצרת

60 צוותי כיבוי הכוללים 150 לוחמי אש פועלים משעות הלילה (שבת) להשתלטות על שריפת הענק ביישוב נטף שבהרי ירושלים, שפונה על כל 400 תושביו בעקבות הלהבות המשתוללות שהגיעו במהרה לחצרות הבתים. הכוחות הסתייעו מוקדם יותר בכ-20 מטוסי כיבוי. הבוקר הצליחו הכוחות להדוף את האש מקו הבתים של היישוב, וכן לבלום את השריפה ביער הנמצא מזרחית לנטף.

כעת מתמקדים מאמצי צוותי הכיבוי בהשתלטות על מוקדי התחדשות השריפה, במסגרת ההגנה על בתי היישוב ומניעת התפשטות האש ליישובים סמוכים. למרות שאין סכנה מיידית בדרך המובילה לנטף, הוחלט על השארת הכביש סגור לפי שעה, עד להערכת מצב של כוחות הכיבוי ושל המשטרה, בדבר הסיכון לשהייה בישוב והסיכוי להתחדשות האש.

כוחות הכיבוי הבהירו כי עדיין לא הושגה שליטה מלאה בשריפה, ובשל הרוחות הערות עדיין יש חשש להתלקחות של שריפות משנה והתפשטותן. לדברי כוחות הכיבוי, קיים סיכון גדול לבתים בחלק הצפון-מערבי של נטף, וישנה שריפה מפותחת ביער המוביל לציר הכניסה ליישוב. מוקד נוסף נמצא בסמוך לקיבוץ מעלה החמישה, שם 12 צוותי כיבוי פועלים למנוע את התקרבות האש ליישוב.

גל שריפות ברחבי הארץ | סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
שריפות ברחבי ישראל | עדכונים שוטפים
נתניהו: מי שמנסה לשרוף את מדינת ישראל - ייענש בחומרה
"לוחמת אש לכל דבר": הכלבה שחולצה מבית שרוף בחיפה הפכה לכבאית

שריפה בנטף. נובמבר 2016. רויטרס
כל היישוב פונה. השריפה בנטף/רויטרס

רמי מתן, חבר ועד היישוב, סיפר: "היישוב מפונה, והחשמל עוד לא חזר. חלקם הגדול של התושבים ביד השמונה ואחרים הלכו לישון אצל קרובי משפחה". לדבריו, "מצב הרוח טוב, עשינו קבלת שבת וארוחה, ואנחנו מחכים שהרוח תשנה את כיוונה. המורל גבוה, נטף קהילה חזקה ותומכת שמפרגנת. אש לא תשבור אותנו, גם אם זה יהיה פעם עשירית". הוא סיכם: "עבדנו קשה בנטף עד היום. מה נעשה? נברח?".

טפסר ניסים טויטו, ממלא מקום מפקד כיבוי והצלה מחוז ירושלים, סיפר: "משעות אחר הצהריים נאבקים לוחמי ולוחמות האש בשריפה גדולה ומשמעותית, שהתקדמה במהירות בוואדי בין היישובים מעלה החמישה ונטף". לדבריו, "משימותינו העיקריות הן הצלת נפש ורכוש וצמצום הנזק לטבע ולחי".

"צוותי הכיבוי נאבקים זה היום הרביעי ברציפות, בשריפות ענק המסכנות יישובים שלמים", הוסיף טפסר טויטו. "אודות לאומץ לבם ונחישותם של הלוחמים, השריפות הסתיימו ללא נפגעים ובהצלחה ניכרת בהצלת רוב מוחלט של הבתים. אנחנו נמשיך ונישאר בשטח ככל שידרש מאיתנו, עד שגל האש הזה יחלוף ונכבה את אחרון מוקדי השריפה".

שריפה בנטף. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
"מחכים שהרוח תשנה את כיוונה". נטף, אמש/נועם מושקוביץ

כמו כן, במהלך היום אתמול, שוטרים ערכו סריקות אחר תושבים שנותרו בבתיהם, ואיתרו שמונה בני אדם להם סייעו בחילוץ. חוקרי השריפות של שירותי הכבאות בודקים חשד ולפיו השריפה פרצה בעקבות השלכת בקבוק תבעירה מהכפר הסמוך ק?ט?נה.

כתוצאה מהאש החזקה, עלתה באש מסעדה בנטף ונזק משמעותי נגרם למבנה סמוך. מוקדם יותר נמסר כי האש דעכה, אולם בהערכת מצב שהתקיימה בחפ"ק המשטרתי יחד עם כוחות הכיבוי וכלל הגורמים, הוחלט כי תושבי היישוב לא יחזרו לביתם בשלב זה וציר הגישה ליישוב יוותר סגור לתנועה. זאת, בעיקר בשל החשש משינוי במצב כתוצאה מתנאי מזג האויר והרוחות, שעלול להוביל לחידוש השריפה.

השריפה פרצה בסביבות השעה 15:00, כש-60 חוגגים השתתפו בחתונה במסעדת "המטבח של רמה" ופונו עם קבלת הדיווחים על האש. כשעה וחצי לאחר שעזבו את המקום, אחזה האש במסעדה שנשרפה כליל, כמו גם ביתה של בעלת המסעדה. אחד מהנוכחים באירוע סיפר על בהלה גדולה במהלך האירוע המשמח.

שריפה בנטף. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
נטף, הערב/נועם מושקוביץ

היישוב נטף כבר פונה בבוקר יום רביעי השבוע, כאשר בסמוך לו פרצה השריפה הגדולה וכמה מבתי היישוב עלו באש. השריפה שנעה ביממות האחרונות לכיוון מערב עדיין בוערת באזור שער הגיא. מוקדם יותר הודיעה המשטרה לתושבי חיפה כי מי שטרם קיבלו היתר לשוב לשכונותיהם רשאים לחזור לבתיהם.

שריפה בנטף. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
פעולות הכיבוי בנטף/נועם מושקוביץ

שריפה פרצה אמש גם בחורש הסמוך לשכונת פאחורה שבנצרת, ועקב הקרבה לבתי המגורים בעיר הוחלט על פינוי קו הבתים הקדמי. כמו כן, צירי תנועה בשכונה נחסמו לתנועת כלי רכב, ושוטרי משטרת ישראל ולוחמי האש פועלים במקום.

מאוחר יותר פרצה שריפה גם בסמוך להתנחלות חלמיש שבבנימין, ו-350 המשפחות המתגוררות בה פונו מבתיהם. כוחות הכבאות וההצלה מסרו כי שינוי במשטר הרוחות העצים את הדליקה, שמסכנת את כלל בתי היישוב. כמו כן נמסר כי בלוני גז עולים באש ומתפוצצים. כוחות סיוע נוספים בדרך לאזור, הכוללים בין היתר כבאיות פלסטיניות. הכבאים סורקים את הבתים בניסיון לאיתור לכודים.

שריפה בנטף. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
מטוס כיבוי בנטף/נועם מושקוביץ
שריפה בנטף. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
שריפה בנטף. נובמבר 2016/נועם מושקוביץ
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שריפה בבנימינה, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר פרצה שריפת חורש גדולה ליד היישוב חרשים שבמועצה האזורית משגב, בגליל המערבי. צוותי כיבוי פועלים במקום, לצד מטוסי כיבוי יווניים וטייסת הכיבוי הארצית. בסמוך אליו, ביישוב יעד שבמועצת משגב, פונו תושבי קו הבתים הראשון של היישוב בשל שריפה שפרצה באזור ונקראו לשוב לבתיהם זמן קצר לאחר מכן, עם ההשתלטות על השריפה.

נתניהו: "מי שמנסה לשרוף את המדינה ייענש בחומרה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים בשעות הצהריים מסיבת עיתונאים בבסיס חיל האוויר בחצור ואמר כי "מי שמנסה לשרוף את מדינת ישראל ייענש בחומרה". ביחס לצפי לסיום גל השריפות אמר נתניהו כי מזג האוויר היבש יתמשך לשבוע הבא, "איננו יודעים מתי יסתיים, אך אנו נערכים לקראת כל האפשרויות".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן הוסיף כי עד כה נעצרו 14 חשודים בחשד להצתה או הסתה לביצוע הצתה, במסגרת חקירות השריפות שפרצו ברחבי הארץ. שלושה מהעצורים קשורים לשריפת הענק בחיפה, וסגן מפכ"ל המשטרה ניצב זוהר דביר אישר במשדר וואלה! NEWS כי השריפה בעיר הצפונית נחקרת כהצתה. המשטרה תבחן מצלמות אבטחה בתחנות דלק כדי לאתר חשודים.

(עדכון ראשון: 17:01)

שריפה בנטף. נובמבר 2016. כב"ה, דוברות כב"ה
השריפה בנטף/דוברות כב"ה, כב"ה
נזקי השריפה ברחוב אח"י דקר שבחיפה, 25 בנובמבר 2016. צביה ויקסלבאום, מערכת וואלה! NEWS
נזקי השריפה ברחוב אח"י דקר בחיפה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, צביה ויקסלבאום
שריפה בנטף, 25 בנובמבר 2016. דוברות כב"ה ירושלים, דוברות כב"ה
השריפה בנטף, אתמול/דוברות כב"ה, דוברות כב"ה ירושלים
שריפה בנטף, 25 בנובמבר 2016. דוברות כב"ה ירושלים, דוברות כב"ה
השריפה בנטף, אתמול/דוברות כב"ה, דוברות כב"ה ירושלים
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שריפה ליד מעלה החמישה בהרי ירושלים, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שריפה ליד מעלה החמישה בהרי ירושלים, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך
בית משפחת היילפרין שנפגע בשריפה, בית מאיר. 25 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
נזקי השריפה בבית מאיר, אתמול/נועם מושקוביץ
תושבי חיפה מכסים את פניהם מהעשן שנותר אחרי השריפה בחיפה, 25 בנובמבר 2016. ראובן קסטרו
נזקי השריפה בחיפה, אתמול/ראובן קסטרו
פינוי עצים שנפלו במהלך השריפה בחיפה, 25 בנובמבר 2016. ראובן קסטרו
נזקי השריפה בחיפה, אתמול/ראובן קסטרו
נזקי השריפה בחיפה, 25 בנובמבר 2016. ראובן קסטרו
נזקי השריפה בחיפה, אתמול/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully