וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה ומנהיגי אירופה דנו בשיתוף הפעולה בנאט"ו - גם בעידן טראמפ

הנשיא האמריקני עורך סבב ביקורים עולמי אחרון שלו בתפקיד. הוא נפגש עם ראשי מדינות רבים באירופה, לפני שהמריא ללימה בירת פרו. "המנהיגים הסכימו עם הצורך לפעול יחד". מזכ"ל נאט"ו שוחח בטלפון עם הנשיא הנבחר

צילום: רוייטרס

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הסכים היום (שישי) עם מנהיגי אירופה על הצורך להמשיך ולפעול יחד במסגרת גופים בינלאומיים כדוגמת הברית הצבאית נאט"ו, גם לאחר כניסתו של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ לבית הלבן – כך נמסר בהודעה רשמית מהבית הלבן, בתום ביקורו של אובמה בברלין. אובמה נפגש עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד, עם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי, עם ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי ועם ראש ממשלת איטליה מתאו רנצי. זאת, לפני שהמריא ללימה, בירת פרו, במה שצפוי להיות ביקורו האחרון בחו"ל כנשיא.

"המנהיגים הסכימו עם הצורך לפעול יחד ולקדם את האג'נדה הטרנס-אטלנטית, במיוחד בכל הנוגע להבאת יציבות למזרח התיכון ולצפון אפריקה, כמו גם הבטחת פתרון דיפלומטי לסכסוכים בסוריה ובמזרח אוקראינה", עוד נמסר מהבית הלבן. "כמו כן, המנהיגים הבהירו את החשיבות של המשך שיתוף הפעולה דרך מוסדות רבי משתתפים, בהם נאט"ו".

עוד בוואלה! NEWS:
מתנגד להסכם הגרעין, מזוהה עם הממסד: טראמפ מינה ראש חדש ל-CIA
השופטת שחררה את המוכר שתועד מכה קשיש: "הייתה התגרות מוקדמת"
"גבי הגן על אחיו הקטן במסיבת הגיוס שלו – ושילם בחייו"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הגיע לביקור אחרון בגרמניה. רויטרס
אובמה עם מנהיגי אירופה מרקל, הולנד, ראחוי, מיי ורנצי/רויטרס

בתוך כך, הנשיא הנבחר טראמפ שוחח בטלפון עם מזכ"ל נאטו ינס סטולטנברג, והשניים הדגישו את "החשיבות המתמשכת של נאט"ו, ודנו בדרך שבה הברית הצבאית המערבית מסתגלת לסביבה הביטחונית החדשה, ועל ההתנגדות לאיום הטרור", נמסר בהודעת נאט"ו. מוקדם יותר אמר סטולטנברג כי הוא "בטוח לחלוטין שטראמפ ימשיך את המנהיגות האמריקנית בברית".

אובמה צפוי להשתתף בפרו בוועידה האסייתית-פסיפית, ובמהלכה, לדברי הקרמלין, הוא צפוי גם לשוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב הבהיר כי "שני הצדדים לא הסכימו על פגישה נפרדת כלשהי, אבל ניתן להניח שהנשיא פוטין והנשיא אובמה ייתקלו זה בזה בשולי הפורום וישוחחו".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
נשיא ארצות הברית ברק אובמה עם המראתו מברלין, 18 בנובמבר 2016. רויטרס
אובמה נכנס למטוס הנשיאותי בדרכו מגרמניה לפרו/רויטרס

במסגרת סבב הפגישות האחרון של אובמה עם מנהיגי העולם, הוא הגיע ביום רביעי לאתונה, בירת יוון, ונשא נאום שבו פנה לעם היווני. במהלכו, הוא שיבח את הדמוקרטיה, וטען כי היא שיטת הממשל הטובה ביותר, על אף מגרעותיה. אובמה אף התייחס לבחירתו של טראמפ, וקרא לו לנקוט באותה "רוח דמוקרטית" שלפיה הלך ממשלו.

הנשיא התייחס למשבר הפליטים באירופה וקרא לדמוקרטיה היוונית לקבל אליה מהגרים ומבקשי מקלט. אובמה ניצל גם את ביקורו ביוון להעברת מסר מרגיע למנהיגי ברית נאט"ו, על רקע דבריו של טראמפ במהלך הקמפיין שהטילו את המחויבות שלו לברית בספק. "היום, נאט"ו, הברית הגדולה ביותר, היא חזקה ומוכנה יותר מתמיד. אני בטוח כי המחויבות תימשך".

מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג בתום פגישת נאט"ו-רוסיה, בריסל, 20 באפריל 2016. רויטרס
שוחח עם טראמפ. ינס סטולטנברג/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully