וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטיבן הוקינג: "בני האדם לא ישרדו עוד אלף שנים על כדור הארץ"

האסטרופיזיקאי הנודע קרא בנאום באוניברסיטת אוקספורד הבריטית "לצאת מעבר לגבולות כוכב הלכת הצנוע שלנו, למען עתיד האנושות". לדבריו, "אנחנו חייבים להמשיך לחקור את החלל, על מנת לשפר את ההבנה שלנו לגבי האנושות"

צילום: רויטרס וAP, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

(בווידאו: דיון באולפן וואלה! NEWS על גילוי כוכב לכת דומה לכדור הארץ, אוגוסט)

פרופ' סטיבן הוקינג נתן השבוע תחזית קודרת למדי לעתידו של המין האנושי בכדור הארץ, וטען בנאום בפני "איגוד אוקספורד" שבאוניברסיטה הבריטית כי "אני לא חושב שאנחנו נשרוד עוד אלף שנים, מבלי לברוח מחוץ לכוכב השברירי שלנו". לדברי האסטרופיזקאי הנודע, "אנחנו חייבים להמשיך לחקור את החלל, על מנת לשפר את ההבנה שלנו לגבי האנושות. אנחנו חייבים לצאת מעבר לגבולות כוכב הלכת הצנוע שלנו".

הוקינג, בן 74, התייחס בדבריו לפריצות הדרך המדעיות מבחינת הבנת היקום בחמשת העשורים האחרונים, ותיאר את שנת 2016 כ"זמן נפלא להיות חי בו ולחקור פיזיקה תיאורטית". הוא הוסיף כי "התמונה שיש לנו של היקום השתנתה באופן ניכר ב-50 השנים האחרונות, ואני שמח שתרמתי את חלקי לכך".

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי שנה: המדענים שדימו חיים על מאדים יצאו מהכיפה המבודדת
התגלה כוכב לכת בעל מאפיינים דומים לכדור הארץ עם תנאים להיווצרות חיים
צילומי נאס"א אישרו: הגשושית האירופית התרסקה על מאדים

סטיבן הוקינג במסיבת עיתונאים בניו יורק, שבה הוכרז על תכנית חדשה לחקר הכוכבים, 12 באפריל 2016. רויטרס
"איננו אלא חלקיקים". הוקינג/רויטרס

"העובדה שאנחנו, בני האדם, שגם בעצמנו איננו אלא חלקיקים בסיסיים של הטבע, הצלחנו להגיע כה קרוב להבנת החוקים שמושלים בנו וביקום, היא בהחלט ניצחון", הוסיף הוקינג.

דבריו פורסמו בכלי התקשורת הבריטיים ובדף הטוויטר של "איגוד אוקספורד". הוא קרא להמשיך ולחקור את הגלקסיות השונות ביקום, והתייחס לחקר גלים גרביטציוניים, ש"אולי יום אחד יאפשרו לנו להסתכל הישר לתוך לבו של המפץ הגדול".

עם זאת, הוקינג הבהיר: "אנחנו חייבים גם להמשיך ולצאת לחלל, למען עתיד האנושות". זאת, בעיקר, בהתייחסות לניצול משאבי כדור הארץ על ידי בני האדם. פרופ' הוקינג התייחס לא פעם לצורך, לטענתו, בקידום התיישבות אנושית בחלל החיצון.

הוקינג, שנאם בפני אולם מלא עד אפס מקום, סיים במסר מעודד לסטודנטים באוקספורד: "זכרו להביט מעלה, אל הכוכבים, ולא מטה על כפות רגליכם. נסו להבין את ההיגיון של הפלא שנמצא סביבכם". לדבריו, "לא משנה כמה קשה זה אולי נראה, תמיד יש משהו שאתם יכולים לעשות ולהצטיין בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully