וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: מסוק משטרה מתרסק במהלך קרבות עם כנופיות בפבלות של ריו

20.11.2016 / 10:29

ארבעה שוטרים נהרגו כשהמסוק התרסק בעיר השנייה בגודלה בברזיל, אולם טרם ברור אם הוא החל להסתחרר כתוצאה מהירי או מתקלה טכנית. הפשיעה בעיר גואה מאז סיום האולימפיאדה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מסוק של משטרת ריו דה ז'נרו התרסק אתמול (שבת) בעיר במהלך חילופי אש כבדים בין הרשויות לכנופיות בשכונות העוני של העיר הברזילאית. לא ברור אם המסוק, ועליו ארבעה שוטרים, התרסק כתוצאה מתקלה טכנית או מהירי. סרטון חובבים שנשלח לרשתות הטלוויזיה המקומיות תיעד את כלי הטיס מסתחרר וצונח לעבר הקרקע. הוא נפל באזור מאוכלס, אולם התרסק בשטח פתוח ליד כביש ראשי מרכזי. צוותי הכיבוי חילצו את גופות השוטרים מההריסות.

הפשיעה והאלימות בעיר גאו מאז העיר השנייה בגודלה במדינה אירחה את האולימפיאדה בקיץ האחרון. משבר כלכלי כבד, אבטלה והתרוקנות הקופה הציבורית חיזקו את ארגוני הפשע באזורים כמו "עיר האלוהים", אחת ממשכנות העוני המפורסמות ביותר בעיר.

בשנים האחרונות הצליחה המשטרה להדוף את סוחרי הסמים וארגוני פשיעה אחרים מפבלות רבות בריו, אך הממשלה בריו עומדת בפני מחסור חמור בתקציב של כ-20 מיליארדר ריאל ברזילאי – 5.9 מיליארדר דולר. שיעורי הרצח בעיר צמחו בספטמבר האחרון בכמעט 18% בהשוואה לאותה תקופה בשנה שעברה ומעשי פשע אחרים זינקו ב-44%.

לקריאה נוספת בנושא
מפגינים השתלטו על הפרלמנט בברזיל: "רוצים שלטון צבאי"
נפילתה של לוחמת הגרילה שכבשה את הנשיאות וסולקה ב"הפיכה"
אחרי שאורות האולימפיאדה כבו, בברזיל מתעוררים למציאות המרה

מסוק משטרה שהתרסק בריו, ברזיל, 19 בנובמבר 2016. AP
המסוק שהתרסק בריו, אתמול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully