וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: "אני מאוכזב מממשלו של אובמה, הוא כשל"

נשיא טורקיה התראיין לתכנית "60 דקות" והעביר ביקורת חריפה על התנהלותה של ארצות הברית בסוריה. "אובמה כשל בהתמודדות עם האתגר", אמר. הוא אף יצא נגד הסירוב האמריקני להסגיר את איש הדת גולן. "העם שלי יחשוב כי ארה"ב תומכת בהפיכה"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הביע הלילה (שני) את חוסר שביעות רצונו מממשלו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה. בריאיון לתכנית "60 דקות" של רשת CBS האמריקנית, האשים הנשיא הטורקי את מקבילו האמריקני בהתנהלות כושלת בסוריה, שגרמה לטענתו לגל הפליטים המציף את המדינה. כמו כן, הוא יצא נגד הסירוב האמריקני להסגיר לידי אנקרה את איש הדת פתהוללה גולן, השוהה בפנסילבניה מאז 1999 ובו רואה ארדואן כאחראי לניסיון ההפיכה הכושל במדינה.

"לא אגיד את האמת אם אגיד שאני לא מאוכזב. אני מאוכזב", אמר ארדואן למראיין סטיב קרופט כשנשאל לגבי ההתמודדות האמריקנית עם המשבר בסוריה. "דנו בנושא עם אובמה ועם סגנו ביידן. הם כשלו בהתמודדות עם האתגר ובטיפול בעניינים אלה באופן רציני. טורקיה קיבלה לידיה שלושה מיליון פליטים מסוריה וממקומות נוספים, מספר כפול מהמספר שקיבלה אירופה".

עוד כתבות מהעולם:
"מארב": שוטר בארה"ב נורה למוות כשישב בניידת, אחר נפצע אנוש
פוטין: "טראמפ הודיע לי כי הוא מוכן לשקם את יחסי רוסיה-ארה"ב"
הכול בגלל קוף: 16 הרוגים ועשרות פצועים בעימותים בדרום לוב

ארדואן בטקס חניכת גשר תלוי בטורקיה 26 אוגוסט 2016. רויטרס
"קיבלנו מספר כפול של פליטים מזה שקיבלה אירופה". ארדואן/רויטרס

ארדואן העביר ביקורת רבה בעבר על תמיכתה של וושינגטון במורדים הכורדים הנאבקים בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). טורקיה מתנגדת לשותפות של המיליציה הכורדית בסוריה (YPG) במאבק בדאעש, שכן היא רואה בו כשותף של המיליציה הכורדית בטורקיה (PKK) שבה נאבק הממשל באנקרה. בריאיון אמר ארדואן כי ההתנהלות של ארצות הברית בסוריה הובילה לאיום ביטחוני על המדינה בגבולה הדרומי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ברק אובמה במסיבת עיתונאים בבית הלבן, 14 בנובמבר 2016. רויטרס
ארדואן העביר ביקורת על ממשלו. אובמה/רויטרס

ארדואן חזר גם על דרישתו להסגיר לידי אנקרה את איש הדת גולן. "האיש הזה הוא מנהיג של ארגון טרור שהפציץ את הפרלמנט שלי", אמר ארדואן, והוסיף כי טורקיה הסגירה לידי ארצות הברית חשודים בטרור ומצפה שזו תעשה את אותו הדבר. לטענתו, כל עוד גולן לא יוסגר, הציבור בטורקיה יאמין כי וושינגטון תומכת בהפיכה. "לא אאשים את ארצות הברית במעורבות, אבל זה מה שהעם שלי יחשוב. מדוע אתם עדין לא מסגירים את האדם הזה?".

ארדואן התייחס גם לגל הטיהורים שנערך לאחר ניסיון ההפיכה, שבמסגרתו נעצרו עשרות אלפי בני אדם, ועשרות אלפים נוספים פוטרו ממשרתם האזרחית או הצבאית. "אנו לא יכולים לשתוק מול ניסיונות להרוס את מדינתי", הדגיש, והבהיר כי לא היה בו כל חשש לכך שההפיכה תצלח והוא יופל משלטונו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully