וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים השתלטו על הפרלמנט בברזיל: "רוצים שלטון צבאי"

17.11.2016 / 17:23

עשרות מפגינים "כבשו" את הבית התחתון של הקונגרס במחאה נגד השחיתות וקראו להחזיר את הדיקטטורה ששלטה במדינה במאה הקודמת. לאחר כשלוש שעות, הם פונו על ידי המשטרה ונעצרו

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מפגינים שקראו להפיכה צבאית השתלטו אתמול (רביעי) על הבית התחתון בברזיל במחאה נגד ממשלת הימין וצעדי הצנע שהיא נוקטת. אחרי כשלוש שעות הדפה המשטרה את הקבוצה, שמנתה כ-60 איש, ועצרה אותם אחרי שהצליחו לחדור לאולם והתעמתו עם המאבטחים.

המפגינים מחו נגד "השחיתות הטבועה" בממשלה ובשלב מסוים החלו לשיר את ההמנון של המדינה הדרום-אמריקנית, שנשלטה על ידי הצבא בין 1964 ל-1985. חקירה שמתנהלת בשנתיים האחרונות סביב הונאת ענק של חברת הנפט הממשלתית "פטרובראס" משתקת את ברזיל. שני מנהלים בכירים בחברות בנייה נשלחו למאסר, יותר מ-60 פוליטיקאים נמצאים תחת חקירה והנשיא לשעבר לולה דה סילבה עומד לדין בגין שני מקרים שונים הקשורים לפרשה.

לקריאה נוספת על המשבר בברזיל
נפילתה של לוחמת הגרילה שכבשה את הנשיאות וסולקה ב"הפיכה"
אחרי שאורות האולימפיאדה כבו, בברזיל מתעוררים למציאות המרה

הפגנה נגד שחיתות הממשלה, ברזיל. נובמבר 2016. AP
שרו את ההמנון במהלך המחאה. המפגינים בפרלמנט, אתמול/AP
הפגנה נגד שחיתות הממשלה, ברזיל. נובמבר 2016. AP
המפגינים מפונים מהפרלמנט, אתמול/AP

בריו דה ז'נרו, המחוקקים בפרלמנט האזורי החלו לדון בצעדי צנע במקביל להפגנות שהחלו מחוץ למבנה. המשטרה התעמתה עם המפגינים, שמחו נגד הקיצוצים הנרחבים המתוכננים, ופיזרה גז מדמיעה לעברם.

ריו, שרק לפני שלושה חודשים אירחה את המשחקים האולימפיים, מחזיקה בחוב השני בגודלו במדינה. זה חודשים רבים שעובדי ציבור, בהם שוטרים, אינם מקבלים משכורות או מקבלים אותן באיחור. לפי תחילת האולימפיאדה, הממשלה המקומית בריו הכריזה על "מצב חירום כלכלי" כדי לשחרר תקציב פדרלי שיבטיח כי השוטרים יקבלו משכורות ושבתי החולים יישארו פתוחים במהלך המשחקים.

עם זאת, עובדי בתי החולים טוענים כי הרפואה הציבורית נמצאת בכאוס, כשציוד בסיסי וחיוני הולך ואוזל, בעוד מורים בבתי הספר מדווחים על מצב דומה. ההפגנות בעיר היו קטנות הרבה יותר בהשוואה למחאות ההמונים שפקדו את ברזיל בשנים האחרונות עם התפוגגות הצמיחה הכלכלית, כולל אחת נגד הנשיאה לשעבר דילמה רוסף, שהודחה השנה על ידי הקונגרס.

אוטובוס שנשרף במהלך הפגנה בריו דה ז'נרו, ברזיל, 16 בנובמבר 2016. רויטרס
אוטובוס שרוף במהלך הפגנה בריו, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully