וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימי ההרעבה: אסד מהדק את הכיתור - ויותר ממיליון איש חיים תחת מצור

דוח חדש שנחשף במועצת הביטחון של האו"ם העלה כי בחצי השנה האחרונה הוכפל מספר האנשים שחיים במצור ברחבי סוריה. זאת, כחלק מהטקטיקה האכזרית של המשטר להכריח את מעוזי המורדים להיכנע. "חאלב עומדת בפני השמדה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מספר האנשים החיים תחת מצור בסוריה הוכפל בתוך חצי שנה ומונה עתה כמיליון תושבים – כך עולה מדוח חדש שפרסם היום (שני) האו"ם. לפי הדוח, שחשף מתאם הסיוע ההומניטרי בארגון סטיבן אובריין, "הטקטיקה האכזרית" ננקטת בעיר על ידי כוחותיו של הנשיא בשאר אסד, שמנסה לאלץ את מתנגדיו בשטחים שבידי האופוזיציה לוותר עליהם תוך כדי "בידוד, הרעבה, הפגזה ומניעת סיוע הומניטרי ואספקת מזון".

הדוח נחשף במהלך דיון במועצת הביטחון של האו"ם ובמהלכו העביר אובריין ביקורת מרומזת על רוסיה. "אלו האחראים למצור יודעים שהמועצה הזאת לא מסוגלת או לא רוצה לאכוף את רצונה או להחליט על צעדים שיעצרו זאת", אמר. רוסיה, חברה קבועה במועצה, מונעת מאז תחילת מלחמת האזרחים כל החלטה שמנסות להעביר מדינות המערב נגד משטרו של אסד, שלטובתו היא התערבה במלחמה לפני יותר משנה.

לקריאה נוספת על המלחמה בסוריה
סוריה דוחה את הצעת האו"ם: לא נאפשר ממשל אוטונומי במזרח חאלב
התערבות מהמערב: ארה"ב קוראת לרוסיה לעצור מידית ההפגזות בחאלב

נערים פצועים בבית חולים שדה בסמוך לחאלב לאחר תקיפה אווירית, סוריה, 18 בנובמבר 2016. רויטרס
כ-250 אלף תושבים חיים במצור. ילדים שנפצעו בהפצצה במזרח חאלב/רויטרס
פצוע יושב על הריסות מבנה בפרבר דומא שבדמשק המוחזקת על ידי המורדים, 18 בנובמבר 2016. רויטרס
פצוע בהריסות בדומא, שבפרברי דמשק/רויטרס

בין האזורים שנקלעו לאחרונה למצור הם ג'ובר, הג'ר אל-אסוואד וחאן א-שייח שבפרברי דמשק וכמה אזורים במזרח רוטה, אזור חקלאי שנמצא מחוץ לעיר הבירה. שיטה זו הביאה לאחרונה לכמה הישגים עבורו של הנשיא, ובאוגוסט האחרון התפנו כמה אלפי בני אדם שחיו בעיירה הנצורה דאריא במשך ארבע שנים וחצי.

הוא הזהיר כי כ-275 אלף תושבים החיים במזרח חאלב הנצורה עומדים בפני סכנת "השמדה". מתאם פעולות הסיוע אמר כי הפסקת האש החד-צדדית שהוכרזה על ידי רוסיה וסוריה, שהחלה ב-18 באוקטובר, הציעה "שביב של תקווה" לתושבים, אולם מאז התחדשה הלחימה בשבוע שעבר אמר כי העיר "המוות וההרס חזרו פעם נוספת". אובריין הוסיף כי נותרו מתקנים רפואיים בודדים הפועלים במזרח חאלב מאחר שכולם "נכתשו עד אפר".

ילד יושב בהריסות מבנה בפרבר דומא שבסמוך לדמשק, 14 בנובמבר 2016. רויטרס
"המועצה לא מסוגלת לאכוף החלטות". הריסות בדומא/רויטרס

במהלך הדיון, חשפה שגרירת ארצות הברית באו"ם סמנתה פאוור את שמותיהם של 13 מפקדים בצבא סוריה שלטענתה מעורבים בפגיעה באזרחים מאז תחילת המלחמה. "ארצות הברית לא תאפשר לאלו המפקדים על היחידות המעורבות בפעולות הללו להתחבא מאחורי משטר אסד", אמרה. "אלו האחראים לכך צריכים לדעת שהקהילה הבינלאומית צופה בהם, מתעדת את מעשיהם ושיום אחד הם יישאו באחריות".

מולה עמד סגן השגריר הרוסי במועצה, שתקף אותה בחזרה והאשים אותה בצביעות. היחסים בין וושינגטון למוסקבה הידרדרו בחודשיים האחרונים לאחר כישלון הפסקת האש שעליה הסכימו בספטמבר, ובקרמלין מצפים לחילופי הממשל לנוכח הרצון של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ לשתף פעולה עם ולדימיר פוטין. "שכחתם אפילו מהסטנדרטים שהצבתם בעצמכם לחזקת החפות", אמר ולדימיר ספרונקוב. "זה משהו שאפשר להכריע רק באמצעים חוקיים. זה משהו בסיסי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully