וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיף הזיקה: ארגון הבריאות העולמי הסיר את מצב החירום

18.11.2016 / 22:15

לראשונה מאז שהתפרצות הנגיף הוכרזה מצב חירום בינלאומי, הודיע הארגון כי הוא הוסר. עם זאת, הוא הדגיש כי ימשיך לעסוק בטיפול באמצעות תכניות ארוכות טווח. "הנגיף לא הולך להיעלם"

צילום: טל כהן, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: תושב ראשון לציון נדבק בזיקה; העירייה ריססה 40 דונם מסביב לביתו)

ארגון הבריאות העולמי הודיע היום (שישי) כי נגיף הזיקה, המקושר לבעיות נוירולוגיות, לא מהווה יותר מצב חירום בינלאומי. עם זאת, הארגון הדגיש כי הוא ימשיך לפעול כדי למגר את התפשטות הנגיף. ועדת החירום של ארגון הבריאות, שהודיעה בחודש פברואר כי התפרצות הנגיף היא מצב חירום בינלאומי, יצאה בהודעה שלפיה "נגיף הזיקה נותר אתגר לבריאות הציבור הדורש פעולה תקיפה, אך הוא לא מצב חירום".

"אנחנו לא מורידים בחשיבות של הנגיף בכך שאנחנו מעבירים את הטיפול בו לתכנית ארוכת טווח", הסביר ד"ר פטר סלמה, מנהל התכנית למצבי חירום בריאותיים בארגון הבריאות העולמי. לדבריו, הארגון מעביר מסר כי "הנגיף עדיין נשאר". הארגון הודיע כי "הנגיף לא הולך להיעלם. על המדינות להיערך לגילוי ומניעת הנגיף, כמו גם לטיפול ותמיכה באזרחים. הנגיף ממשיך, וימשיך בעתיד, להתפשט לאזורים בהם יש יתושי אדס". עוד הודיע הארגון כי מדינות בהן יש יתושים מסוג זה המעבירים את הנגיף, נמצאות בסיכון להידבקות בו.

בסוף השבוע שעבר הודיע משרד הבריאות כי תושב ראשון לציון נדבק בנגיף הזיקה בעת ששהה בחו"ל. העירייה הודיעה על כך לתושבים, אך סירבה לציין את מקום מגוריו המדויק של התושב. גורם בעירייה אמר כי הנשא מסרב לקבל טיפול רפואי וממשיך להתנהל כרגיל, והתושבים חוששים מהידבקות.

עוד בוואלה! NEWS:
"לא עוד, יהודים": המינוי הבכיר והשנוי במחלוקת של טראמפ
שב"כ סירב להעביר פלסטיני בתרדמת מעזה לחברון: "שיקולים ביטחוניים"
דיווח בחאלב: 80 בני אדם נהרגו בתקיפות של המשטר ושל רוסיה

ריסוס נגד יתושי אדס, טגוסיגלפה, הונדורס, 30 בינואר 2016. רויטרס
כבר לא מצב חירום. ריסוס נגד זיקה בהונדורס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully