וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייקל ג'ורדן ואלן דג'נרס בין מקבלי מדליית החירות הנשיאותית בארה"ב

17.11.2016 / 1:45

המדליה, הנחשבת לעיטור האזרחי הגבוה ביותר שמעניק הנשיא, תוענק גם לשחקן הקולנוע טום הנקס, לזמר ברוס ספרינגסטין ולמייסד מיקרוסופט ביל גייטס. "המדליה היא מחווה לרעיון שלכולנו ישנה ההזדמנות לשנות את המדינה הזו לטובה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(ברק אובמה במסיבת עיתונאים לאחר הבחירות, השבוע)

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הודיע אמש (רביעי) על זהות הזוכים במדליית החירות הנשיאותית, העיטור האזרחי הגבוה ביותר במדינה. בין 21 האישים להם יעניק אובמה את העיטור בשבוע הבא נמצאים ענקי הכדורסל מייקל ג'ורדן, שזכה בשש אליפויות NBA עם קבוצת "שיקגו בולס" בשנות התשעים, וקארים עבדול ג'באר, שקלע את מספר הנקודות הגבוה ביותר בכל הזמנים. בשנים האחרונות נחשב עבדול ג'באר לסופר פורה ולאקטיביסט, בין היתר למען הציבור האפרו-אמריקני.

זוכה מסקרנת נוספת היא מנחת הטלוויזיה אלן דג'נרס, עליה נכתב בהודעת הבית הלבן כי "בעבודתה ובחייה, היא פעילה מלאת תשוקה למען שוויון והוגנות". עוד מופיעים ברשימה שני שחקני הקולנוע רוברט דה נירו וטום הנקס. על האחרון נכתב כי הוחלט להעניק לו את העיטור כיוון ש"מחוץ למסך הקולנוע, הנקס פעיל למען צדק חברתי וסביבתי וכן פועל למען ותיקי הצבא ובני משפחותיהם".

עוד בוואלה! NEWS:
השבוע הראשון של טראמפ: הנשיא הנבחר הולך על חבל דק עם כל מינוי
עתידו "לא מזהיר": המרדף להשגת הרוב לחוק ההסדרה
מעורב בהריגת החייל יפתח גרידיי נעצר בחשד לדקירת צעיר ברעננה

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בביקור ביוון, 16 בנובמבר 2016. רויטרס
מקבלי המדלייה הם מי שתרמו תרומה משמעותית בתחומים ציבוריים. אובמה/רויטרס

מנכ"ל מיקרוסופט לשעבר ומי שדורג בשנת 2016 כאדם העשיר בעולם, ביל גייטס, יזכה לעיטור יחד עם רעייתו מלינדה. בשנת 2000 פתחו השניים קרן צדקה, שלפי הודעת הבית הלבן תרמה עד כה למעלה מ-36 מיליארד דולר לשורה של מטרות צדקה כמו מלחמה בעוני ושוויון הזדמנויות בחינוך.

דמויות נוספות שזכו לעיטור הם הכוכבים ההוליוודיים דיאנה רוס ורוברט רדפורד, וכן ה"בוס" – הזמר ברוס ספריגנסטין. מדליית החירות הנשיאותית מוענקת מדי שנה לאנשים שהייתה להם תרומה משמעותית לארצות הברית בתחומי הביטחון, האינטרסים הלאומיים, או בקידום שלום תרבות או תחומים ציבוריים אחרים. בשנת 2012 זכה הנשיא לשעבר שמעון פרס בעיטור.

הנשיא אובמה אמר לאחר ההודעה על זהות הזוכים כי "מדליית החירות הנשיאותית אינה רק העיטור האזרחי הגבוה ביותר במדינה. זו מחווה לרעיון שלכולנו, לא משנה מהיכן באנו, יש את ההזדמנות לשנות את המדינה הזו לטובה. ממדענים, פילנתרופים, משרתי ציבור, אתלטים ואקטיביסטים, ישנם 21 בני אדם שעזרו לקדם את ארצות הברית, והיוו השראה למיליונים בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully