וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: מורה מהדרום מכה תלמיד ממוצא אתיופי שממרר בבכי

16.11.2016 / 17:53

בסרטון שתיעד את המקרה, נראה המורה אוחז בחוזקה בידו של התלמיד ודורש ממנו: "תבטיח שלא תקום". בית הספר: "ביקשנו ממשרד החינוך להשעות את המורה עד לבירור העניין. המדיניות שלנו היא אפס סובלנות לאלימות"

עריכה: יאיר דניאל

מורה בבית ספר בקריית מלאכי תועד כשהוא מכה תלמיד ממוצא אתיופי. בסרטון נראה המורה תופס את התלמיד, שממרר בבכי, בידו ודורש ממנו: "תבטיח שלא תקום".

לפני שבועיים נחשף בוואלה! NEWS כי מחקר של משרד החינוך גילה שתלמידים יוצאי העדה האתיופית סובלים מאלימות מצד מורים בשיעור, יותר מכפול מאשר תלמידים ילידי ישראל. לפי הנתונים, 5% מכלל התלמידים בחטיבות הביניים דיווחו כי בחודש האחרון מורה היכה או דחף אותם, בעוד שבקרב ילידי אתיופיה 12% דיווחו כי נתקלו בהתנהגות זו מצד מוריהם.

לקריאה נוספת:
ילידי אתיופיה סופגים אלימות ממורים פי שניים משאר התלמידים
"הנתונים מפחידים": הכנסת תדון באלימות מורים כלפי אתיופים
"דוח קשה מאוד": הכנסת דנה באלימות מורים כלפי אתיופים

"תבטיח לא לקום": מורה בדרום הארץ תועד מכה תלמיד ממוצא אתיופי. מערכת וואלה! NEWS
המורה מכה את התלמיד בסרטון/מערכת וואלה! NEWS

חברת הכנסת לשעבר פנינה תמאנו שטה התייחסה לסרטון ואמרה כי "מדובר במקרה חמור שמגבה את המחקר שנחשף לאחרונה. לצערנו יש עוד הרבה מקרים שלא מתועדים אבל אי אפשר לעבור על המקרה הזה לסדר היום. מתסכל שפעם אחר פעם אנו נתקלים באירועים קשים וחריגים והמענה מהמערכת לא מגיע. המערכת לא עושה כלום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

פרקליטו של המורה: "אי הבנה אומללה בפרשנות הסרטון"

עו"ד רוני ברנע, פרקליטו של המרה, מסר בתגובה: "המורה מכחיש לחלוטין כל אלימות. מדובר במורה שמעולם לא היו עליו תלונות, איש קבע שעשה הסבה להוראה. יש כאן אי הבנה אומללה בפרשנות של הסרטון".

מרשת אמי"ת נמסר בתגובה: "בית הספר רואה בחומרה את הדברים. כל מגע מסוג זה בין מורה לתלמיד אינו מקובל עלינו. הנהלת בית הספר פנתה למשרד החינוך בתביעה להשעות את המורה עד לבירור העניין ולטיפול משמעתי. המדיניות הברורה בבית החינוך היא אפס סובלנות כלפי כל סוג של אלימות. זה המסר שלנו לתלמידינו וזו הדוגמא האישית שאותה אנחנו מקפידים להעביר להם. בית הספר יפעל במהירות לברר את הנושא, לשמוע את המורה והתלמידים ויגיע למסקנות האופרטיביות בהתאם".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "משרד החינוך רואה בחומרה רבה את האירוע ומטפל בו באופן נחרץ. המורה הוזמן מיידית לבירור משמעתי במחוז דרום, והתלמיד המדובר מלווה על ידי גורמי מקצוע מתאימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully