וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מיליארדים ייכנסו לקופת המדינה": האם ישראל תייצא קנאביס?

21.11.2016 / 20:32

אתמול רמז שר הבריאות כי יסכים לאשר ייצוא קנאביס של מגדלים ישראלים, אם ההכנסות מהמהלך יופנו למשרדו. עורך דין המייצג את המגדלים בארץ לאולפן וואלה! NEWS: "המריחואנה הישראלית מדהימה"

עריכת וידאו: ניר חן.

אמש רמז שר הבריאות, יעקב ליצמן, כי יסכים לאשר ייצוא קנאביס מישראל. היום (שני) התראיין באולפן וואלה! NEWS עו"ד מאיר סחיווסחורדר, המייצג מגדלים ומשווקים של קנאביס רפואי. "לדעתי המריחואנה הישראלית היא מדהימה. תנאי הגידול בארץ אידאליים, מזג האוויר, המיקום של המגדלים, הידע החקלאי שכל המגדלים מביאים איתם", אמר סחיווסחורדר. על האפשרות שמגדלי קנאביס יוכלו לייצא את ייבוליהם אמר: "היה מי שאמר בוועידה שהוא מפחד שישראל תהיה מדינת סמים כמו קולומביה. טאטאו את זה מתחת לשולחן וזהו".

בוועידה של עיתון "המודיע" אמר אתמול ליצמן כי "יש עלי לחץ גדול לייצא קנאביס לחו"ל". "אני לא יכול להגיד לכם שאני בעד קנאביס, למרות שעשיתי רפורמה", הוסיף, "אבל אמרתי לבכיר באוצר שאם אני מסכים לייצא – זה בתנאי שכל ההכנסות יילכו למשרד הבריאות, וכנראה תהיה הסכמה על זה".

השר ליצמן הביע בעבר התנגדות לייצוא קנאביס לחו"ל בטענה כי הדבר "לא מוסרי ולא ערכי". אולם, הדברים שאמר אתמול מעידים כי חלה התרככות בעמדתו. בחודש יוני האחרון אישרה הממשלה את רפורמת הקנאביס שיזם ליצמן, שנועדה להבטיח שהמוצרים ייוצרו בתנאי איכות ראויים ויונפקו בבתי מרקחת, כמקובל בתחום התרופות.

לדברי סחיווסחורדר, כיום יש במדינת ישראל 30 אלף צרכנים חוקיים של קנאביס רפואי. "כעת מדובר ב-120 מיליון שקלים בשנה. אם נייצא לעולם, גם אם מדובר בחצי מיליון צרכנים, שזו כמות לא גדולה, נגיע למיליארדי שקלים. אם מדינת ישראל תכלכל את עצמה נכון, היא תנהיג מס מאוד גבוה, ו-70% מהמחזור יכול להגיע לקופה המדינה. כולם ייהנו", אמר .


עוד בוואלה! NEWS:
סימון מוצרים מזיקים ואזהרת סוכר: מהפכת התזונה של משרד הבריאות
עקב הפרסום בוואלה! NEWS: רופאים הוכשרו לטיפול בהתמכרות למין
האויב החדש של שר הבריאות: יאסור חלוקת שוקו בקייטנות

קנאביס רפואי ב"תיקון עולם" ספקית הקנאביס הרפואי הראשונה בישראל. מאי 2015. תיקון עולם,
30 אלף צרכנים חוקיים בארץ. מריחואנה רפואית/תיקון עולם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully