וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הפיליפינים שוקלת לפרוש מהאג: נצטרף לסדר עולמי רוסי-סיני

17.11.2016 / 10:11

הנשיא דוטרטה תקף את בית הדין הפלילי בעקבות הביקורת שלו על מלחמתו בסוחרי הסמים בארצו. אחרי שמוסקבה עזבה את הגוף השיפוטי, גם מנילה עשויה להצטרף. "נהיה הראשונים להצטרף לסדר עולמי חדש"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

נשיא הפיליפינים אמר היום (חמישי) כי הוא עשוי לנקוט צעד דומה לזה של רוסיה ולפרוש מבית הדין הפלילי הבינלאומי. זאת לדבריו בעקבות הביקורת של מדינות המערב על המלחמה שהוא מנהל נגד סוחרי הסמים וצרכניהם בארצו. בדברים שאמר לפני עזיבתו ללימה, פרו, שם תתקיים ועידה אזורית, תקף דוטרטה את ארצות הברית הברית. נשיא הפיליפינים אמר כי אם רוסיה וסין יצרו סדר עולמי חדש, ארצו תהיה הראשונה להצטרף אליו.

דוטרטה הביע לא פעם בחודשים האחרונים את רצונו להתקרב למוסקבה ולבייג'ינג, על חשבונה של וושינגטון. הוא גידף את נשיא ארצות הברית ברק אובמה וסירב להיפגש עמו, אולם הביע תקווה שיחסיו עם הממשל של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ ישתפרו.

אתמול הודיעה רוסיה כי היא מושכת את חתימתה מאמנת רומא, המהווה את מקור הסמכות לפעילותו של בית הדין בהאג. הצעד הגיע בתגובה לדוח שקבע כי רוסיה היא כוח כובש בחצי האי קרים, שאותו סיפחה לשטחה ב-2014. משרד החוץ במוסקבה מסר כי המהלך נעשה בהוראתו של הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין.

על אף שמדובר במהלך סמלי בלבד - רוסיה מעולם לא אשררה את האמנה שעליה חתמה בשנת 2000 - הוא מגיע לאחר ששלוש מדינות באפריקה – גמביה, בורונדי ודרום אפריקה - הכריזו כי הן מושכות את חתימתן, בשל טענות לכך שהגוף מוטה נגדן.

לקריאה נוספת בנושא
מכה נוספת: רוסיה הודיעה על פרישה מבית הדין הבינלאומי
ה"או"ם-שמום" האפריקני צפוי - אך הקהילה הבינלאומית לא הייתה מוכנה

נשיא הפיליפינים רודירגו דוטרטה ונשיא סין שי ג'ינפינג בבייג'ינג, 20 באוקטובר 2016. רויטרס
מתקרב לסין. דוטרטה והנשיא שי בבייג'ינג/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully