וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלמ"ס: מנהל תיכון חילוני מרוויח כמעט כפול ממקבילו במגזר החרדי

24.11.2016 / 14:52

דוח הלמ"ס חושף כי שכרו החודשי של מנהל תיכון חילוני עומד על כ-27 אלף שקלים, בעוד של מנהל תיכון חרדי נאמד ב-16 אלף שקלים. מהדוח עלה עוד כי שכרן של נשים מנהלות גבוה במעט משכר גברים מנהלים

בגרות במתמטיקה, מאי 2015. נועם מושקוביץ
משכורתו של מנהל תיכון ממוצע עומדת על כ-24,000 שקלים/נועם מושקוביץ

דוח חדש שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) מציג את שכרם של מנהלי בתי הספר, וחושף פערים בין המגזרים. על פי הדוח, שפורסם ביום שני האחרון שכרם של מנהלים בחינוך הממלכתי-עברי הוא הגבוה ביותר ועומד על כ-26,700 שקלים למנהל תיכון.

מנגד, משכורתו של מנהל תיכון חרדי עומדת על כ-16 אלף בלבד – אף שהוכפלה בעשר השנים האחרונות. מנהל תיכון במגזר הערבי הרוויח כ-23 אלף שקלים בחודש. עוד עולה כי שכרם של מנהלי תיכון גבוה בכ-12% מזה של מנהלי החינוך היסודי, ובשנת 2014 עמד שכרם בממוצע על כ-24 אלף שקלים בחודש.

עוד בנושא:
צמצום בפערים החברתיים, אין שיפור במתמטיקה ואנגלית: נתוני המיצ"ב
האלימות המילולית הנפוצה ביותר בתיכונים - על רקע עמדות פוליטיות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עלייה נרשמה גם בשיעור הנשים המנהלות, הניכרת בעיקר במגזר הדתי והערבי. כך, בשנת 2016 הגיע שיעור הנשים בחינוך הממלכתי-עברי לכ-90% בבתי הספר היסודיים, ולכ-65% בתיכונים. באשר למגזר הממלכתי-דתי, 57% ממשרות המנהלים בחינוך היסודי מאיישות נשים, לעומת 30% בחינוך העל-יסודי.

במגזר הערבי רק 38% ממנהלי בתי הספר היסודיים הן נשים, ו-23% בתיכון. לשם השוואה, לפני עשור רק אחד מכל ארבעה מנהלים בבתי הספר הערביים היה אישה. נוכחות חזקה של המין הנשי ניכרת לאורך שנים במגזר החילוני, שם שיעור המנהלות עומד על כ-90% ב-20 השנים האחרונות.

עוד עולה מהדוח כי שכרן השעתי של נשים מנהלות גבוה מעט יותר משכר הגברים. בחינוך העל-יסודי, שכרן של נשים בשנת 2014 היה מעט יותר גבוה, כ-8,600 שקלים לעומת 8,174 שקלים בקרב גברים.

בהשכלת מנהלי בתי הספר חלה עלייה חדה בשני העשורים האחרונים כאשר בחינוך העברי 71% מהמנהלים הם בעלי תואר שני, לעומת 8% בלבד בשנת 1991. בתיכונים הערביים לארבעה מכל חמישה מנהלים יש תואר שני. בשנת 2016 ,כ-84% מהמנהלים בממוצע בכלל המגזרים, עבדו לפחות 31 שעות שבועיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully