וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזרת אחר תמיכת השר כץ: יחימוביץ' תצטרך להחליט אם לרוץ בהסתדרות

20.11.2016 / 12:45

הזמן שנותר לחברת הכנסת עד שתצטרך להחליט אם לרוץ לבחירות ליו"ר ההסתדרות אוזל - ותמיכת השר חיים כץ עשויה להיות לשון המאזניים. במקביל, מנסה היו"ר ניסנקורן למנוע בחירות ארציות – בהן מעולם לא התמודד

ספק 500

(בווידאו: סקר טלפוני הבודק את התמיכה במועמדים האפשריים לראשות ההסתדרות, ספטמבר)

בשבוע שעבר אושר בבית נבחרי ההסתדרות לו"ז בחירות חדש, כך שבעוד חודש ועשרים יום, ב-9 בינואר, יהיה זה היום האחרון להגשת הרשימות שיתמודדו על הקמת סיעה בהסתדרות. ביום זה, בכירי הארגון ישבו דרוכים מול המחשבים, כדי לראות מי פרט ל"יש עתיד", יהיו הרשימות החדשות שיגישו את מועמדותן, ובעיקר כדי לדעת אם ח"כ שלי יחימוביץ' תקים סיעה או תצטרף לאחת קיימת - דבר שיסלול את דרכה להתמודדות על תפקיד יו"ר ההסתדרות.

יהיה זה רק פרומו לתאריך הגורלי באמת, ה-23 בפברואר – היום האחרון להגשת המועמדות לתפקיד היו"ר.

בימים אלו בודקת יחימוביץ' את האפשרויות, ואף מנהלת מגעים עם שר הרווחה והעבודה חיים כץ, מייסד סיעת "עוז" בהסתדרות, כדי שזה יתמוך בהתמודדותה לתפקיד מול היו"ר המכהן אבי ניסנקורן. יחימוביץ' זקוקה לכובד משקלו של כץ, שיחזק אותה מול הסיעות הוותיקות, שתומכות ביו"ר הנוכחי.

בסביבתו של כץ סיפרו כי רק לאחרונה הגיעה יחימוביץ' ללשכתו עם סקר שהזמינה, שנחשף בוואלה! NEWS, הבוחן את מועמדותה מול ניסנקורן ומול ח"כ מאיר כהן (יש עתיד), שמפלגתו כבר הודיעה על הכוונה להקים סיעה בהסתדרות. לפי הסקר, יחימוביץ' תנצח בבחירות מול שניהם. גורמים בכירים בהסתדרות אישרו את הדברים, והסבירו כי המו"מ המתקדם ביניהם הוא אחת הסיבות לכך שעד לרגע זה כץ, בעל ברית של ניסנקורן, עדיין לא הגיע עמו להסכם לריצה משותפת.

עוד בוואלה! NEWS:
העיצומים מחריפים - וגם הריבים: משבר פנימי בין הטייסים ליו"ר הוועד
מחאת הלהט"ב עולה שלב: דגלי גאווה נתלו על בניין הרבנות בי-ם
"פירקת משפחה": ינון מגל יוצא נגד יחימוביץ' על רקע פרשת ארי שביט

ח"כ שלי יחימוביץ', סיעת המחנה הציוני, פתיחת מושב הקיץ של הכנסת. 23 במאי 2016. נועה איזנשטט
תתמודד על ראשות ההסתדרות? יחימוביץ'/נועה איזנשטט

"חבירה של שלי לחיים כץ תקשה מאוד על ניסנקורן לנצח ולא מן הנמנע שהיא יכולה לנצח אותו", אמר גורם בהסתדרות. "ראיה לכך ניתן למצוא בבחירות של שנת 2012, שבהן התמודד איתן כבל מול עופר עיני וגרף כ-34 אחוזים מקולות הבוחרים, על אף שהגיע למרוץ עם מעט זמן וללא עורף לוגיסטי, וכשרוב הסיעות הוותיקות תמכו בעיני, שהיה אז בשיא הפופולריות שלו".

הגורם אף הזכיר כי כבל ניצח אז גם בקלפי בבית ההסתדרות וגם הגיע ל-48% במרחב תל אביב. "הבחירות האלה הוכיחו שאין לוועדים שליטה מאחורי הפרגוד על העובדים. 34% זה המון, ואם חיים כץ או הליכוד היו מצטרפים לאיתן כבל הוא היה מנצח".

חיים כץ, שר הרווחה חותם על תכנית למימוש זכויות ניצולי השואה בישראל, בית העיתונאים סוקולוב, תל אביב. 14 באפריל 2016. ניב אהרונסון
ישתף פעולה עם הח"כית מהמחנה הציוני? כץ/ניב אהרונסון

נכון לעכשיו, פעולותיה של יחימוביץ' בשטח מעידות כי הסיכויים להתמודדותה גבוהים. בריאיון שהעניקה לאחרונה לרדיו אילת במהלך כנס העיתונות היא נשאלה לגבי אפשרות לרוץ לתפקיד, ונמנעה מלתת תשובה חד-משמעית בנוגע להחלטתה. ראיון זה הוא רק אחד מני רבים שבהם התחמקה יחימוביץ' מלתת תשובה מוחלטת בנושא, ואמרה שטרם הגיעה להחלטה האם לרוץ לראשות המפלגה או לתפקיד היו"ר בהסתדרות.

כדי להתמודד על התפקיד הבכיר עומדות בפני יחימוביץ' שלוש אפשרויות. הראשונה, שהיא פחות עדיפה מבחינתה וגם פחות סבירה, היא הקמת סיעת יחיד עצמאית המחייבת החתמה של אלפי חברים שמודיעים על תמיכה בה, לצד גיוס כספים בגובה של כמיליון שקלים ואף מעבר לכך. האופציה השנייה היא לרוץ בראש סיעתו של חיים כץ - מהלך לא טבעי שעלול להעלות בעיות לא מעטות עבורה, בייחוד מאחר וכץ הוא חבר מרכז הליכוד ושר במפלגת השלטון.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ויו"ר בינ"ה שלמה אביטן בישיבה לשם הכרזה על סכסוך כללי במשק, 15 נובמבר 2016. מגד גוזני
מעולם לא נבחר בבחירות ארציות. ניסנקורן/מגד גוזני

ניצחון של יחימוביץ' בתמיכת כץ עלול להגביר את כוחה של הליכוד במשלט האחרון שעוד נמצא בידי מפלגת העבודה. האופציה השלישית והטבעית ביותר כעת עבור יחימוביץ' היא הגעה להסכמות עם איתן כבל, חבר מפלגתה. כבל הקים בבחירות האחרונות את סיעת "בית חברתי", שנכון לרגע זה נמצאת במו"מ מתקדם עם ניסנקורן לריצה משותפת.

ניסנקורן מעולם לא זכה בבחירות ארציות

ניסקורן עצמו מעולם לא עמד בסיטואציה של התמודדות בבחירות ארציות, שכן בחירתו לתפקיד ב-2014 נעשתה בבחירות פנימיות, ומינויו אושר בבית נבחרי ההסתדרות. אם תחליט יחימוביץ' להתמודד מולו השנה, תהיה זו מערכת הבחירות הארצית הראשונה של ניסנקורן. נכון לעכשיו אין כרגע אדם מלבד יחימוביץ' הבודק את האפשרות להתמודד, ובמידה ותחליט שלא לעשות כך, יתקיימו בחירות לסיעות בלבד ולא בחירות ארציות.

יחד עם זאת, גורמים בקואליציה של ההסתדרות סיפרו כי בימים אלו עומל ניסנקורן יחד עם אחיו של עופר עיני על סגירת הקואליציה והישארות הסיעות עם האחוזים הקיימים, על מנת למנוע בחירות ארציות. "במידה ולא יהיה מועמד לתפקיד היו"ר, הרי שגדלים הסיכויים שלא תהיה גם מערכת בחירות לסיעות", אמר אחד הגורמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully