וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"כ סירב להעביר פלסטיני בתרדמת מעזה לחברון: "שיקולים ביטחוניים"

18.11.2016 / 19:15

החולה מחוסר הכרה כבר יותר מחודש ורופאיו ביקשו להעבירו בין בית חולים לקבלת טיפול טוב יותר. העברתו סורבה פעם אחר פעם - עד שלאחר פניית וואלה! NEWS אושרה היציאה מהרצועה לעיר הפלסטינית. "פגיעה בזכותו הבסיסית לחיים". שב"כ: "אישורים רפואיים זויפו בעבר"

עבד אל כרים אבו חלוב, מאושפז בתרדמת בבית חולים ברצועת עזה. נובמבר 2016. סעיד כלאני, מערכת וואלה! NEWS
מחובר למכונות הנשמה ומצבו מוגדר קשה. החולה הפלסטיני/מערכת וואלה! NEWS, סעיד כלאני

שב"כ סירב להעביר תושב עזה בן 32, שנמצא מחוסר הכרה כבר 40 ימים בבית החולים ברצועה, לטיפול בבית החולים בחברון - בגלל "סיבות ביטחוניות". רופאיו של עבד אל כרים אבו חלוב, בשיתוף עם ארגון רופאים למען זכויות אדם, ניסו בשבועות האחרונים להשיג את האישור הנדרש כדי להעבירו, בשל היעדר היכולת של בית החולים בעזה להעניק את הטיפול הראוי - אך רק לאחר פניית וואלה! NEWS לאחר יותר מחודש הסכימו בשב"כ לאמת את מצבו הרפואי ואישרו את המעבר. משפחתו טרם קיבלה עדכון רשמי בנושא.

הבקשה הראשונה בעניינו של אבו חלוב הוגשה בתחילת אוקטובר. בתשובה שקיבלו ממנהלת תיאום וקישור (מת"ק) נכתב כי בשל סיבות ביטחוניות הבקשה לא מאושרת. אבו חלוב מחובר למכונות הנשמה ומצבו מוגדר קשה, ומכאן שהסיכון הביטחוני ממנו לא מובן. ארגון רופאים למען זכויות אדם שלחו ערעור על ההחלטה לסרב פעמיים לבקשה הדחופה להעבירו.

בית חולים בעיר חברון. AP
"מצבו סיעודי ואין ביכולתו לתפקד, כך שהסירוב אינו הגיוני". בית החולים בחברון/AP

במכתב הערעור נכתב, בין השאר, כי "החולה זקוק לסדרת טיפולים בעקבות הידרדרות מצבו בשל כשל בתפקוד הלב. הכשל גרם לשקיעתו של החולה לתרדמת שבה הוא שרוי כבר יותר מחודש. בהיעדר טיפול מתאים, מצבו מידרדר וחייו נמצאים בסכנה, ועל כן יש צורך לאשר את בקשתו כדי לאפשר לו כניסה לצורך קבלת הטיפול".

עוד נכתב בבקשה כי "בהתבסס על הדוחות הרפואיים, מצבו של החולה הידרדר בצורה משמעותית וחייו נמצאים בסכנה מידית. כרגע מצבו סיעודי ואין ביכולתו לתפקד, כך שסירובכם מטעמים ביטחוניים אינו הגיוני. החלטתכם לסרב לבקשתו של החולה פוגעת בזכותו לקבלת שירותי בריאות הולמים, אשר מעוגנת במשפט הבינלאומי ובמשפט בישראל, מה שמביא כאמור לפגיעה בסיכוייו של החולה להתמודד עם מחלתו ובזכותו הבסיסית לחיים. בהתאם למשפט הבינלאומי ולהלכות משפטיות בישראל, מוטלת על ישראל האחריות לאפשר לחולה לקבל טיפול רפואי, שאינו נמצא ברצועת עזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"ישנה עלייה דרמטית באחוז הסירובים לחולים במצבים קשים"

על פי הנוהל, המסמכים הרפואיים בעינינו של אבו חלוב הועברו על ידי משרד הבריאות הפלסטיני ברצועה. במסמכים הובהר כי מדובר במקרה דחוף, דבר שאמור לקבל יחס שונה ממקרים לא דחופים כל כך. כל בקשה שמוגשת נבדקת על ידי המתאם ברצועה ומועברת לשירות הביטחון לאישור. בכל הקשור לשיקולים ביטחוניים ולאור תשובת השב"כ, הבקשות שהוגשו עברו אבו חלוב סורבו.

לדברי עבד אבו שחאדה, רכז פרויקט חופש תנועה במחלקת שטחים כבושים של רופאים למען זכויות אדם, המטפל במקרה זה "מאז תחילת השנה אנו רואים עלייה דרמטית באחוז הסירובים לחולים במצבים קשים. לא פעם בידיעה שלאותם החולים אין מענה אחר ברצועת עזה". הוא הוסיף כי "מדובר במקרה קיצוני שבו חולה הנמצא בתרדמת מסורב מסיבה ביטחונית עלומה ומבלי שיש עבורו מענה חיוני בתוך הרצועה. על ישראל להפסיק את הענישה הקולקטיבית שפוגעת באוכלוסייה הפגיעה ביותר ולאפשר מעבר לטיפול רפואי דרוש מחוץ לרצועה".

שב"כ: "בעבר נחשפו ניסיונות לניצול הכניסה לישראל עבור טרור"

משב"כ נמסר: "בשנה האחרונה נחשפו מקרים רבים שבהם ארגוני הטרור ניצלו את המדיניות ההומניטארית של ישראל לטובת קידום פעילות טרור. בתוך כך, נחשפו שורה של מקרים שבהם זויפו אישורים רפואיים של תושבי רצועת עזה שביקשו להיכנס לטיפול רפואי בישראל. כמו כן, נחשפו ניסיונות לניצול בעלי היתר כניסה לישראל לטובת פעילות טרור. בהתאם לכך, נבחנת כל בקשת כניסה לישראל באופן פרטני תוך איזון בין הצרכים ההומניטאריים לצרכי הביטחון. בקשתו של עבד אל-כרים אבו חלוב נבחנה עדכנית על ידי גורמי הביטחון והוחלט לאשר את כניסתו לישראל, בכפוף לאימות מצבו הבריאותי בהגעתו למעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully