וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בניו זילנד: איש דת אמר שהומואים אחראים לרעידות אדמה

דבריו של מנהיג כנסייה עוררו סערה ברקע הרעש שפקד את המדינה בשבוע שעבר וכמאה אלף איש חתמו על עצומה נגדו. ראש הממשלה כינה את טענותיו "מגוחכות. אין לכך שום קשר לנטיות מיניות של התושבים"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מנהיג כנסייה בניו זילנד עורר סערה לאחר שטען כי מקורן של רעידות אדמה הן יחסים חד-מיניים, שאותם הוא מגדיר "חטא". דבריו נאמרו יום לפני הרעש העוצמתי שפקד את המדינה ביום שני, ובעקבות זאת טענה הכנסייה שבראשה עומד בריאן טאמקי, כי היה מדובר ב"נבואה".

לאחר רעידת האדמה, הסרטון שתיעד את דבריו של הכומר מהעיר אוקלנד הועלה לעמוד הפייסבוק של הכנסייה. בעקבות זאת נפתחה עצומה באינטרנט שעליה חתמו עד כה כ-100 אלף איש. זו קראה להגדיר את הכנסייה של טאמקי "קבוצת שנאה" ואף דרשה לגזול ממנה את המעמד המעניק לה פטור ממסים.

לקריאה נוספת על רעידת האדמה
רעידת אדמה עזה הכתה בניו זילנד; צונאמי פגע בחופי המדינה
הרעש בניו זילנד: בת מאה חולצה בחיים מההריסות - אך בנה נהרג

כביש סדוק סמוך לעיירה וורד, ניו זילנד, בעקבות רעידת האדמה, 14 בנובמבר 2016. רויטרס
כביש סדוק לאחר רעידת האדמה בניו זילנד/רויטרס

העצומה תועבר לראש הממשלה, ג'ון קי, שכבר כינה את טענותיו של טאמקי "מגוחכות". בריאיון שהעניק לתחנת רדיו במדינה אמר כי "ניו זילנד היא מדינה שנוטה לרעידות אדמה, כיוון שהיא יושבת על קווי שבר מוכרים. אין לכך שום קשר למיניות של תושביה".

מנגד, טען טאמקי שידוע זה שנים רבות כמתנגד לנישואים חד-מיניים, כי התגובות לדרשה היו "מוגזמות מדי". לדבריו, "לא היה לי מושג מה יקרה כמה שעות לאחר העלאת הסרטון". הוא עוד הבהיר כי לא כיוון את דבריו באופן ספציפי לנישואים חד-מיניים, אלא לכל ה"חטאים המיניים" באשר הם.

הכומר הזכיר גם את העיר קרייסטצ'רץ', שספגה רעידת אדמה הרסנית בשנת 2011 ובמהלכה נהרגו 185 איש. את העיר, שפירוש שמה באנגלית הוא "כנסיית ישו כינה "הכל מלבד הכנסייה של ישו". הוא אף אמר כי האסון מייצג את העובדה שמדובר בעיר שבה הכירו לראשונה בנישואים גאים.

(עדכון ראשון: 23:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully